دوشنبه 16 تیر 1393 - 16:59

وصول مالیات در کهگیلویه و بویراحمد روند صعودی به خود گرفته

به گزارش بویرنیوز، سهراب امدادی فرد ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: در زمینه مالیات بر ارزش افزوده نیز 85 درصد از پیش بینی دولت نیز در استان محقق شد که امیدواریم با تلاش کارکنان مالیاتی و مودیان این موضوع صد درصد تحقق یابد.

وی عنوان کرد: مالیات های را که در طول روز وصول می کنیم پایان همان روز به حساب خزانه دولت واریز و استان هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.
13920426110228382846873

امدادی فرد با اشاره به اینکه اخذ مالیات ها صرف هزینه پروژه های عمرانی و جاری در استان های می شود، خاطرنشان کرد: مالیات یکی از بهترین عوارضات دولتی می باشد زیرا همه ملت از آن سود می برند.

کمک 600 میلیارد ریالی به شهرداری های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سال 87 تاکنون 600 میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده صدور عوارضات به دهیاری ها و شهرداری های این استان بر اساس سرانه جمعیتی پرداخت شد.

امدادی فرد با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی بعد از سال ها در برخی استان های بزرگ کشور، خاطرنشان کرد: امیدواریم مرحله نهایی این طرح در استان امسال انجام شود.

وی عنوان کرد: در 140 کشور جهان مالیات بر ارزش افزوده اجرا می شود و کشورهای که منابع زیرزمینی و نفت ندارند بر اساس همین مالیات های می چرخند.

امدادی فرد ابراز کرد: با پیگیری های انجام شده توسط برخی مسئولان استانی پیشبینی مالیات استان در بودجه در پایین ترین سطح است و به مردم فشار نمی آید.

وی از پرداخت مالیات و اظهارنامه ها از طریق الکترونیکی خبر داد و گفت: تا روز آخرین وقت مقرر کارکنان امور مالیاتی آماده پاسخگویی به موئیان مالیاتی هستند.

برای معافیت های مالیاتی باید شرایط رعایت شود

مدیرکل امور مالیاتی در زمینه مشکل مالیات رسانه ها و عدم شفافیت در معافیت آنها، گفت: طبق قانون معافیت های مالیاتی برابر مقرراتی وضع شده و شرایطی دارد که باید رعایت شود.

امدادی فر با تاکید بر تسلیم اظهار نامه مالیاتی توسط رسانه ها، برابر ماده 139 حق و حقوق رسانه ها رعایت می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سهام عدالت و یارانه ها مشمول مالیات هستند، گفت: اینها مشمول نیستند ولی یواش یواش مالیات مشمول همه چیز می شود.

کارخانه داران شن و ماسه استان بدهی مالیاتی ندارند.

امدادی فر خاطرنشان کرد: تمامی کارخانه داران شن و ماسه در استان نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی شان اقدام کرده اند و طبق قانون محیط زیست هیچ گونه بدهی ندارند.

وی اظهار کرد: طبق اعلام محیط زیست و قانون کارخانه داران استان مالیات آلایندگی، ارزش افزوده و عملکرد خودشان را پرداخت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فرار مالیاتی در این استان نداریم، افزود: 47 درصد از میزان مالیات های وصول شده در استان وصول مستقیم از اشخاص حقوقی، 39 درصد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی و 10 درصد نیز مشاغل است.

تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=111605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    میزان وصول مالیات متاسفانه در این  استان  انچنان نسبت به استانهای برخوردار بالاتره که مودی فکرمیکنه بااین مالیات اداره دارایی شریک  ایشانه    با این وضع تورم ومحرومیت چه خبره متاسفانه مامورین مالیاتی به جهت ارائه نرخ وصول بالا فشار مضاعف به مودیان وارد میکنند

دیدگاه شما