دوشنبه 30 تیر 1393 - 12:52

اختصاصی/ تفاهم نامه 150 میلیاردی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل سازمان کوثر + (طرح ها واسناد)

گروه اقتصادی – روز یکشنبه تفاهم نامه ای میان استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل سازمان کوثر منعقد شد.

به گزارش بویرنیوز، در این نشست  که بیشتر پیرامون موضوعات طرح های کشاورزی بود، طرح هایی با ارزش بیش از 150 میلیارد تومان برای اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد تصویب و امضای دو طرف قرار گرفت.

در این نشست که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن،نماینده بویراحمد و دنا و مسئولان سازمان اقتصادی کوثر حضور داشتند، طرفین به لزوم اجرایی کردن مصوبات در زمان کم تاکید داشتند.

گفتنی است این نشست در تهران و دفتر مدیرعامل سازمان کوثر برگزار شد.

در اخبار بعدی گزارش کاملتری از نشست ارائه خواهد شد.

اسناد این توافق به شرح زیر است:

S45C-314072116080 S45C-314072116090

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113368
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. داستار گفت:

    شایسته است برای برادر توانمند و همشهری ارزشمندم جناب آقای مهندس غلامرضا پناه قائم مقام محترم موسسه اقتصادی کوثر که در پشت صحنه با تلاش شبانه روزی باعث این سرمایه گزاری های عظیم در استان می شود آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون نماییم . ان شاء الله دیگر همشهریان مسئول در پایتخت هم اینگونه عام المنفعه بیندیشند ، گفتنی است جناب مهندس پناه در برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در تهران هم همکاری ویژه ای داشت که در عصر برگزاری مراسم به جهت تداخل مراسم با اعزام هیا ت کارشناسی موسسه اقتصادی کوثر برای بررسی همین تفاهم نامه به استان موفق به حضور در برنامه خیرین نگردید ، ولی در صبح همان روز جشنواره عوامل جشنواره را با دیدار حضوری خود در محل برگزاری مورد لطف قرار دادند .

  2. واقع بین گفت:

    به این میگن یه کار درست و حسابی .. درود بر حاج زارع و استاندار مردمی دکتر خادمی

  3. هم نوع گفت:

    سلام 
    خیلی مایلم بدونم اگر این قرار داد و خبر آن درست است چرا سایت پر ادعای زرد حرفی نمیزند و فقط تهمت و افترا میزند و با تحریف سخنان استاندار که فقط در مورد کاهش هزینه های بیمارستانها صحبت کرده بود سعی در جریحه دار کردن احساسات مردم مینماید و هیچ کامنت موافقی را هم منعکس نمیکند آیا بی نظارتی بر سایت های خبری استان به این حد است که یک سایت با گستاخی فضای بدبینی و بی اعتمادی در استان ایجاد کند و با طرفند های مختلف  مقالات و نقد های مغرضانه، نطر سنجی تحریک کننده، تهمت های بی اساس و تحریف صحبتها سعی بر ناکارامدنشان دادن یکی از مدبر ترین فرزندان استان نمایید

  4. دور از وطن گفت:

    با سلام
    جناب آقای استاندار ….
    به طور خاص در بحث ایجاد واحدهای پرورش دام استان ما تجربه‌ یکی از این واحدها را دارد و آن هم گاوداری بنیاد با حدود ۲ هزار راس دام می‌باشد که هیچ منفعتی برای استان ما ندارد و شیر تولیدی آن به استان‌های همجوار صادر میشود.
    با این حساب که شما تفاهم نامه ای‌ را امضا کرده‌اید که ۱۰۰ هکتار زمین قابل کشت و با تخصیص آب در اختیار سازمان اقتصادی کوثر قرار دهید و منابع بانکی‌ نیز به عنوان تسهیلات در اختیار آنها باشد ظلم بزرگی‌ در حق بخش خصوصی و دانش آموختگان کشاورزی می‌باشد.
    با احتساب زمین مورد نظر بر اساس طرحهای قدیمی‌ و سنّتی حتا اگر به هر راس گاو ۱۰۰ متر مربع زمین اختصاص داده شود ۱۰۰ هکتار زمین برای ایجاد تاسیسات ‌یک گاوداری ۱۰۰۰۰ رأسی می‌باشد که اگر از تکنولوژی روز و سالن های جدید فری استال استفاده شود این میزان به ۲۰۰۰۰ راس خواهد رسید.
    درصورتی که با احداث تعداد شهرک دامداری در نقاط مختلف استان و اختصاص ۵۰۰۰ متر زمین به هر کارشناس علوم دامی برای ایجاد ‌یک واحد ۵۰ رأسی، شما میتوانید ۲۰۰ واحد پرورش ۵۰ رأسی گاو شیری را احداث نمایید و اگر به ازائ هر واحد دامداری ۴ نفر اشتغال مستقیم در نظر بگیرید حدود ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و نزدیک به همین تعداد نیز به صورت غیر مستقیم در امر تهیه و توزیع مواد خوراکی و فرآورده‌های دامی نیز مشغول به کار میشوند.
    خواهشاٌ در این ارتباط نظر کارشناسان امر ر اجویا شوید و از تفاهم نامه‌هایی‌ که واقعا به امر اشتغال کمک نمی کند و فقط منابع و زمین های استان را در اختیار موسسات مالی و اقتصادی دولتی خود داری کنید.
    اگر چه این انتقاد مطرح شد پیشنهاد میشود در صورت درخواست نظر کارشناسی اینجانب حاضر می‌باشم که با تیم‌ قوی تحقیقاتی بدون هیچ گونه‌ دستمزدی در این خصوص به شما راهکارهایی لازم را ارائه نمائیم-

  5. بیطرف گفت:

    خدا کنه تعریف و تمجید از پناه منجر به خیر بشه و هدف اغراق نباشه برادر؟

  6. 88888888 گفت:

    اتفاقا طرح گاوداری بنیاد اگه هیچی برای استان نداشته باشد اشتغال زایی خوبی داشته است

    راحت می تونید جویا شوید

  7. بببب گفت:

    واقع بین جان چه ربطی به زارع داره

  8. mina گفت:

    درود برامیرکبیر حاج زارع و کارهای اقتصادیش. تو چقد کار می کنی و دشمنان توان دیدن آن را ندارد

  9. برادر گفت:

    قابل توجه دوستان آقاي غلامرضا پناه ديگه معاون سازمان اقتصادي كوثر نيست ودر يكي از كارخانجات كشوري مديرعامل شده ضمن اينكه آقاي اسكندري رئيس سازمان اقتصادي كوثر از دوستان آقاي حاج زارع ميباشن وباورود آقاي حاج زارع به مجلس آقاي اسكندري مجوز راه اندازي كارخانه آردونشاسته رو دادن واون زمان آقاي پناه هيچ مسئوليتي درسازمان كوثر نداشت اين جهت توجه مخالفين وتخريبگران گفتم زياد جوش نيارن

  10. دنا گفت:

    به مهندس پناه خسته نباشید می گویم که با این کاراش نشون دادند اهل عمل هستند.

  11. حقیقت استان گفت:

    درود بر حاج زارعی پرتلاش و زحمتکش شهرستان بویراحمد و دنا موفق باشید.

دیدگاه شما