شنبه 31 خرداد 1393 - 7:27

نکاتی فو ق العاده برای افزایش‌‌‌ عمر‌‌باتری‌لپ‌تاپ

شايد بهتر باشد که به جـاي ايـن که به فکـر تعمير باتري لپ‌تاپ خود باشيد بيشتر بـه اين موضـوع فکر کنيد که چگونه مي‌توانيد با استفـاده بهتـر، جلوي خراب شدن زود هنگام آن را بگيريد.

به گزارش بویرنیوز:
فناوری:بسياري از مردم حاضر هستند هزينه بيشتري را بپردازند و رايانه همراهي را انتخاب کنند که شارژ بيشتري برايشان نگـه مـي‌دارد امـا پس از اين که اين هزينـه را کردند حاضر نيستند از باتري لپ تاپ خود به درستي استفـاده کننـد تا طول عمر آن کاهش پيدا نکند.

در این گزارش به شما نکاتي را در مورد نگهداري، تعمير و بالا بردن کارآيي باتري لپ تاپ آموزش خواهيم داد تا با به کارگيري آن‌ها بتوانيد از رايانه خود بيشتر و بهتر استفاده کنيد. شايد بسياري از افراد فکر کنند که تمامي مشکلات يک باتري با تعويض اين سلول‌ها قابل حل خواهد بود اما بايد بدانيد که اين کار به هيچ وجه آسان نيست.

به عنـوان نمونه اگر در انجام اين کار از استانداردهاي موجـود پيروي نکنيد ممکن است که در حين استفاده از باتـري، منفجر شود. پس شايد بهتر باشد که به جـاي ايـن که به فکـر تعمير باتري لپ‌تاپ خود باشيد بيشتر بـه اين موضـوع فکر کنيد که چگونه مي‌توانيد با استفـاده بهتـر، جلوي خراب شدن زود هنگام آن را بگيريد.

مدام شارژ نکنيم

در حال حاضر بيشتر کاربران حتي در محيط‌هاي کاري هم ترجيح مي‌دهند که از لپ تاپ شخصي خودشان استفاده کنند اما شارژ باتري لپ تاپ يا شايد بتوان گفت نحوه درست شارژ کردن آن به يک معضل اساسي در ميان کاربران تبديل شده است. بسياري از کاربران با شارژ مداوم به باتري ضربه مي‌زنند و برخي ديگر با مصرف تا حد آخر شارژ به نوع ديگري باعث کاهش طول عمر باتري خواهند شد.

يک نکته بسيار مهمي که بايد در هنگام خريد لپ تاپ به آن توجه داشته باشيد اين است که بعد از خريد بهتر است که از لپ‌تاپ خود استفاده کنيد تا شارژ آن به صورت کامل به اتمام برسد، بعد از اين که خاموش شد، رايانه خود را به مدت 12 ساعت به شارژ بگذاريد و در حين اين مدت از آن استفاده نکنيد. يادتان باشيد که اگر باتري لپ‌تاپ شما مدام در حال شارژ باشد از طول عمر باتري لپ‌‌تاپ به سرعت کاسته خواهد شد.

ارتباط هاردديسک با باتري

شايد تا به حال به اين موضوع فکر نکرده باشيد که منظم يا منظم بودن هاردديسک شما مي‌تواند باعث صدمه خوردن باتري لپ‌تاپ‌تان شود. در اين مورد بايد بگوييم که هر چه هاردديسک شما کارش را به صورت سريع‌تري انجام دهد، تقاضاي کم‌تري براي باتري ارسال خواهد شد.

به ايـن ترتيب اگر يک هاردديسک مرتب داشته باشيد، کارايـي باتري لپ‌تاپتان تا بيشترين حد ممکن افزايش پيـدا خواهد کرد. براي اين منظور بهتر است که هر چنـد وقت يک بار عمليات ديفراگ را انجام دهيد و حتمـا در حين انجام آن لپ‌تاپ خود را به برق وصل کنيد. اگر مصرف برق هاردديسک کمتر شود، باتري شما مدت زمان بيشتري شارژ نگه خواهد داشت.

صفحه‌نمايش و باتري

شايد شما هم جزو آن دسته از کاربران باشيد که عادت داريد در هنگام کار با سيستم، نور صفحه نمايش لپ‌تاپ را تا بيشترين حد ممکن بالا برده و با نور زياد کار کنيد، بهتر است که به اين موضوع توجه داشته باشيد که در حال حاضر بيشتر لپ‌تاپ‌ها داراي امکاني براي کم کردن نور صفحه نمايش هستند.

البته برخي از آن‌ها هم مي‌توانند قابليتي را براي بهبود عملکرد سي‌پي‌يو و سيستم خنک کننده لپ‌تاپ در اختيار شما قرار دهند. ايجاد تعادل در مصرف اين انرژي‌ها مي‌توانند براي شما بالاترين ميزان طول عمر باتري را به ارمغان بياورد.

اين موضوع را بدانيد که علاوه بر اين مسائل تمام نرم افزارهايي که به صورت خودکار در زمان روشن شدن رايانه شما اجرا مي‌شوند و در نوار ابزار پايين دسکتاپ قرار مي‌گيرند، به سرعت شارژ باتري شما را مصرف خواهند کرد. با جلوگيري از اجراي آن‌ها مي‌توانيد تا حد زيادي باعث بهينه شدن مصرف باتري لپ تاپ خود شده و به طول عمر آن اضافه کنيد.

تميز باشيد

تميز نگه داشتن لپ‌تاپ و باتري يکي از مسائل مهمي است که مي‌تواند در اين زمينه به شما کمک کند. اگر اتصالات باتري را تميز نگه داريد و هر چند وقت يک بار با کمک يک پارچه و کمي الکل اين اتصالات را تميز کنيد، اين کار باعث خواهد شد که عمليات مبادله انرژي در ميان باتري و لپ‌تاپ به نحو آسان‌تري صورت پذيرد.

اگر فکر مي‌کنيد که با استفاده نکردن از باتري مي‌توانيد آن را سالم نگه داريد، بايد بدانيد که سخت در اشتباه هستيد. باتري شارژ شده را تا مدت طولاني بدون استفاده نگذاريد و بدانيد که هر باتري بايد تا حداکثر دو هفته بعد از شارژ مورد استفاده مجدد قرار گيرد. با رعايت اين نکات مي‌توانيد اميد داشته باشيد که از باتري لپ‌تاپتان به همان اندازه که براي آن پول خرج کرده‌ايد مي‌توانيد استفاده کنيد.
منبع:شهر خبر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109567
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما