چهارشنبه 11 تیر 1393 - 10:10

بررسی تبلت Galaxy Tab Pro سامسونگ

بازار تبلت‌ها دیگر در حال انفجار است. هر روز یک تبلت جدید با قابلیت‌های همیشگی یا شاید کمی نوآورانه وارد بازار می‌شود. بیچاره کاربری که می‌خواهد یکی از بهترین تبلت‌ها را با توجه به بودجه خود انتخاب کند. باید چند روز زمان بگذارد تا مدل موردنظرش را بیابد.

فناوری: بازار تبلت‌ها دیگر در حال انفجار است. هر روز یک تبلت جدید با قابلیت‌های همیشگی یا شاید کمی نوآورانه وارد بازار می‌شود. بیچاره کاربری که می‌خواهد یکی از بهترین تبلت‌ها را با توجه به بودجه خود انتخاب کند. باید چند روز زمان بگذارد تا مدل موردنظرش را بیابد.

در میان این همه تبلت بزرگ و کوچک، سامسونگ تبلت‌های خوبی روانه بازار می‌کند. یکی از آنها، Galaxy Tab Pro 8.4 نام دارد و آنچه از ظاهر داستان مشخص است، برای رقابت مستقیم با تبلت G Pad 8.3 ال‌جی طراحی و تولید شده است. البته اگر مشخصات خوبی داشته باشد، می‌تواند برای آی‌پدهای مینی هم رقیب به شمار برود.

این تبلت کره‌ای کمی دچار غرور است و بینی‌اش باد دارد. ابتدا باید بگوییم که خانواده Pro، تبلت‌های بیزینسی و تجاری هستند اما Tab Pro 8.4 با همه تبلت‌های این حوزه متفاوت است. فقط سخت‌افزار این دستگاه نیست که بهبود یافته است، سیستم‌عامل و رابط‌کاربری آن نیز آپ‌دیت شده است. گلکسی Tab Pro 8.4 گویا قرار است در بدنه‌ای باریک و سبک، پا جای پای تبلت‌های سری Notes سامسونگ بگذارد.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab Pro 8.4

سامسونگ در این مدل، رابط‌کاربری TouchWiz را به طور کلی تغییر دکوراسیون داده است و خانه اصلی، نوار اعلانات دستگاه، روش استفاده از ویجت‌ها، قابلیت انجام چندکار هم‌زمان و نمای چندگانه و اپلیکیشن‌های این رابط به طور کل تغییر کرده‌اند. همه‌شان حسابی نونوار شده‌اند. این تبلت به یک پکیج کامل برای انجام کارهای اداری تبدیل شده است. سیستم‌عامل آن نیز نسخه کیت‌کت اندروید است که رابط‌کاربری Magazine دارد.

البته تبلت  گلکسی Tab Pro 8.4 سامسونگ ایرادهایی همه دارد. با اینکه هویت کاملا متفاوت و جدید نسبت به نسخه‌های پیشین دارد، اما بد نیست همه‌جانبه آن را بررسی کنیم و عیب‌های کوچکی که دارد را نیز برایتان بازگو کنیم.

طراحی، کیفیت ساخت و کنترل‌ها

تبلت  گلکسی Tab Pro 8.4، بدنه‌ای پلاستیکی اما شبیه چرم دارد که نمونه آن را پیش از این در فبلت گلکسی Note 3 سامسونگ مشاهده کرده بودیم. این نخستین تبلت با اندازه متوسط کمپانی سامسونگ است که واقعا برای طولانی مدت دوام دارد و شاید بتوان از این نظر آن را رقیبی برای آی‌پد مینی 2 دانست. قابلیت تشخیص اثر انگشت Tab Pro 8.4 مشابه آن چیزی است که در تبلت‌های اپل شاهد آنها هستیم. البته تفاوتی که در فناوری و مدل صفحه نمایش این دو دستگاه وجود دارد، این قابلت آنها را نیز از هم مجزا کرده است. اما به طور کلی، ایده مشابهی دارند.

گلکسی Tab Pro 8.4 حدود 219×28.5×7.2 میلی‌متر اندازه دارد که 19 میلی‌متر بلندتر و 6 میلی‌متر باریک‌تر از آی‌پد مینی 2 است. گلکسی Tab Pro 8.4 و آی‌پد مینی 2 هردو دقیقا 331 گرم وزن دارند.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab Pro 8.4

گلکسی Tab Pro 8.4 ، تغییرات جالبی در کنترل تبلت‌های سامسونگ ایجاد کرده است. از جمله باید به منو خازنی دستگاه اشاره کرد. این کلید با کلید سوئیچ استاندارد اندروید جایگزین شده است. این یکی از نوآوری‌های این تبلت است که قبلا آن را ندیده‌ایم. سامسونگ به طور کلی سیستم سوئیچ میان برنامه‌ها و مدیریت فعالیت‌های تبلت را در این دستگاه تغییر داده است و قابلیت‌های چند کار هم‌زمان کاملا نوین را جایگزین نسخه‌های پیشین کرده است.

صفحه نمایش

تبلت گلکسی Tab Pro 8.4 ، صفحه نمایش 8.4 اینچ از نوع Super Clear LCD دارد. این بهترین فناوری موجود روی تبلت‌های موجود در بازار است. رزولوشن این نمایشگر بسیار بالا است و به لطف کوچک بودن اندازه نمایشگر، تراکم تصور بالایی دارد.

رزولوشن آن 1600×2560 پیکسل است که بیشتر از آی‌پد مینی 2 اپل (1536×2048 پیکسل) است. تراکم تصور آن نیز 356 پیکسل در هر اینچ است که باز در مقایسه با تراکم تصویر 324 پیکسل در هر اینچ از آی‌پد مینی 2 اپل بیشتر و بهتر است. گلکسی Tab Pro از ماتریکس RGB پشتیبانی می‌کند و برخلاف بردار 12.2 اینچی خود نمای هاشوری در آن دیده نمی‌شود.

صرف‌نظر از اعداد و ارقام، باید گفت کیفیت تصاویر این نمایشگر بسیار بالا است. زاویه دید آن نیز خوب است و رنگ مشکی، عمق لازم را دارد. خوانایی محتوای تصویر در نور روز و نورهای شدید نیز بسیار خوب است.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab Pro 8.4

عمر باتری

گلکسی Tab Pro 8.4 سامسونگ، باتری 4800 میلی آمپر ساعتی دارد. آن طور که سامسونگ ادعا می‌کند، این باتری تا 127 ساعت پخش موسیقی و 11 ساعت اجرای مالتی‌مدیا را پشتیبانی می‌کند. اما در تست‌ها مشخص شده است تا 7 ساعت و 23 دقیقه اجرای ویدئو و 7 ساعت و 43 دقیقه مرور وب را پشتیبانی می‌کند.

بنچ‌مارک

برخلاف دیگر خانواده Pro سامسونگ،  Galaxy Tab Pro 8.4 تراشه اسنپ‌دراگون 800 دارد که فقط وای‌فای، 3G یا LTE دارد. این پلتفورم اسنپ‌دراگون 800 به این مفهوم است که پردازنده، 4 هسته Krait 400 با سرعت 2.3 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی آن Adreno 330 است. رم دستگاه نیز دو گیگابایت است که برای تبلت کافی به نظر می‌رسد. البته فبلت گلکسی Note 3 سامسونگ 3 گیگابایت رم دارد.

تا پیش از اینکه  نسل جدید هسته‌های Krait 450 و کورتکس A5x عرضه شوند، پردازنده‌ Krait 400 یکی از قدرتمندترین‌ها در بازار بود.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab Pro 8.4

کیفیت صدا

سامسونگ گلکسی  Tab Pro 8.4، در تست صدا بسیار خوش درخشیده است. هنگامی که این تبلت را به آمپلی‌فایر خارجی وصل می‌کنید، کیفیت صدای آن عالی است. به طور کلی، علاوه بر کیفیت و وضوح، بلندی صدا نیز بسیار خوب است و کاربر را در هر شرایطی راضی نگه می‌دارد.

کیفیت صدای هدست این دستگاه نیز خوب است و صدا را با کیفیت استریو پخش می‌کند. این کیفیت در مقایسه با دیگر تبلت‌های هم‌ردیف Tab Pro 8.4 بسیار بهتر است.

دوربین 8 مگاپیکسل

تبلت گلکسی Tab Pro 8.4 سامسونگ، دوربین 8 مگاپیکسل در عقب و دوربین 2 مگاپیکسل در جلو دارد. هر دو دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p دارند.

رابط‌کاربری دوربین کاملا جدید است. یک منظره‌یاب واحد هر دو دوربین و عکاسی با آنها را کنترل می‌کند و می‌توانید به راحتی بین دوربین‌ها سوئیچ کنید. البته این مساله یک ایراد هم دارد، اینکه نسبت تصویر هنگام فیلم‌برداری 4:3 است و این با نسبت تصویر حالت عکاسی متفاوت است.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab Pro 8.4

مقایسه کیفیت عکس‌ها

دوربین تبلت گلکسی Tab Pro 8.4 سامسونگ، دقیقا همچون یک گوشی هوشمند دوربین‌دار عمل می ‌کند و کیفیت و قابلیت‌های خوبی دارد. اصولا تبلت‌ها تاکید چندانی روی دوربین ندارند. اماکیفیت عکس‌های این گلکسی حرف دیگری دارد. با عکاسی با این دوربین متوجه می‌شوید با تبلت هم می‌توان به شکار سوژه‌ها رفت.

فیلم‌برداری با کیفیت 1080p

تبلت گلکسی Tab Pro 8.4 سامسونگ، با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. برای ما خیلی عجیب است که این دوربین با کیفیت 2160p فیلم‌برداری نمی‌کند زیرا استعداد این کار را دارد و تراشه آن نیز اسنپ‌دراگون 800 است.

گلکسی Tab Pro 8.4 سامسونگ، ویدئوها را در فایل‌های MP4 با سرعت متوسط 17 مگابیت در هر ثانیه ذخیره می‌کند. صدای ویدئوها نیز با کیفیت 128 کیلوبایت در هر ثانیه و نرخ سمپلینگ 48 کیلوهرتز ضبط می‌شوند. این اعداد دقیقا مشابه همان‌های هستند که در گوشی هوشمند گلکسی S4 سامسونگ نیز شاهد آنها بوده‌ایم.

دوربین فلیم‌برداری همچون دوربین عکاسی قابلیت‌های متنوع ندارد اما قابلیت عکاسی دوگانه دارد که امکان فیلم‌برداری تایم‌لَپس (نمایش فرایندهای طولانی در زمان کوتاه، همچون رشد یک گل) را به کاربر می‌دهد. سرعت تصاویر این گزینه تا 8 برابر قابل تنظیم است و این در حالی است که رزولوشن و سرعت فیلم‌برداری روی همان  1080p و 30 فریم در ثانیه ثابت می‌ماند.

فوکوس لمسی نیز هنگام فیلم‌برداری در اختیار کاربر قرار دارد. به طوری که می‌تواند در میانه تصویربرداری روی فوکوس خودکار نیز سوئیچ کند. کاربر می‌تواند هنگام فیلم‌برداری با کیفیت 6 مگاپیکسل (16:9) عکس هم بگیرد.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab Pro 8.4

کلام آخر

پیشنهاد خرید تبلت گلکسی Tab Pro 8.4 سامسونگ بسیار آسان است زیرا قابلیت‌های بسیار خوبی دارد. زیبا هم هست. کیفیت ساخت بدنه آن نیز خوب است. این تبلت یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها را در میان دیگر تبلت‌‎های موجود در بازار دارد. سرعت و عملکرد سخت‌افزار و پردازنده آن بسیار خوب است و دوربین نیز که برای یک تبلت بسیار عالی است. اگر در نظر دارید یک تبلت با اندازه متوسط خریداری کنید تا از هر دو نظر مالتی‌مدیا و بیزینس همه نیازهای شما را برآورده کند، باید بدانید Galaxy Tab Pro 8.4 یکی از بهترین گزینه‌ها است.

سامسونگ سرانجام همه تغییراتی که مدنظر داشت را در رابط‌کاربری تبلت Tab Pro 8.4 خود پیاده کرد. خانه اصلی دستگاه که Magazine نام دارد یکی از جالب‌ترین تغییرات این اینترفیس است. قسمت اعلان رویدادهای تبلت‌های پیشین سامسونگ که چندان جالب نبود، در این جراحی پلاستیک به طور کلی تغییر شکل داده و واقعا زیبا شده است. نرم‌افزار پخش موسیقی دستگاه نیز تغییر کرده و شکل تازه‌ای دارد.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab Pro 8.4

سامسونگ برای کاربرانی که قصد استفاده اداری از این دستگاه دارند، موبایل آفیس کامل به طور پیش‌‌فرض در دستگاه تعبیه کرده است. تبلت Tab Pro 8.4 یکی از بهترین‌ اندرویدی‌های بازار است که همه‌جانبه نظر کاربران را به خود جلب می‌کند. زیبا و مملو از قابلیت‌های ارزشمند است. از همه بهتر اینکه، یک پوست‌اندازی کامل و اساسی داشته است.

سامسونگ، تبلت‌های خانواده Tab Pro را در اندازه‌های مختلف 8.4، 10.1 و 12.2 اینچ طراحی و ساخته است. همه آنها امکانات بسیار خوبی دارند، صفحه نمایش آنها با کیفیت و رزولوشن بالا است و میزان شارژدهی باتری همانی است که کاربر می‌خواهد. در ضمن، مدل Note Pro 12.2 قلم نوری S-Pen نیز دارد.

اما باید بدانید کوچک‌ترین عضو این خانواده از همه بهتر است. حتی رقیب جدی برای آی‌پد مینی 2 اپل نیز به شمار می‌رود. البته ناگفته نماند که آی‌پد مینی 2 کاملا بر اکوسیستم اپل مبتنی است و تبلتی است که به معنای واقعی ارزش هزینه کردن دارد. تبلت‌های اپل از نظر نرم‌افزار و اپلیکیشن در نعمت‌های بی‌شمار غرق هستند.

سامسونگ گلکسی Tab Pro 8.4 منیز برای کاربرانی شخصی‌سازی شده است که می‌خواهند از تبلت برای کارهای اداری خود استفاده کنند و در کنار آن، از امکانات رسانه‌ای و دوربین و عکس و ویدئو هم استفاده کنند. یعنی برای افرادی که نعمت‌های هر دو دنیا را با هم می‌خواهند. اگر جزو کاربرانی هستید که بسیار به iOS علاقه دارند باید بدانید که گلکسی Tab Pro 8.4 نیز قابلیت‌های بسیار خوبی دارد. در ضمن اینکه، نسبت به محصولات اپل نیز قیمت مناسب‌تری دارد.

تبلت Tab Pro 8.4 از کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که آی‌پد مینی با صفحه نمایش رتینا با حافظه داخلی 32 گیگابایت حدود 100 یورو قیمت دارد.

از دیگر رقبای این تبلت می‌توان به تبلت ال‌جی G Pad 8.3 اشاره کرد که امکانات و قیمت خوب را با هم دارد. G Pad ال‌جی طراحی بسیار خوبی دارد و قاب پشتی آن فلزی است. از دیگر امکانات آن باید به صفحه نمایش فول‌‌اچ‌دی از نوع IPS اشاره کرد و تراشه آن نیز اسنپ‌دراگون 600 است.

شاید تاحدی قیمت این دستگاه گران به نظر برسد اما با توجه به این همه امکانات و کارایی خوبی که دارد واقعا ارزش خرید دارد و تازه قیمتش نیز مناسب است. مطمئن باشید هیچ کاربری از خرید این دستگاه پشیمان نخواهد شد.

منبع: برترین ها

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=111045
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما