سه شنبه 31 تیر 1393 - 11:25

ماءالشعير بخوريم يا نه؟

ماءالشعير يکي از نوشيدني‌هاي معمول است که از جوانه «جو» حاصل مي‌شود و در رفع تشنگي مؤثر است. هر 100 سي‌سي ماءالشعير معمولي حدود 25 کالري انرژي دارد. ويتامين‌هاي گروه B محلول در آب هستند و به راحتي وارد فاز آبي ماءالشعير در حين جوشش مي‌شوند که در سنتز ميانجي‌هاي عصبي نقش مهمي دارند و باعث رفع استرس و بسياري از اختلالات عصبي ديگر مي‌شوند.

ماءالشعير به دليل داشتن ويتامين‌هاي گروه B و اسيد آمينه براي پوست‌و‌مو بسيار مفيد است و خواص درماني بسياري براي خانم‌ها دارد و تا حدودي در افزايش ضريب هوشي نيز مؤثر است.

ماءالشعير در رفع خستگي اعصاب، مؤثر است و به دفع سنگ‌هاي کليوي کمک مي‌کند. ماءالشعير در تأمين آب و الکتروليت‌هاي بدن مؤثر است همچنين ماءالشعير از استحصال دانه‌هاي جو به دست مي‌آيد و علاوه بر جو، آب رازک و ساير افزودني‌هاي مجاز خوراکي نيز در آن به کار مي‌روند.

مزه تلخ ماءالشعير، مربوط به رازک مي‌باشد. رازک همچنين خاصيت آنتي‌بيوتيکي دارد که به پايداري ماءالشعير کمک مي‌کند.عصاره مالت جو حاوي فيبرهاي غذايي محلول مي‌باشد که در رفع التهاب روده، يبوست و مشکلات معده بسيار موثر است.فيبرها اثرات زيادي در بدن دارند، باعث تنظيم عملکرد روده، کاهش خطر بيماري‌هاي قلبي و بعضي انواع سرطان مي‌گردند. ماءالشعير غني از فلاونوئيدها، کاروتنوئيدها و آنتوسيانين‌ها مي‌باشد که در بهبود عملکرد خون‌رساني قلب و کاهش ابتلا به پرفشاري خون و سلامت کليه‌ها، محافظت از بدن در برابر بروز سرطان‌ها، سکته‌هاي قلبي و مغزي بسيار مؤثر مي‌باشند. زياده‌روي در مصرف ماءالشعير، به علت داشتن قند و گازCO2 براي سلامتي مضر است، زيرا قند و اسيد موجود در آن باعث پوسيدگي دندان‌ها مي‌شود. همچنين قند باعث ايجاد کالري اضافي و چاقي مي‌گردد.

مردم سالاري

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113455
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما