چهارشنبه 11 تیر 1393 - 10:02

دوران افول موتور‌های جستجوی اینترنتی رسید

سهم گوگل از این رقم 31 درصد و سهم بقیه موتور جستجوها شامل Yahoo، Bing، Ask.com و AOLهر یک کمتر از یک درصد است. با توجه به جایگاه برتر گوگل سرعت نزول آن نیز چشمگیرتر از رقباست. سهم گوگل در ابتدای این بررسی یعنی دسامبر سال 2013 نزدیک به 38 درصد بوده که در می سال 2014 به 31 درصد رسیده است.

فناوری:

یافته‌های یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد که با کاهش ترافیک موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده از آنها برای شناسایی و مراجعه به سایت‌های دیگر کمتر از قبل است.
به گزارش فارس به نقل از سرچ انجین واچ، تحقیقات Shareaholic نشان می‌دهد که در فاصله دسامبر سال 2013 تا می سال 2014 استفاده از جستجوگرهای مختلف اینترنتی به منظور مراجعه به سایت‌های شرکت‌های تجاری و … کاهش یافته است.
در این میان با بررسی شاخص‌های مختلف مشخص شده که اگر چه گوگل پرطرفدارترین موتور جستجوی اینترنتی است، اما تعداد بازدیدکنندگان کمتری را نسبت به رقبایش همچون ask، بینگ و یاهو به دیگر سایت‌ها فرستاده است.
جدولی که به همین منظور توسط Shareaholic طراحی شده، نشان می دهد افت عملکرد گوگل از همه رقبا بیشتر است و پس از آن به ترتیب سایت های یاهو، بینگ، Ask و AOL قرار دارند. یافته مهم دیگر این بررسی این است که یک سوم کل ترافیک سایت ها مربوط به جستجوگرهای اینترنتی است.
سهم گوگل از این رقم 31 درصد و سهم بقیه موتور جستجوها شامل Yahoo، Bing، Ask.com و  AOLهر یک کمتر از یک درصد است. با توجه به جایگاه برتر گوگل سرعت نزول آن نیز چشمگیرتر از رقباست. سهم گوگل در ابتدای این بررسی یعنی دسامبر سال 2013 نزدیک به 38 درصد بوده که در می سال 2014 به 31 درصد رسیده است.
محققان معتقدند علت اصلی این کاهش افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی است. در واقع این شبکه ها تا حدی جایگزین موتورهای جستجو شده و برای یافتن اطلاعات مربوط به شرکت‌های تجاری به کار می‌روند.
منبع: عصرایران
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=111041
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما