پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 16:42

۱۳ گروه تروریستی با داعش هم پیمان شدند

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، روزنامه “الصباح” چاپ عراق به نقل از منابعی خاص اعلام کرد: سران گروه های تروریستی ۲ روز قبل از حمله به استان نینوا در یکی از کشورهای همسایه (اردن) گرد هم آمده، و درباره ریختن خون مردم و براندازی دولت عراق توافق کردند.
هم پیمان شدن 13 گروه تروریستی با داعش

به گفته این منابع، این نشست با حضور نمایندگان ۱۳ گروه برگزار شد و شرکت کنندگان با “ابوبکر بغدادی” سرکرده گروه تروریستی داعش برای حمله به همه شهرهای عراق بیعت کردند.

بر اساس این گزارش، این گروه‌های تروریستی عبارتند از: حزب منحل بعث – شاخه “عزت الدوری” جنایتکار فراری و معاون اول سابق صدام، و گروه‌های تروریستی موسوم به “نقشبندیه”، “جیش المجاهدین”، “ثوره العشرین”، “الجیش الاسلامی”، “قاعده الجهاد”، “الطائفه المنصوره”، “انصار التوحید”، “انصار السنه”، “الغرباء”، “الاهوال”، “انصار الاسلام”، و “المختار”.

این منابع خاطرنشان کردند که در این نشست شماری از سران خیمه‌های فتنه (تحصن کنندگان) استان الانبار و صلاح الدین، کرکوک، نینوا، و شماری از سران حزب منحل بعث و یک هماهنگ کننده قطری حاضر بودند.

در پایان این نشست ائتلافی تحت عنوان “البغدادی” یا “الطیبین” تشکیل شد.
به گفته این منابع، شمار جنگجویان این ائتلاف جدید، غیر از عناصر داعش در شهرهای رقه، حسکه و دیرالزور سوریه، به ۳۰ هزار تروریست می‌رسد.

این منابع افزودند که دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس (قطر و عربستان) یک میلیارد و پانصد هزار دلار به این گروه ها برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی پول داده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109325
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما