سه شنبه 31 تیر 1393 - 11:23

از این سه ماده مهم برای تقویت استخوان‌هایمان غافل نشویم

حسین ایمانی، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم ژنتیکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: تقویت استخوان‌ها بسته به میزان مصرف ما از مواد غذایی که سرشار از کلسیم و فسفر است، بنابراین میزان نیاز یک فرد بزرگسال به کلسیم در افراد زیر 50سال 1000 میلی گرم است و فرد بالای 50سال، 1200 میلی گرم در روز است.
ImageThumb2

وی افزود: تقویت استخوان‌ها نیازمند 3ماده (کلسیم، فسفر و ویتامین D) است که در صورت عدم حضور هر یک از این 3ماده، استخوان‌ها دچار مشکل خواهند شد.

این متخصص تغذیه به منابع غذایی کلسیم‌دار اشاره کرد و گفت: منابع کلسیم بیشتر در مواد غذایی مثل (شیر) ماست، کشک،‌ دوغ(لبنیات) … وجود دارد.

ایمانی تصریح کرد: منابع غذایی ویتامینD شامل :جگر، زرده تخم مرغ، کره و … است همچنین منابع غذایی فسفردار جز گروه لبنیات، آجیل، مغزها و گوشت می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای آنکه کلسیم بتواند بر روی استخوان‌ها نشت داشته باشد، نیازمند گروه ویتامین D می‌باشد، اظهار داشت: نیاز یک فرد بزرگسال به گروه ویتامینD شصت واحد بین‌المللی است و در کودکان 400 واحد بین‌المللی که بخشی از این ویتامین از تغییر تابش نور آفتاب در بدن ایجاد می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113448
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما