جمعه 30 خرداد 1393 - 8:46

بهترین درمان برای ضعف معده

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، غلامرضا کردافشاری درباره بیماری‌های معده، اظهار داشت: ضعف معده و ضعف در هضم بیشتر به دلیل عادات ناپسند غذایی است که رعایت صحیح آداب غذا خوردن در رفع ضعم هضم موثر است.
n00342442-b
به گفته وی اگر علت ضعف معده از تجمع اخلاط در معده باشد افراد برای رفع آن باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا پزشک با پاکسازی معده بیماری را معالجه کند.

این مدرس دانشگاه افزود: بهترین درمان ضعف معده تقلیل غذاست. کسانی که دچار ضعف هضم هستند از مصرف شنبلیله و کنجد پرهیز کنند که هر دو ضعیف کننده معده هستند.

کردافشاری عنوان کرد: این افراد باید در رژیم غذایی خود بیشتر از مربای زنجبیل،‌ مربای آمله، مربای هلیله،‌ ماش، بادام،‌ عسل و گشنیز قرار دهند همچنین مویز،‌ کرفس و نعناع برای انواع بیمار‌های معده از جمله ضعف معده مفید است.

وی با اشاره به اینکه شربت لیمو، آب سیب و آب به از بهترین‌شربت‌هایی است که افراد مبتلا به ضعف هضم برایشان مفید است. ادامه داد: افراد مبتلا به ضعف هضم بهتر است که از مصرف غذاهای چرب، سرخ کرده، غذاهای کارخانه‌ای و آماده، قهوه و نسکافه و کاکائو چای پررنگ نوشابه‌ها گازدار، غذاهای خمیری مانند پیتزا، آب یخ، سیر، پیاز، چغندر و شلغم خام، حبوبات نفاخ، پرتقال، نارنگی و کلم، هلو و آلو، خیار و کدو پرهیز کنند.

این مدرس دانشگاه درباره سوزش معده افزود: سوزش معده و ترش کردن می‌تواند علت ازدیاد رطوبت در فم معده(دهانه معده) باشد و احساس سوزش و ناراحتی با گرسنگی بهبود پیدا می‌کند و با مصرف غذا شدت پیدا می‌کند.

کردافشاری اضافه کرد: رعایت آداب صحیح غذا خوردن، پرهیز از غذاهای غلیظ و نان‌هایی که هضم خوبی ندارند مانند فطیر، مصرف غذاهای کبابی؛ که اگر ترش کردن به دلیل ازدیاد رطوبت باشد مفید است.

وی خاطرنشان کرد: اگر علت سوزش و ترش کردن معده از ازدیاد ریختن خلط سودا در معده باشد مصرف مربای آمله، مربای هلیله و شربت سکنجبین بزوری مفید است استفاده از دم کرده بابونه، نعناع، رازیانه و بادرنجبویه برای تسکین سوزش معده مفید است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109406
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما