جمعه 20 تیر 1393 - 18:41

روش های عملی برای صرفه جویی

صرفه جويي در مصرف برق خانگي علاوه بر كاهش مبلغ قبض برق واحدهاي مسكوني باعث صرفه جويي و ذخيره برق در شبكه و در نتيجه جلوگيري از قطع برق بخش هاي مختلف مي‌شود.

در اين جهت راهكارهاي مختلفي براي مديريت مصرف برق وجود دارد كه يكي از آنها انتخاب وسايل برقي داراي رتبه انرژي مناسب است.

در اين خصوص همچنين بهتر است براي اتو كشي لباس ها صبر كنيم تا مقدار آنها به اندازه كافي برسد و علاوه بر اين بايد از قرار دادن غذاي گرم در داخل يخچال خودداري شود تا يخچال شوكه نشود.

بايد بدانيم كه استفاده از دور تند كولر در ساعات اوج مصرف ، خاموشي را افزايش مي دهد.

يكي ديگر از راه هاي صرفه جويي در مصرف برق استفاده ازلامپ هاي كم مصرف است و استفاده از اين نوع لامپ ها روشي مفيد براي كاهش هزينه هاي مالي خانواده است.

طول عمر لامپ هاي كم مصرف هشت برابر بيشتر و مصرف آنها پنج برابر كمتر از لامپ هاي معمولي است.

همچنين بهتر است از استفاده مكرر از توستر و مايكروفر تنها براي گرم كردن حجم بسيار كم مواد غذايي خودداري شود و قبل از روشن كردن جارو برقي، لوله هاي آن را كنترل كنيم تا گرفتگي نداشته و باعث هدر رفتن انرژی نشود.

يكي ديگر از راه هاي صرفه جويي اين است كه در هنگام استفاده از وسايل سرمايشي، پس از حمام كردن از باز گذاشتن در حمام خودداري شود.

همچنين بهتر است قبل از خواب ، بررسي كنيم كه آيا شيرهاي آب نيز به خواب رفته اند يا خير و دستانمان را به خاموش كردن لامپ هاي اضافي عادت دهيم تا با درست مصرف كردن برق ، شب را براي همگان روشن نگاه داريم.
مي توانيم پرده ها را كنار بزنيم و چراغ ها را خاموش كنيم  و صبح را با تابش زيباي آفتاب آغاز نماييم و با مصرف درست انرژي برق، لذت ديدن برنامه هاي تلويزيوني را با ديگران تقسيم كنيم.

در صورتي كه كودكانمان به آب بازي علاقه دارند ؛ آنها را به استخر ببريم و نگذاريم آب تصفيه شده را هدر دهند.همچنين می توان با استفاده از يك بطري ظرفيت سيفون يا فلاش تانك توالت را كاهش دهيم.

اگر بدانيم زماني كه با پلوپزهای بزرگ برای دو نفر غذا می پزیم در واقع انرژی  زیادی را هدر داده ایم، شايد ديگر اين كار را مرتكب نشويم.

در مورد آبياري گلدان ها و زمين هاي كشت نيز بايد بدانيم هر روز روش های تازه ای برای آبیاری زمین های کشاورزی ابداع می شود، ما چه قدر از این روش ها استفاده می کنیم تا برق کمتری مصرف شود؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=112287
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما