جمعه 30 خرداد 1393 - 8:52

چگونه ویجت های زیبا و کاربردی را به Start Screen اضافه کنیم؟

بخواهید یا نخواهید Start Screen در ویندوز 8 و 8.1 قرار است باقی بماند. در حالی که سعی میکنید با این صفحه جدید مایکروسافت ات شده و به آن عادت کنید، اما در عین حال ابزارهای فوق العاده ای خواهید یافت که به وسیله انها میتوانید این صفحه را زیبا و کاربردی کنید. برای مثال میتوانید ویجت های کاربردی و دوست داشتنی را به این صفحه اضافه کنید.

به گزارش بویرنیوز صفحه Start Screen که در ویندوز 8 و 8.1 جایگزین منوی Start شده است از ابزارهای کاربردی بسیار خوبی برخوردار است. اما در عین حال نقایص خاص خود را نیز دارد از جمله آنکه چندان قابل شخصی سازی نیست. برای مثال امکان اضافه کردن تاریخ و ساعت و دیدن وضعیت شبکه و اتصال به اینترنت در آن فراهم نیست.

خوشبختانه اکنون به مرور زمان شاهد تولید و طراحی ابزارهای جانبی هستیم که به واسطه آنها میتوان این نقایص را برطرف کرده و از این صفحه جدید به خوبی استفاده و بهره برداری کرد. نرم افزار Start Screen Unlimited یکی از این ابزارها است:
387431_137

شاید بهترین روش برای نشان دادن آنچه که این برنامه قادر به انجام است و قابلیت های آن، دیدن چند تصویر از کاربست آن باشد. این برنامه همانگونه که در تصاویر زیر خواهید دید، با اضافه کردن ویجت های کاربردی و زیبا به Start Screen قابلیت های این صفحه را افزایش میدهد.

این نرم افزار در دو نسخه Lite و Deluxe عرضه شده است که اولی رایگان است. شاید مهمترین تفاوت این دو نسخه را بتوان در بروزرسانی های خودکار و امکان اضافه کردن منو های سه بعدی به Start Screen در نسخه Deluxe دانست که نسخه Lite از آن محروم است:
387432_378

وقتی برنامه را نصب کنید، تعدادی ویجت های اصلی و کاربردی به بالای صفحه Start Screen اضافه میشود. این ویجت ها شامل یک ساعت زیبا و قابل شخصی سازی است که هم ساعت و هم تاریخ را نمایش میدهد، یک نوار جستجو که به وسیله آن میتوانید در گوگل، Bing، Yahoo، آمازون و … به جستجوی اآنلاین بپردازید، یک منوی سیستم و یک منوی Power است. این ویجت ها به سادگی توسط ماوس قابلیت جابجایی و تغییر مکان دارند:
387433_556

اما مهمترین ویجت های این ابزار شامل ویجتی برای رصد میزان مصرف باتری بر روی لپتاپ، تبلت یا PC شما، میزان حافظه موجود بر روی دیسک سخت و همچنین نمایشگر قدرت سیگنال WiFi است:
387434_841

هرچند این ابزار چندان قابل شخصی سازی نیست، اما امکان ایجاد تغییراتی چند در تنظیمات آن وجود دارد. در این صفحه میتوانید اقدام به فعال کردن یا غیر فعال کردن ویجت ها کنید:
387435_912

در نهایت باید گفت که این Start Screen Unlimited ابزاری است که هنوز در مراحل ابتدایی کار خود است و شاید در حال حاضر ویجت های آن چندان کاربردی به نظر نرسد. نکته مهم در خصوص آن این است که روشی جدید را برای بهبود کارایی Start Screen مد نظر قرار داده است و آنگونه .که طراح آن مدعی شده است، در نسخه های آتی آن تعداد و تنوع ویجت ها نیز افزایش خواهد داشت.

تابناک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109409
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما