چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 2:41

نجات جان یک مادر باردار در روستای محروم و صعب العبور”سیلاب”در بویراحمد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از نجات جان یک مادر باردار در روستای محروم و صعب العبور سیلاب در این شهرستان خبرداد.

به گزارش «بویر نیوز»، محمد رضا محمدی زاده ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: با تلاش تیم پزشکی مرکز بهداشت و درمانی “بونه بن جوکار” شهرستان بویراحمد، جان مادر بارداری در منطقه “سیلاب”  واقع در 60کیلومتری روستای بونه بن جوکار از توابع بخش مارگون نجات یافته و به این مرکز انتقال یافت.

وی بیان کرد: در پی تماس تلفنی بهورز روستای “سیلاب” و درخواست کمک فوری با توجه به شرایط خاص مادر باردار و نیاز به انتقال فوری وی به مرکز بهداشتی و درمانی و از آنجا که این روستا از نظر جاده ای صعب العبور بود، بلافاصله پزشک و یک ماما به سمت سیلاب اعزام شدند.

محمدی زاده اظهار داشت: بعد از طی 30 کیلومتر از مسافت جاده ناهموار، ارتباط تلفنی بهورز و پزشک دچار اختلال می شود و همراهان مادر باردار مجبور مي شوند با تنها ماشین این روستا که یک وانت بوده اين مادر باردار را برای زايمان به مركز بهداشتي درماني جوكار انتقال دهند.

وی بیان داشت: با این حال با توجه به شرایط زائو نتوانستند مسیر زیادی را بپمایند و تیم پزشکی با عبور از این مسیر صعب العبور بر سر یالین این مادر باردار که وضعیت وخیمی داشت، حضور یافتند.

این مسئول گفت: پس از تلاش تیم پزشکی مادر و نوزاد 7 ماهه نجات یافتند.

وی افزود: مادر باردار به مرکز بهداشتی درمانی “بونه بن جوکار” انتقال داده شد تا اقدامات لازم پس از زایمان انجام شود و هم اکنون حال عمومی مادر و فرزند رضایت بخش است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109140
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مادر گفت:

    از تیم محترم پزشکی ایشان تقدیر و تشکر می نمایم

    • سیادتی گفت:

      خدا اجرتان دهد . خدا به مسیولین و پزشکان اجر دهد به رییس دانشگاه به رییسهای بیمارستان و مراکز بهداشتی که به داد مردم میرسند اجر دهد

  2. صدران گفت:

    خیلی خوش شانس بودی که وزیر بهداشت یاسوج بود وگر نه …………………………..

  3. همکار بیمارستانی گفت:

    تا دکتر چمن هست همه عاشقانه به سیستم خدمت میکنند .ازتیم درمان هم تشک

  4. مربی گفت:

    خداوکیلی زحمات و مدیریت سخت کوش آقای دکتر چمن شایسته تقدیر است. احسن بر همکاران خوبش که همراهی دارند.

  5. ناشناس گفت:

    باسپاس و تسکراز حضور بموقع تیم پزشکی  در پاسخ به پرستار شاغل چرا ماها هنوز تاب تحمل هیچ انتقادی رانداریم واقعا  خدمات پزشکی دراستان ما وضعیت اسفباری داره درپایین ترین سطحه  کمبود شدیدامکانات نبود مدیریت قوی ودلسوز بهحال مردم وازهمه بدتر گرانی مافوق تصور خدمات پزشکی ودارو اینهم دراستانی که محرومیت وفقر دامنگیراغلب  مردمه که اینموضوعات برخلاف فرمایشات رهبریه که فرمودند میخواهیم اگردرخانواده ای مریضی وجودداشته باشد اون خانواده بجز مریض داری درد مضاعف دیگری نداشته باشد 

  6. کارشناس بهداشت ودرمان گفت:

    صمیمانه از این بزرگواران وزحمتکشان شب زنده دار تشکر می کنم ومی خواهم به این عزیزان بگویم با یک کامنت وخبر ناروا ملول و ازرده خاطر نشوید و با دلگرمی به خدمات دلسوزانه خود ادامه دهید . از خدمات دلسوزانه وشبانه روزی ریاست محترم دانشگاه وهمه همکارانش در جای جای استان تشکر میکنم وخسته نباشید می گویم.

  7. از لوداب گفت:

    برخی به ناحق در رابطه با عملکرد علوم پزشکی منفی بافی کردند و در مشکلی که چندان ارتباطی با بهداشت و درمان نداشت سعی کردند جو مسموم ایجاد کنند در حالیکه می بینیم چگونه جان مردم را نجات می دهند حالا اگر به علل دیگری اتفاقی افتاد نباید بی تقوایی کرد و نظر خلاف واقع داد.

دیدگاه شما