سه شنبه 3 تیر 1393 - 23:01

نقشه عجیب پسر دخترنما برای اخاذی از راننده‌ها

چندی پیش ماجرای سرقت از مردان هوسباز که زن جوانی را در خیابان‌های شهر مشهد سوار خودرویشان می‌کردند پیش روی پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

چندی پیش ماجرای سرقت از مردان هوسباز که زن جوانی را در خیابان‌های شهر مشهد سوار خودرویشان می‌کردند پیش روی پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

به گزارش شهروند، در حالی‌که کارآگاهان مشغول بررسی زوایای مبهم پرونده بودند یکی از مالباختگان در شکایتش گفت: ساعت ۱۰ شب بود که متوجه شدم زنی با موهای طلایی در کنار خیابان ایستاده است. مقابل پایش ایستادم و از او خواستم سوار خودرویم شود. چند دقیقه‌ای تعلل کرد و سپس سوار خودرو شد. مقصدش را پرسیدم. درحال حرکت بودیم که شروع به پرسیدن سوال‌های شخصی از زندگی‌ام کرد و من صادقانه راجع به محل کارم و دوستانم به او پاسخ دادم.

ناگهان فریاد زد و گفت تو می‌خواهی من را بدزدی. کنار خیابان پارک کردم و گفتم اگر چنین تصوری از من دارد از خودرویم پیاده شود. اما او شروع به داد و فریاد کرد و گفت باید به او پول بدهم وگرنه فردا به محل کارم می‌آید و آبرویم را می‌برد.

وقتی شکایت مالباخته پیش روی پلیس قرار گرفت کارآگاهان دست به بررسی تخصصی برای شناسایی این زن جوان زدند. تا این‌که چند روز بعد شکایتی مشابه روی میز پلیس قرار گرفت. با مخابره این دزدی‌ها و به دلیل حساسیت موضوع تیمی از ماموران کلانتری ۱۴ مشهد دست به تحقیقات میدانی زدند. گشت‌های پلیس در خیابان‌هایی که ممکن بود در شب محل رفت‌و‌آمد زنان خیابانی باشد در رصد پلیس قرار گرفت.

ماموران در آخرین شاخه از تحقیقات پلیسی خود، بار دیگر شاکیان پرونده را تحت بازجویی قرار دادند. مردان مالباخته با در اختیار قرار دادن نشانی‌هایی که از چهره زن اخاذ به یاد داشتند کارآگاهان را در مقابل تصویر چهره‌نگاری‌شده از یک زن جوان قرار دادند. در این تحقیقات هم فرضیه مرد بودن سارق بیش از پیش قوت گرفت زیرا در بررسی آلبوم مجرمان زن نیز هیچ ردی از این سارق حرفه‌ای پیدا نشد.

چند هفته از ثبت شکایت‌های مالباختگان گذشت تا این‌که ماموران کلانتری ۱۴ با گشت‌های انتظامی ویژه توانستند زن جوانی را با موهای طلایی و اندام لاغر در یکی از خیابان‌های اصلی شهر رصد کنند. ماموران پلیس که به او مشکوک شده بودند دستور ایست دادند که ناگهان زن جوان شروع به دویدن کرد. اما بعد از تعقیب و گریز در بن‌بست قانون گرفتار شد. ماموران او را به کلانتری منتقل کردند.

در کلانتری بود که هویت واقعی این مرد زن‌نما مشخص شد. محسن ۳۲ساله که در تاریکی شب هویتش را زیر مانتو و روسری مخفی می‌کرد، با زحمت خونسردی‌اش را حفظ کرده بود و سعی داشت با بازی فریبکارانه کارآگاهان را از مسیر پرونده دور کند.

اما ماموران که به حرف‌های ضد و نقیض محسن مشکوک شده بودند متوجه شدند او همان سارق خودروهای مردان است. محسن که قبل از بازجویی در مقابل مستندات کارآگاهان قرار گرفته بود به جرم خود اعتراف کرد و خودش را مرد زن‌نمایی که مردان خودروسوار را طعمه سناریوی سرقت‌هایش قرار می‌داد معرفی کرد.

او در اعترافاتش گفت: چون ریزاندام هستم تصمیم گرفتم سناریوی سرقت در پوشش زنانه را از مردان هوسبازی که در خیابان پرسه می‌زنند اجرایی کنم. برای همین کلاه‌گیس و مانتو و روسری خریدم و سعی کردم صدای مردانه‌ام را نیز تغییر دهم.

سرهنگ حجت‌ نیک‌مرام، رئیس پلیس مشهد گفت: حساسیت این موضوع بسیار بالا بود. هرچند هنوز متهم به تعداد جرایمش اعتراف نکرده است اما تاکنون مالباختگان زیادی طعمه سرقت‌هایش قرار گرفته‌اند که شکایتشان در پرونده او ثبت شده است.

مرد زن‌نما برای تحقیقات بیشتر و افشای دیگر جرایم ارتکابی، در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=110139
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما