دوشنبه 16 تیر 1393 - 21:46

نحوه صحیح مسواک زدن

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا خامی، با بیان اینکه عمده‌ترین مشکلات دندانی کاهش سن پوسیدگی است، گفت: مصرف مواد قندی، سطح پایین رسیدگی عمومی به بهداشت دهان و دندان، تنبلی و بی‌توجهی در رسیدگی به دندان‌ها در کشور از شیوع بالایی برخوردار است.

ImageThumb2
وی در ادامه افزود: مهم ترین اقدام برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها، مسواک زدن حداقل دو نوبت در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید، محدود کردن مصرف مواد قندی به وعده‌های غذایی اصلی در طول روز و چکاپ کامل دندان‌ها سالی یک نوبت است زیرا اگر پوسیدگی در مرحله اول باشد، می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: نحوه مسواک زدن و نوع مسواک نیز می‌تواند در بروز پوسیدگی تاثیرگذار باشد. فشار حاصل از مسواک بر روی دندان‌ها نباید از فشار دست گرفتن قلم بیشتر باشد.

خامی افزود: مسواک باید متوسط و نرم باشد در غیر این صورت می تواند صدماتی به دندان و لثه وارد کند. بهتر است از خمیر دندان ضد جرم کمتر استفاده شود و نباید آن را جایگزین خمیر دندان معمولی کرد.

خمیر دندان معمولی بهترین روش تمیز کردن دندان
وی در ادامه با اشاره به اینکه نحوه مسواک زدن باید با زاویه 45 درجه و به سمت نوک دندان‌ها انجام شود، تصریح کرد: در سطوح بیرونی دندانها باید از حرکات عمودی با حالت چرخشی و در دندان‌های جونده باید از حرکات افقی استفاده شود.

خامی در پایان افزود: با وجود اینکه بیماری دهان و دندان در کشور ما شایع است اما می توان از این مشکلات جلوگیری کرد تا به مراحل درمان نرسد زیرا نتیجه درمان هیچ گاه نمی تواند مانند پیشگیری موفق باشد. همچنین با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توان از دندان‌های سالم حتی در سنین بالاتر برخوردار بود.

نامه

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=111649
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما