یکشنبه 22 تیر 1393 - 8:15

برنج اروگوئه‌اي خریداری نکنید

به گزارش بویرنیوز، داريوش ديوديده در نشست کميسيون نظارت بر سازمان‌هاي صنفي استان کهگيلويه و بويراحمد ضمن اعلام جمع‌آوري و برخورد قاطع با توزيع‌کنندگان اين برنج در استان از مردم کهگيلويه و بويراحمد خواست تحت هيچ شرايطي و بخاطر قيمت ارزان اين برنج را خريداري نکنند چرا که به سلامت مصرف‌کنندگان اين برنج آسيب جدي خواهد رسيد.
وي با بيان اينکه برخي از صنوف همانند رستوران‌ها با انجام برخي اقدامات و عدم رعايت شئونات مربوط به توزيع در ماه مبارک رمضان حرمت اين ماه مبارک را حفظ نکرده‌اند، اظهارکرد: اين سازمان، اتاق اصناف و اماکن نيروي انتظامي براي برخورد قاطع با اين گونه هنجارشکني‌ها عزم جدي دارند.
رييس کميسيون نظارت بر سازمان‌هاي صنفي استان کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه شيفت‌بندي لازم با توجه به شرايط گردشگرپذيري استان براي برخي صنوف خدمت‌رسان صورت گرفته است، بيان کرد: ارائه خدمات تنها منوط به حفظ شرايط پوششي لازم براي حفظ حرمت ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت.
ديوديده تصريح کرد: هرگونه فعاليت و کسب کار صنفي منوط به دريافت پروانه کسب از طريق اتاق‌هاي اصناف است.
وي ادامه‌داد: شرايط موجود امکان کنترل و نظارت لازم بر واحدهاي موجود در جمعه بازار را غيره ممکن کرده است و شرايط استقرار نيز منظر ناخوشاندي به ورودي شهر ياسوج بخشيده است.
رييس کميسيون نظارت بر سازمان‌هاي صنفي کهگيلويه و بويراحمد صدور پروانه کسب موقت تا پايان سال براي اين واحدها را اهرمي مناسب براي بهبود شرايط کار و کنترل مناسب بر فعاليت اين واحدها عنوان کرد.
همچنين اکبري تبار، رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر ياسوج نيز با اشاره به اينکه جمعه بازار ياسوج اکنون به صورت روز بازار به فعاليت خود ادامه مي‌دهد از عزم جدي شهردار و اعضا جديد شوراي اسلامي شهر ياسوج بر ساماندهي جمعه بازار ياسوج طي يک سال آينده خبر داد.
وي افزود: دو مکان پيشنهادي واقع در شهرک جوشکاران و اطراف زندان مرکزي ياسوج وجود دارد و پس از طي شدن فرآيند کار انتقال اين صنوف به يکي از اين دو نقطه صورت خواهد گرفت و مطالعات لازم در خصوص تبديل جمعه بازار موجود به يک بازارچه سنتي مطلوب با منظر مناسب در حال انجام است.
در کميسيون نظارت بر سازمان‌هاي صنفي کهگيلويه و بويراحمد فرآيند شناسامه‌دار کردن واحدهاي موجود در جمعه بازار ياسوج از طريق صدور پروانه کسب موقت توسط اتاق اصناف مرکز استان مصوب شد.
در ادامه يکي از مباحثي که بخش عمده‌اي از وقت جلسه را به خود اختصاص داد بحث ساماندهي صنوف مستقر در جمعه بازار شهر ياسوج بود که با انتقادات اتاق اصناف نسبت به شرايط موجود اين واحدها و فقدان اهرم‌هاي نظارتي بخاطر نداشتن پروانه کسب از جانب اين واحدها بود.
ورود برنج‌هاي فاقد نشان استاندارد و تاريخ مصرف گذشته تحت عنوان برنج اروگوئه‌اي و در کيسه‌هاي 50 کيلويي و از طريق يکي از کشورهاي همسايه به بازار استان يکي ديگر از مباحث مطرح شده در اين نشست بود.
در پايان نيز مصوب شد کميته‌اي متشکل از اتاق اصناف، شهرداري و اماکن نيروي انتظامي ساز و کارهاي لازم را براي صدور پروانه کسب موقت براي واحدهاي مستقر در جمعه بازار ياسوج طي يکماه فراهم کنند.

خبرگذاری آریا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=112407
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    تنها کار مثمر ثمری که اگر انجام بگیرد اینست که وضعیت جمعه بازار مشخص شود واقعاً جمعه بازار باعث همه مواردی از قبیل بی نظمی – ترافیک – وایجاد تشنج وچیزهای دیگر که نمیشود آنها رابیان نمود در این شهر شده خصوصاً چهره ورودی شهر راخدشه دارکرده .لازم وضروری است که اعضاء محترم شورای شهر وشهردارمحترم یاسوج وسایر مسئولین محترم تدابیری بیندیشن برای این معضل بزرگ ودرجای که اصلاً خارج ازمحدوده شهری باشدو تحت نظارت هم باشدانتقال بدهند . ازجناب مهندس دیودیده هم بخاطر بیان این موضوع وپیشنهاد راه حل ساماندهی جمعه بازارممنونیم.

دیدگاه شما