پنجشنبه 19 تیر 1393 - 15:15

Galaxy S5 سامسونگ در مقابل LG G2

هر دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی همیشه با یکدیگر رقابت داشته‌اند. اما این بار با هیجان و شدت بیشتری در تلاش برای داشتن جایگاه برتر در میان گوشی‌های اندروید هستند. به همین دلیل، باید بدانید پرچم‌داران هر دو کمپانی از نظر ویژگی و امکانات بسیار شبیه هم هستند. تنها تفاوت بارز آنها، زمان عرضه آنها است که در این مورد بسیار اهمیت دارد. همین مساله، رقابت گوشی‌های برتر این دو شرکت را جذاب‌تر کرده است.

طراحی

از نظر طراحی، سامسونگ گلکسی S5 به جای اینکه یک گوشی کاملا جدید باشد، نسخه ارتقا یافته و اصلاح شده مدل پیش از خود است. صفحه‌نمایش، کمی بزرگ‌تر و 5.1 اینچ شده است. البته، ضدآب بودن گلکسی S5 باعث شده است تا پورت‌هایی همچون میکرو یواس‌بی با پوشش جدید عایق‌بندی شوند. گوشی هوشمند گلکسی S5 همچنین، به جای بدنه بسیار براق، بدنه چرم‌مانند دارد.

سامسونگ گلکسی S5 در مقابل ال‌جی G2

صفحه‌نمایش

سامسونگ گلکسی S5، صفحه نمایش 5.1 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل دارد و از نوع Super AMOLED است. تراکم تصویر این نمایشگر 432 پیکسل در هر اینچ است. ال‌جی G2 نیز صفحه‌نمایش 5.2 اینچ از نوع True HD-IPS+ LCD و رزولوشن 1920×1080 پیکسل دارد. تراکم تصویر آن نیز 424 پیکسل در هر اینچ است. اعداد مشخصات این دوگوشی بسیار به هم شبیه هستند. اما فناوری‌های متفاوت آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

سامسونگ گلکسی S5 در مقابل ال‌جی G2

پیش از اینکه به طور دقیق‌تر سامسونگ گلکسی S5 و ال‌جی G2 را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که تفاوت اندازه نمایشگرهای آنها با هم فقط یک‌دهم اینچ است که در هیچ موردی به غیر از سیستم پخش ویدئو، چندان احساس نمی‌شود.

عمق رنگ مشکی در گوشی گلکسی S5 قابل مقایسه با ال‌سی‌دی G2 ال‌جی نیست. نمایشگر ال‌جی عمق رنگ مشکی بسیار بالای و 50 درصد نور بیشتر دارد. پانل LCD در ال‌جی G2 بسیار روشن‌تر از گوشی سامسونگ است. در مورد کنتراست، نمایشگر AMOLED بسیار بهتر است.

سامسونگ گلکسی S5 در مقابل ال‌جی G2

در ال‌جی G2، هنگامی که نور روی 100 درصد تنظیم می‌شود، نمایشگر کنتراست خود را تا اندازه‌ای از دست می‌دهد. از طرف دیگر، گوشی گلکسی S5 نیز نمی‌تواند به روشنایی و نور ال‌سی‌دی برسد اما از نمایشگرهای Super AMOLED بسیار بهتر است.

باتری

در مورد باتری گوشی‌های هوشمند گلکسی S5 و ال‌جی G2 باید گفت، گلکسی S5 با باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی و ال‌جی G2 با باتری 3000 میلی آمپر ساعتی عرضه شده‌اند. میزان شارژدهی باتری هر دو گوشی بر نرم‌افزار آنها مبتنی است. هر دو این هوشمندها، گزینه مصرف بهینه انرژی را دارند که باعث کاهش هدر رفتن شارژ باتری می‌شود.

سامسونگ گلکسی S5 در مقابل ال‌جی G2

از نظر زمان مکالمه، باتری G2 ال‌جی با چهار ساعت مکالمه مداوم را پشتیبانی می‌کند و بالاتر از گلکسی S5 قرار می‌گیرد. در مورد وب‌گردی، نیز ال‌جی دو ساعت بیشتر از گوشی سامسونگ دوام دارد. تنها جایی که سامسونگ بهتر از G2 ال‌جی ظاهر شده است، زمان پخش ویدئو است که تا 11 ساعت شارژدهی دارد. در حالی که گوشی G2 ال‌جی تا 9 ساعت و نیم بیشتر دوام نمی‌آورد.

سامسونگ گلکسی S5 در مقابل ال‌جی G2

پیش از به‌روزرسانی ال‌جی G2 به کیت‌کت، زمان استندبای آن با یک ساعت مکالمه و تماشای فیلم یا وب‌گردی، 62 ساعت بود. اما پس از آپگرید شدن، این عدد به 81 ساعت ارتقا پیدا کرد و از این لحاظ برنده این قسمت شد.

پردازنده

سامسونگ گلکسی S5 با تراشه قوی‌تر کوالکوم اسنپ‌دراگون 801 عرضه شده است. پرازنده آن 4 هسته Krait 400 و پردازنده گرافیکی Adreno 330 دارد. ال‌جی G2 نیز با تراشه اسنپ‌دراگون 800، چهار هسته  Krait 400 و پردازنده گرافیکی Adreno 330 عرضه شده است.

چهارهسته ال‌جی با سرعت 2.26 گیگاهرتز کار می‌کنند و پردازنده گرافیکی Adreno 330 نیز سرعت 450 مگاهرتز دارد. رم دو گیگابایت این دستگاه نیز با سرعت بالا و 1600 مگاهرتز کار می‌کند. گلکسی S5 سامسونگ نیز چهار هسته Krait 400 با سرعت 2.5 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی آن نیز با سرعت 578 مگاهرتز کار می‌کند. رم دستگاه نیز سرعت 1866 مگاهرتز دارد.

از نظر تئوری، گلکسی S5 از نظر سخت‌افزاری بهتر از گوشی ال‌جی است.

دوربین

در بخش دوربین این گوشی سامسونگ است که در مقام بالاتر قرار می‌گیرد. سامسونگ گلکسی S5، حسگر دوربین بسیار بهتر از نسخه پیشین دارد. این دوربین، 16 مگاپیکسل با اندازه  12/1 ماکرومتر پیکسل است. دوربین گوشی GS5، حسگری با اندازه بزرگ‌تر 1/2.6″ دارد و حسگر ال‌جی G2، 1/3.06″ است. بعلاوه، حسگر جدید نسبت تصویر 16:9 دارد و همه عکس‌ها را نیز با همین نسبت ثبت می‌کند.

سامسونگ گلکسی S5 در مقابل ال‌جی G2

گلکسی S5 با قابلیت جدید و جالب فوکوس خودکار تشخیص چهره در گوشی‌های هوشمند عرضه شده است که فقط در عرض 3/0 ثانیه فوکوس می‌کند. ال‌جی G2 نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد و سرعت فوکوس آن کندتر از گوشی سامسونگ است.

سامسونگ گلکسی S5 در مقابل ال‌جی G2

فیلم‌برداری

سامسونگ گلکسی S5، یکی از بهترین دوربین‌های فیلم‌برداری را در میان گوشی‌های هوشمند دارد و بسیار بهتر از ال‌جی G2 ظاهر شده است. کیفیت فیلم‌های این دوربین، 1080p با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه است. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت  UHD و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. به این مفهوم که جزئیات بیشتر از تصاویر ثبت می‌شوند کیفیت تصاویر بهتر هستند.

لرزش‌گیر نوری تصویر در ال‌جی G2 کمک می‌کند تا نویزهای تصویر تا حد زیادی کم شوند. البته در مقایسه گوشی‌های ال‌جی G2 و گلکسی S5 سامسونگ مشخص شد که لرزش‌گیر نوری GS5 نیز به خوبی گوشی G2 است. این گوشی، عمق دید وسیع‌تر دارد و لرزش‌گیر دیجیتال آن نیز برخی از فریم‌ها را بر اساس تشخصی خود حذف می‌کند و باعث ثبات بیشتر تصویر می‌شود.

کلام آخر

در اینجا جا دارد به فاصله زمانی عرضه دو گوشی هوشمند گلکسی S5 سامسونگ و G2 ال‌جی اشاره کنیم که بسیار زیاد است. شاید این مقایسه چندان درست به نظر نرسد. گوشی‌ای که با سیستم‌عامل آب‌نبات ژله‌ای عرضه شده با گوشی هوشمندی که سیستم‌عامل پیش‌فرض آن کیت‌کت است، به وضوح تفاوت خود را نشان می‌دهند. درست‌تر این بود که G2 را GS4 سامسونگ مقایسه کنیم. اما به هر صورت، این مقایسه و بررسی انجام شده است و تفاوت آنها را با هم در متن مطلب خواندید. در قسمت پایانی، باید اشاره کنیم با اینکه ال‌جی G2 قدیمی‌تر از GS5 به نظر می‌رسد اما همچنان در برخی موارد بهتر از گلکسی S5 ظاهر شده است.

سامسونگ گلکسی S5 در مقابل ال‌جی G2
برترین ها
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=112198
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما