پنجشنبه 26 تیر 1393 - 11:52

چند توصیه به زنان برای جذاب شدن

دخت ایران- جذابیت ویژگی است که همه دوست دارند داشته باشند. زن‌ها شاید کمی بیشتر! اما برای جذاب بودن چه باید کرد؟

کسی را سراغ دارید که دلش نخواهد جذاب باشد؟ تا به حال شده از زنی بشنوید دوست دارد دیگر همسرش به او توجه نکند؟ جذابیت، ویژگی است که همه دوست دارند داشته باشند. مخصوصاً زن‌ها. اصلا ما زن‌ها بخش بزرگی از اعتماد به نفسمان را از همین جذاب بودن و تأییدها و محبت‌های همسرمان به دست می‌آوریم. روزهایی که گرفتار است و یا مریض و یا حوصله ندارد، بی‌توجهی‌هایش انگار خیلی سنگین می‌شود. انگار وقتی تعریف از زبانش نشنویم، چیزی را گم کرده‌ایم.

مشکل اینجاست که گاهی جذاب بودن زیاد ساده هم به نظر نمی‌رسد. خیلی‌ها فکر می‌کنند جذابیت یعنی زیبایی، برای همین هم دست به هر جنایتی علیه بدن خودشان می‌زنند تا شاید زیباتر شوند. انواع جراحی و غیره که خیلی وقت‌ها اوضاع را خراب‌تر هم می‌کند! اما شاید کم‌تر به اهمیت سالم بودن، قوی بودن، شاد بودن، به‌روز بودن و … فکر کنند.

۱- سالم باش
بعضی آدم‌ها همیشه و در هر موقعیتی، بالاخره بهانه‌ای برای نالیدن از اوضاع جسمانی خود دارند، از دردسر و پا و کمر گرفته تا انواع بیماری‌های داخلی و عفونی و … برخی اصلاً انگار استعداد عجیبی در دگرگون کردن احوال دیگران دارند. با تعریف‌های دردناک و گاه چندش‌آور از بیماری‌هایی که تجربه کرده‌اند، طوری هم تعریف می‌کنند انگار که جز افتخاراتشان است.

برخی هم تنها یاد گرفته‌اند از طریق بیمار بودن می‌توانند جلب محبت و توجه کنند. خب، البته دیگران به یک فرد مریض بیشتر توجه می‌‌کنند و بیشتر ملاحظه‌اش را می‌کنند، اما وقتی همیشه همین شرایط باشد، دیگر بیماری فرد اهمیتی ندارد، می‌شود جزئی تکراری و دائمی که حوصله دیگران را هم سر می‌برد.

من با این حالم…
برخی افراد انواع و اقسام پیشنهادها را با این جملات رد می‌کنند: من با این حالم نمی‌تونم بیام. با این حالم نمی‌تونم زیاد راه برم. من با این حالم … بدین ترتیب زندگی کردن با این آدم‌ها، پر از محدودیت خواهد بود. به خصوص زنان، به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر با احتمال بالاتری ممکن است به چنین شرایطی برسند. آن‌قدر هم این طرف و آن طرف گفته‌اند و شنیده‌اند که به نظرشان خیلی عادی می‌رسد که زن، به دلیل درد، بی‌حالی، کسالت یا هر مسئله جسمی دیگری، نتواند خیلی از کارها را انجام دهد و خیلی از پیشنهادها را رد کند.

خودتان فکر می‌کنید همسر چنین زنی، اگر قرار باشد معیارهای جذابیت را بشمارد، چه مؤلفه‌ای را حتماً ذکر خواهد کرد؟ در واقع همه آدم‌ها به دنبال فردی سالم می‌گردند که دائم ناله نکند، دائم همه چیز را به بهانه مشکلات جسمی محدود نکند و برعکس، سرحال و شاداب باشد. البته که همیشه و در هر لحظه امکان‌پذیر نیست، اما می‌توان مقدار آن را در زندگی بیشتر کرد.

به داد خودتان برسید
زن‌ها، در بسیاری از خانواده‌ها از خودشان می‌گذرند، فداکاری می‌کنند، به جسمشان نمی‌رسند، دردها را تحمل می‌کنند و … و از بقیه هم انتظار قدردانی دارند. اگر از این دسته هستید، زود فکری به حال خودتان بکنید.

خیلی زود، بدن شما قدرتش را از دست خواهد داد، توانایی‌هایتان کم خواهد شد و هر روز برای دردی ناله خواهید کرد. آن وقت، اعتراض به افراد خانواده برای این که قدر شما را نمی‌دانند، اعتراض به شوهری که جای دیگری به دنبال جذابیت می‌گردد، سودی نخواهد داشت.

• به خودتان برسید
• هر روز زمانی را به خودتان اختصاص بدهید.
• ورزش کنید.
• بیش از توانتان کار نکنید.
• به اندازه استراحت کنید و در عوض، خوش‌رو، خوش‌اخلاق و بانشاط ظاهر شوید.

بدین ترتیب همه مجبور می‌شوند قدری از کارهای خود و خانه را برعهده بگیرند، اما در عوض، همسری جذاب و مادری پرانرژی خواهید ماند.

۲- به‌روز باش
زمانی نه چندان دور، زن خوب، زنی بود که همیشه در خانه باشد، بوی قرمه‌سبزی بدهد، خانه را مثل دسته گل تمیز و مرتب نگه دارد و به بچه‌ها رسیدگی کند؛ اما الان در روزگار اینترنت و رایانه و گوشی‌های هوشمند و شهرهایی که به سمت تبدیل شدن به شهر الکترونیک پیش می‌روند، با سرعت بالای انتقال اطلاعات و خبرهایی که دائم به روز می‌شوند، با انواع و اقسام چیزهای تازه که هر روز وارد بازار می‌شوند، زنانی که در نقش قبلی مانده باشند، کمی از قافله عقب‌اند و به نسبت، جذابیت کم‌تری هم دارند.

حرف مشترک ندارید؟
اصطلاح برخی مردان برای چنین زنانی، «زن خونگی» است. زنی که از هیچ‌چیز در دنیا خبر ندارد، در مورد مسائل روز نظری ندارد، با تازه‌های زمان جلو نمی‌رود و خلاصه، حرف خاصی هم در جمع‌ها یا حتی گپ‌های دو نفره، برای گفتن ندارد.

مردی که از صبح تا شب با انواع و اقسام افرادی طرف صحبت است که در مورد مسائل متنوعی اطلاعات دارند، وقتی به خانه برسد و ببیند همسرش اصلا انگار در غاری دور از این شهر زندگی می‌کند و جز تعاریف مربوط به خریدهای خانه، مهمانی اقوام و یا لباس جدید خانم‌های فامیل، حرفی برای گفتن ندارد، کم‌کم و خواه‌ناخواه، کم‌تر با همسرش زمینه مشترکی برای حرف زدن پیدا می‌کند.

دچار روزمرگی شدی؟
خود خانم‌ها وقتی اسیر روزمرگی می‌شوند، زودتر خسته می‌شوند و کم‌کم احساس می‌کنند زندگی بیهوده، تکراری و خسته‌کننده‌ای دارند؛ می‌بینند استعدادهایشان بدون استفاده مانده است و احساس سرخوردگی می‌کنند. این مسئله اگر چه در زنان خانه‌دار شایع‌تر است، اما زنان شاغل هم می‌توانند در این روزمرگی گرفتار شوند، به خصوص اگر کاری که دارند، یکنواخت و بدون چالش باشد یا نیازی به اطلاعات روز نداشته باشد.

۳- فعال باش
سری به اینترنت بزن

دنیای مجازی، دنیای وسیعی از اطلاعات است از هر نوع که بخواهید یاد بگیرید از اینترنت استفاده کنید. بدین ترتیب هم می‌توانید خبرهای روز را بخوانید و هم در وبلاگ‌ها، بحث‌های روز را دنبال کنید، هم از سایت‌های مخصوص دستور آشپزی‌های تازه، تزئین دسرهای متنوع و … یاد بگیرید و هم این که برای وقت‌گذرانی‌های خانواده پیشنهادهای جالب و جدید پیدا کنید.

سایت‌هایی هستند که تفریحگاه‌ها، رستوران‌ها و خلاصه انواع و اقسام این موارد را در شهر معرفی می‌کنند. به علاوه می‌توانید سری به سایت‌های خرید گروهی بزنید، با تخفیف خرید کنید و با این کار، هم برای خودتان وقت بگذارید، مثلاً با تخفیف به استخر و باشگاه و آرایشگاه بروید و هم هزینه کم‌تری خرج کنید و هم تنوع را وارد زندگی‌تان کنید.

از خواب بیدارشو
اگر می‌خواهید همچنان هم صحبت خوبی باشید و بتوانید توانمندی‌هایتان را ثابت کنید، اگر می‌خواهید احساس سرزندگی داشته باشید و از کسالت هر روز رها شوید، باید تصویری که از زن در ذهنتان دارید را به‌روز کنید. به اطرافتان نگاهی بیندازید. به زنان فعال و جذاب اطراف نگاه کنید. یا اگر نمونه‌ای سراغ ندارید، سعی کنید با افراد موفقی که به آن‌ها دسترسی دارید، ارتباط خوبی برقرار کنید، نگرشتان را عوض کنید و از آن‌ها نکاتی را بیاموزید.

کتاب را کنار گاز بگذار!
لیست کتاب‌های پرفروش، کتاب‌هایی که معرفی می‌شوند و … را در بیاورید. گاهی سری به فروشگاه‌های خوب کتاب در شهرتان بزنید، ببینید چه کتاب‌هایی پرطرفدارند، چه کتاب‌هایی حرف تازه‌ای دارند و … خلاصه در هفته زمان‌هایی را کتاب بخوانید، مجله بخوانید یا حتی روی اینترنت، کتاب‌های صوتی بگیرید و زمان‌هایی که مشغول کاری هستید که نیاز به دقت ندارد، به کتاب‌های صوتی گوش بدهید. گوش کردن به کتاب‌هایی که فردی با صدای خوش از روی آن‌ها خوانده، تجربه لذت‌بخشی است. می‌توانید درحالی‌که خانه را مرتب می‌کنید، یا نشسته‌اید و چای می‌نوشید یا در ترافیک مانده‌اید از کتاب‌های صوتی لذت ببرید.

۴- تازه‌ها را پیدا کن
به‌روز بودن، همراه با خودش تنوع را به زندگی می‌آورد. به‌روز بدون فقط به معنای خبر داشتن از اخبار روز دنیا نیست. بلکه اینکه بدانید می‌توان مثلاً در فلان رستوران، غذای تازه‌ای خورد که قبلاً تجربه نکرده‌اید، این که بدانید برای گوشی‌‌‌های هوشمند نرم‌افزار یا بازی جدیدی آمده که خیلی جالب و هیجان‌انگیز است، یا این که قنادی جدیدی در شهر باز شده که شیرینی‌های کشور خاصی را می‌فروشد، البته به شرط این که از این اطلاعات استفاده هم بکنید، باعث بالا رفتن جذابیت شما خواهد شد.

اصلاً خودتان لحظه‌ای زنی را تصور کنید که همیشه تازه‌ها را وارد زندگی‌اش می‌کند، برای خودتان چنین زنی جذاب نیست؟ چه تصویری از چنین زنی به ذهنتان می‌آید؟ اصلا افسرده بودن و کسل بودن را می‌توانید با این ویژگی‌ها جمع ببندید؟ نه، زنی که لذت‌های زیادی در زندگی داشته باشد و کاری کند که دیگران هم لذت ببرند و آغوش بازی برای تازه‌ها داشته باشد، اغلب شادتر، سرحال‌تر و پرنشاط‌تر است و دنیایی حرف هم برای گفتن دارد.

آرایش کردن برای همسر
اگر همسر برای همسر، خودش را آرایش کند و همسر از همسر اشباع شود، دیگر بیرون چشم‌چرانی نمی‌کند. وقتی هر وقت می‌آید، زن انگار از جنگ برگشته است، تا یک زن و شوهری را در خیابان دیدند که مرد بوی عطر می‌دهد، زن هم آرایش کرده، وا می‌روند. چون در خانه همدیگر را تأمین نکرده‌اند.

منبع: کتاب صرفا جهت اطلاع زنان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=112876
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما