دوشنبه 23 تیر 1393 - 17:28

لباس تیره پوکی استخوان را در زنان بیشتر می‌کند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی صورت گرفته نشانگر آن است که پوکی استخوان خطر تهدید کننده بانوان جامعه بوده و متاسفانه یکی از راه‌های ازدیاد این بیماری لباس مشکی و تیره است، افزود: باید فعالیت‌هایی صورت گیرد تا استفاده از لباس‌های رنگ روشن در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

 

به گزارش ایسنا، قاسم‌خان بابایی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی مازندران که 22 تیرماه 93 در ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه کرامت انسانی بالاترین چیز است، گفت: در اجرای این طرح حفظ کرامت انسانی باید مورد توجه قرار گرفته و در برخورد با آدم‌ها باید مراقب رفتار خود باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی هزینه‌بر است، افزود: میانگین سرانه فرهنگی در دانشگاه‌ها به ازای هر دانشجو یک میلیون تومان است این در حالی است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته سرانه فرهنگی هر دانشجو باید سه میلیون تومان باشد و این میزان برای دانشجویان ما 570 هزار تومان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه موضوع پوشش و حجاب و عفاف در جوامع مختلف مورد توجه قرار دارد، افزود: جوانی و مقتضیات آن را باید قبول داشته باشیم، لذا ما در دانشگاه علوم پزشکی با توجه به موقعیت جوانان پوشش متناسب با محیط دانشگاهی را در نظر گرفته‌ایم.

 

جان‌بابایی با اشاره به اینکه عمده مشکل ما در دانشگاه علوم‌پزشکی و مراکز تابعه به مراجعه‌کنندگان و خدمات‌دهندگان در محیط‌های درمانی بر می‌گردد، تصریح‌کرد: بخش عظیمی از پرستاران ما را بانوان شکل می‌دهند لذا خدمات‌دهی به بخشی از بیماران مرد از طریق این پرستاران انجام می‌شود، تنها راه‌کار رفع این مشکل جذب پرستاران مرد در کشور است.

 

وی با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی صورت گرفته نشانگر آن است که پوکی‌استخوان خطر تهدیدکننده بانوان جامعه بوده و متاسفانه یکی از راه‌های ازدیاد این بیماری لباس مشکی و تیره است، افزود: باید فعالیت‌هایی صورت گیرد تا استفاده از لباس‌های رنگ و روشن در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=112629
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما