دوشنبه 16 تیر 1393 - 23:44

سرقت تجهیزات ایستگاه‌های پمپاژ آب کهگیلویه

معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد وفور انشعابات غیر مجاز آب و نیز سرقت تجهیزات ایستگاه پمپاژ آب کهگیلویه را از مشکلات آبرسانی این شهرستان برشمرد.

خبرگزاری فارس: سرقت تجهیزات ایستگاه‌های پمپاژ آب کهگیلویه

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از کهگیلویه، جهانگیر احسانی ظهر امروز در نشست مدیریت بحران شهرستان با اشاره به 14 سال خشکسالی متمادی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: شش شهرستان از استان در وضعیت تنش شدید آبی قرار دارند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فرهنگ استفاده از خدمات، همراه با اسراف و بدون مدیریت است و این امر موجب بروز مشکلاتی بویژه در بحث آب شده است.

احسانی مصرف آب شرب در کهگیلویه و بویراحمد را بیش از استاندارد کشوری دانست و گفت: استان پرآب ما در بخش‌های وسیع با کمبود آب مواجه است.

این مسئول با بیان اینکه 90 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی است، افزود: صرفه‌جویی در این بخش می‌تواند به مدیریت بهتر آب کمک کند.

وی کاهش 12 میلی‌متری بارندگی امسال در کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و با اشاره به مواجه استان با افت شدید آب، افزود: خشکسالی باعث خارج شدن چاه‌های آب از مدار و افت شدید 30 تا 40 متری آب شده است.

به گفته احسانی تنها هشت تانکر آبرسانی در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که این تعداد ضمن فرسوده بودن و نیاز به اعتبار، اجاره و تعمیر، جوابگو نبودن نیازهای مردم استان نیست.

احسانی وضعیت آب شهر دهدشت را در آستانه تنش شدید خواند و با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال‌ جاری 13 مورد سوختگی الکتروپمپ در کهگیلویه و لنده روی داده است، افزود: ادامه این روند منجر به تحمیل هزینه یک میلیارد تومانی جایگزینی و تعمیر الکتروپمپ‌ها در این دو شهرستان خواهد شد.

این مسئول بیش از 750 کیلومتر از شبکه آبرسانی در حوزه روستایی کهگیلویه و بویراحمد را فرسوده دانست و با تخمین هزینه 900 میلیارد ریالی تعمیر و بازسازی شبکه فرسوده، سرقت کابل‌های برق در ایستگاه‌های پمپاژ دهدشت و انشعابات غیر مجاز در این شهرستان را از دلایل بروز وضعیت تنش آبی عنوان کرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=111749
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما