سه شنبه 31 تیر 1393 - 12:39

غزه؛ 583 شهید و 3640 زخمی/بیمارستان الاقصی هدف حملات صهیونیست‌ها

دکتر اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه خاطرنشان کرد که در حملات بامداد امروز “عبد الله بحیصی” در دیر البلح، محمد نصر هارون در النصیرات، محمود ابو صبحه در خان یونس، وائل حرب در شهر رفح، حسن بکر در غرب غزه و مصعب سلامه در خان یونس به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه مسجد را در مناطق مختلفی از نوار غزه هدف قرار داده که بر اثر آن این مساجد کاملا تخریب شدند اما در جریان این حملات کسی به شهادت نرسید.

شاهدان عینی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی با چند موشک مسجد شهدای الاقصی در مرکز شهر غزه را هدف قرار داده که بر اثر آن این مسجد کاملا تخریب شد و خانه‌های اطراف آن نیز به شدت آسیب دیدند.

هدف دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد الفاروغ در شهر رفح در جنوب نوار غزه بود اما شاهدان عینی اعلام نکردند که بر اثر این حمله کسی به شهادت رسیده باشد.

جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همچنین مسجد الابرار در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده که در پی این حمله این مسجد کاملا تخریب شد.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد که اسرائیل خیابان‌های منتهی به مجتمعات مسکونی نزدیک به غزه را بسته است.

این شبکه از آماده‌ باش امنیتی در منطقه خوفا به منظور ممانعت از ورود مبارزان فلسطینی به این مناطق خبرداد.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، نوار غزه از بامداد روز هشت ژوئیه در معرض عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی قرار دارد که در نتیجه آن تاکنون 583 تن شهید و 3640 تن مجروح شد‌ه‌اند. علاوه بر این، خسار‌ت‌های زیادی نیز به منازل فلسطینیان وارد آمده و بیش از 15 خانواده فلسطینی قربانی کشتارهای دسته جمعی ارتش صهیونیستی شده‌اند.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع خبری گزارش داد که در تجاوزهای جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 100 فلسطینی تنها در روز دوشنبه به شهادت رسیدند.

در حملات رژیم صهیونیستی که دوشنبه شب برج مسکونی چند طبقه الاسراء را در شهر غزه هدف قرار داد 11 تن از جمله پنج کودک به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.

منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که بیشتر جسدهای شهدا تکه تکه شده است. پیش از این کشتار دسته جمعی خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که مناطق زیتون، تفاح، شعف و شجاعیه در شرق غزه در آماج حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

پیشتر موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که کشتار دسته جمعی فلسطینی‌ها در منطقه شجاعیه و شهادت بیش از 70 تن و در پی آن صورت گرفت که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس دست به عملیاتی در شرق منطقه شجاعیه زد.

در حملات رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب نوار غزه در دوشنبه شب دست کم چهار تن از جمله زکریا ابودقه، عضو کمیته مرکزی جبهه دموکرات آزادسازی فلسطین به شهادت رسیدند.

همچنین در حمله رژیم صهیونیستی که گروهی از فلسطینی‌ها را در دیرالبلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد سه فلسطینی از یک خانواده به شهادت رسیدند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیر البلح، چهار تن شهید شدند.

در همین حال رژیم صهیونیستی خانه خانواده القصاص را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد که هشت فلسطینی از جمله چهار کودک از این خانواده به شهادت رسیدند.

پیش از آن‌ها نیز در حملات توپخانه‌ای به برج‌های الکرامه در غرب شهر غزه پنج تن از خانواده یازجی از جمله دو زن و دو کودک شهید شد.

همچنین در حملات توپخانه‌ای به منطقه شجاعیه دست کم شش فلسطینی از جمله سه تن از اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند. همزمان در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی دو تن در منطقه زیتون و منطقه مغراقه و یک تن دیگر در بیت حانون به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی ظهر دوشنبه مناطقی را در شجاعیه، تفاح و زیتون با بمب‌ها و خمپاره‌هایی هدف قرار دادند که به نظر می‌رسید حاوی فسفر سفید باشد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن استفاده از این بمب‌ها را تکذیب کرد.

جنگنده‌های این رژیم همچنین خانه خانواده زیاد النخاله ، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در منطقه شیخ رضوان در شمال غزه را هدف قرار دادند که بر اثر آن برادرزاده‌اش به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، منابع فلسطینی اعلام کردند که شهدای حملات رژیم صهیونیستی بیشتر از زنان، کودکان و افراد مسن هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113486
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما