سه شنبه 3 تیر 1393 - 21:43

مهدی هاشمی: آمده‌ام که بمانم/ ماموریت خارجی ندارم

آقازاده متهم در واکنش به اخبار برخی رسانه‌ها درباره مأموریت جدید او در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ مسئولیتی ندارم.

به گزارش بویرنیوز:فرزند آقای هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی برخی اخبار درباره خود یا اعضای خانواده‌ام را می‌خوانم، از خود می‌پرسم جایگاه اخلاق و اسلام در منطق این رسانه‌ها چگونه است؟ اما به جواب مشخصی نمی‌رسم.
n00366896-b

وی در واکنش به ادعای برخی سایت و روزنامه‌ها درباره مسئولیت دوباره دانشگاه آزاد اسلامی به وی برای خروج از کشور، گفت: این خبرسازی‌ها را ادامه همان جریانی می‌دانم که نمی‌خواست من به کشور برگردم و حالا هم از خدا می‌خواهند که دوباره برگردم. مسأله دیگر این است که اینجانب هیچ مسئولیتی در دانشگاه آزاد اسلامی ندارم که بخواهم مأموریتی از سوی آن سازمان دریافت کنم.

مهدی هاشمی بهرمانی افزود: هیچ‌گاه تمایلی به ماندن در خارج از کشور نداشتم و آن چند سال هم به اصرار برخی بزرگان ماندم. وقتی هم که می‌خواستم برگردم، عده‌ای دلواپس شده بودند و مدام پیغام می‌دادند که بگویید نیاید. حالا هم می‌گویم آمده‌ام که بمانم.

وی البته اشاره ای به کسانی که “برخی بزرگان” نامید، نکرد اما منتقدان این آقازاده جنجالی معتقدند اتهامات وی درباره مفاسد اقتصادی، دانشگاه آزاد و فتنه 88 که برخی از آنها در دادگاه های فتنه بیان شد، از علل خروج او از کشور و نگرانی از بازگشت بوده است؛‌ اتهاماتی که منتقدان بر رسیدگی به آنها اصرار دارند.

ماجرای سفر آقازاده

مهدی هاشمی رفسنجانی رئیس وقت دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد شهریور سال ۸۸ و همزمان با آشوب های خیابانی و دادگاه های فتنه گران، جهت آنچه بازدید و رسیدگی به دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد در خارج از كشور خوانده شد،‌ ایران را ترک کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در خصوص علت سفر پسرش به لندن گفته بود: “ما در دانشگاه آزاد اسلامی شش واحد در خارج از كشور داریم كه همه آنها مشكل دارند. می‌بایست كسی می‌رفت و رسیدگی می‌كرد. از لندن شروع كردیم و به لبنان رفتیم كه باید توسعه پیدا كند. واحد دوبی مشكلات خاصی دارد. در زنگبار زمین دادند كه هنوز نتوانستیم شروع كنیم. در ارمنستان و تاجیكستان هم واحد داریم. باید رسیدگی می‌كرد كه رفت. دلش می‌خواهد بیاید و من می‌گویم اول كارهایت را تمام كن و انجام بده و بعد بیا. از این طرف هم مرتب تهمت می‌زنند كه او هم همیشه جواب می‌دهد.”

البته كریم زارع عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد طی مصاحبه‌ای در مورخ ۲۷ دی درباره مأموریت مهدی هاشمی رفسنجانی از سوی دانشگاه آزاد گفت كه هنوز موضوع مأموریت آقای مهدی هاشمی برایش مشخص نشده. وی همچنین ادامه داد كه “من گفته‌ام كه موضوع مأموریت آقای هاشمی را به من بگویند ولی هنوز به من چیزی نگفته‌اند!

جاسبی: ما به مهدی هاشمی ماموریت ندادیم خودش رفت

پس از آغاز انتقاداتی که به سفر این آقازاده صورت گرفت، عبدالله جعفرعلی جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد هم، در کنفرانسی خبری در دانشگاه آزاد واحد تبریز، هرگونه ارتباط سفر پسر آقای هاشمی با دانشگاه آزاد را رد کرد.

آقای جاسبی اظهار کرد: بنده به آقای مهدی هاشمی ماموریت ندادم و وی از طرف مدیریت دانشگاه حکم نداشته و بنده نیز حکمی به ایشان ندادم.

حقوق میلیونی

اما بنابر اخبار منتشره، در مدتی که مهدی هاشمی در لندن بود، ماهیانه بابت حقوق و حق ماموریت مبلغ ۳۲۰۰ پوند همراه با ۴ میلیون تومان دریافت می کرد که البته گفته شد پس از رفتن جاسبی حقوق و حق ماموریت مهدی هاشمی قطع شده است.

اعترافات باستانی و کرمی علیه مهدی هاشمی

شائبه‌ فرار مهدی هاشمی از كشور و ارتباط وی با اغتشاشات پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ آنجا بیشتر تقویت شد كه در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده آشوب های پس از انتخابات، مسعود باستانی از روزنامه‌نگاران فعال دوم خردادی با اشاره به محورهایی كه از سوی مهدی هاشمی رفسنجانی به مدیریت سایت “جمهوریت ” داده شده بود، گفت: حمله به عملكرد ۴ ساله دولت و تضعیف نهادهای قانونی كشور(سپاه ،بسیج، شورای نگهبان و…) و القای تقلب و التهاب‌آفرینی در انتخابات جزو محورهایی بود كه دستور كار داشتیم.

همچنین حمزه كرمی مدیر سایت جمهوریت نیز در دادگاه، مهدی هاشمی را به پولشویی و سند سازی و هزینه از بیت‌المال متهم می‌كرد.

كشف برخی قراردادهای نفت و گاز در ساختمان هیئت امنای دانشگاه آزاد

اما در حالی كه همچنان از عدم بازگشت مهدی هاشمی به كشور خبری نبود، به ناگاه اطلاعیه‌ای از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران صادر و اتهامات مهدی هاشمی و پیرو آن دانشگاه آزاد را وارد فاز جدیدی كرد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران طی اطلاعیه‌ای در خردادماه امسال، اعلام كرد كه اسنادی از طبقه ششم ساختمان محل استقرار هیأت امنای دانشگاه آزاد كشف كرده است كه این اسناد درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیر مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و نیز گزارشهای مرتبط با یكی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری بوده است.
بدین ترتیب و با این اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب ایران، صحت اتهامات وارده بر مهدی هاشمی بیش از پیش تقویت شد است.

در نتیجه این واقعیات است که منتقدان بر پیگیری و محاکمه مهدی هاشمی راسخ تر شده اند و از روند کند رسیدگی قضایی به پرونده وی ابراز ناراحتی می کنند. به اعتقاد آنان پرونده این آقازاده باید به سرعت پرونده امثال مه آفرید امیرخسروی به نتیجه رسانده و نگرانی افکار عمومی از این موضوع مرتفع شود.
منبع:جهان نیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=110113
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما