شنبه 14 تیر 1393 - 9:42

چهار ابزار امنیتی مدرن برای ویندوز 8.x

نسخه جدید ویندوز همراه با معرفی ابزارهای جدید با نام Modern App ها برای ویندوز بود. حال شما میتوانید با استفاده از ابزارهای مدرن یا همان Modern App ها امنیت خود در وینوز 8.x را مدیریت کنید. این این ابزارها از File Shredder شروع میشود و تا ابزارهای جامع امنیتی ادامه میابد.

به گزارش «بویرنیوز» سیستم عامل ویندوز همواره مورد حنلات سایبری گسترده از ویروسها و تروجان ها تا ابزارهای پیچیده تر برای هک قرار داشته اشت و این موضوع به خصوص با گسترش ابزارهای موبایل با این سیستم عامل نظیر تبلت های ویندوزی و Surface گسترش بیشتری یافته است.

خوشبختانه Store Windows ابزرهای جامع و خوبی برای امنیت ارائه میکند. این ابزارها به شما اجازه میدهند که امنیت سیستم عامل خود را از طریق Modern App ها و واسط کاربری جذاب و دوست داشتنی آنها مدیریت کنید. در اینجا چهار ابزار مدرن را برای سر و سامان دادن به امنیت در ویندوز 8.x به شما معرفی میکنیم:
393805_217

Data Shredder یا خرد کننده فایل

قالبا کاربران عادت به آن دارند که در نهایت فایل های خود را با Shift + Del از روی سیستم پاکسازی میکنند. اما این عادت در خصوص فایلها و اطلاعات حساس به هیچ وجه خوب نیست. برای فایلهای حساس و حاوی اطلاعات مهم باید اقدام به خرد کردن یا Shred کردن فایلها نمود تا تقریبا بازیابی آنها را غیر ممکن ساخت.

این رفتاری است که متخصصان امنیتی همواره بر جدی گرفتن آن توصیه نموده اند و اکنون با افشاگری های اداوارد اسنودن شکی باقی نیست که باید این هشدرها را کاملا جدی تلقی کرد.

ابزار مدرن Shredder 8 (لینک دانلود از Store) نرم افزاری است که اگر به فکر پاک کردن اطلاعات حساس از روی حافظه سیستم خود هستید باید اول از همه مورد توجه قرار دهید.

این ابزار با استفاده از الگوریتم های معروف و پیچیده برای Shred کردن فایلها، بهترین گزینه برای گاک کردن فایلها به شکل غیر قابل بازیابی از روی هر سخت فزاری از جمله Flash USB و حافظه سیستم است:
393806_393

Password Generation یا طراح گذرواژه!

ایجاد و استفاده از یک گذرواژه خوب و قوی با استفاده از همه کاراکتر های موجود، یکی از گزینه های بسیار عالی برای حفظات و صیانت از اطلاعات است، و چه بهتر که این کاراکترها به شکل اتفاقی نیز انتخاب شده باشد!

در حالی که در حالت عادی میتوانید خود اقدام به ایجاد گذرواژه هایی که به خاطر سپردن آنها برای شما آسان است کنید، اما اگر به دنبال ابزاری قوی و خوب برای ایجاد گذرواژه های پیچیده و قدرتمند میگردید بهتر است نگاهی به Better Password داشته باشید (لینک دانلود از Store):
393807_805

این ابزار به شما این اجازه را میدهد که گذرواژه هایی با طول 5 تا 15 کاراکتر ایجاد نمایید و همچنین امکان انتخاب کاراکرترهای ویژه (اعداد و سمبلها) در گذرواژه خود را نیز دارید. چناچه در آن واحد به یک گذرواژه قوی نیاز دارید میتوانید آن را با این ابزار تولید و در نقطه مورد نیاز وارد کنید.

Network Monitoring یا رصد شبکه و نت

شاید نیاز به آن دارید که به سرعت و بدون اتلاف وقت وضعیت اتصال خود به شبکه و اطلاعات مربوط به آن را مرور و رصد کنید. یکی از ابزارهای فوق العاده برای این منظور What’s IP Pro (لینک دانلود از Store) است که امکان رصد شبکه و حتی دیدن اینکه چه دستگاهی بر روی شبکه فعلی فعال است.

این App همچنین از ابزارهایی نظیر DNS Lookup، اسکن درگاه های اتصال و رصد میزان ستفاده از اینترنت و شبکه برخوردار است:
393808_412

این ابزار همچنین با نهایت استفاده از واسط کاربری مدرن ویندوز 8.x نماهای کاشی را برای ارائه اطلاعات به کاربر در خصوص تغییر و تحولات وضعیت شبکه بهره میبرد. البته این ابزار فعلا در نسخه تجاری قرار دارد که یک کدت زمان آزمایشی 7 روزه برای آن در نظر گرفته شده است، اما طراح آن خبر از ارائه نسخه رایگان در آینده داده است.

نرم افزارهای جامع امنیتی

حال نوبت به معرفی چند ابزار جامع برای امنیت میرسد. البته تعداد این ابزارها در حال حاضر در Store اندک است. اما خوشبختانه نام های بزرگی در میان همین تعداد اندک نیز دیده میشود:
چهار ابزار امنیتی مدرن برای ویندوز 8.x

ابزارهایی نظیر McAfee Central (لینک دانلود از Store) و Norton Studio (لینک دانلود از Store) و همچنین Kaspersky Now (لینک دانلود از Store) در حال حاضر از Store مایکروسافت قابل نصب بر روی ویندوز 8.x هستند. البته اغلب نرم افزارهای جامع در Store مایکروسافت نسخه های تجاری هستند اما در بین آنها ابزارهای رایگان نیز خواهید یافت.

اینها تنها تعداد انذکی از مجموعه ای وسیع از ابزارهای امنیتی است که در حال حاضر در فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز 8.x وجود دارد. متاسفانه کاربران ایرانی در حال حاضر چندان استفاده ای از این فروشگاه ندارند که البته یکی از دلایل آن این است که این فروشگاه برای موقعیت جغرافیایی ایران درد سترس نیست.

اما چنانچه امکان دسترسی به فروشگاه مایکروسافت برای شما فراهم است، مجموعه امکانات آن را چه در بخش نرم افزارهای امنیتی و چه در خصوص سایر نرم افزارها را جالب توجه خواهید یافت.

تابناک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=111379
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما