دوشنبه 26 خرداد 1393 - 13:52

همسر جهان پهلوان تختی، همچنان در کما

یکی از پزشکان معالج همسر جهان پهلوان تختی، با تشریح آخرین وضعیت جسمی و بیماری شهلا توکلی گفت: تغییر خاصی در وضعیت بیماری همسر مرحوم تختی بوجود نیامده است و وی همچنان با دستگاه حمایتی تنفس می‌کند.

به گزارش تسنیم، شهلا توکلی همسر جهان پهلوان تختی که بیش از 3 هفته‌ است در یکی از بیمارستانهای تهران بستری است، وضعیت مناسبی ندارد بطوریکه یکی از پزشکان معالج همسر جهان پهلوان تختی، با تشریح آخرین وضعیت جسمی و بیماری شهلا توکلی به تسنیم اظهار داشت: تغییر خاصی در وضعیت بیماری همسر مرحوم تختی بوجود نیامده است و وی همچنان با دستگاه حمایتی تنفس می‌کند. وضعیت جسمی همسر مرحوم جهان پهلوان تختی در وضعیتی نزدیک به کما است، حال خانم توکلی خوب نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت هوشیاری همسر مرحوم جهان پهلوان تختی اختلال دارد و وی در حالت نزدیک به کما قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه بنده بر سر بالین آیت الله مهدوی کنی هم حضور داشتم، وضعیت جسمی خانم توکلی نیز به مانند وضعیت جسمی آیت الله مهدوی کنی است.

این پزشک درباره بیماری شهلا توکلی خاطرنشان کرد: وی مدت‌هاست که بستری است و از بیماری قلبی، ریوی و کهولت سن رنج می‌برد، در حال حاضر هم اقوام وی برای ملاقات نزد وی می‌آیند.

گوشه ای از شرح حال مراسم ازدواج تختی

غلامرضا تختی در 30 بهمن سال 1345 با شهلا توکلی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پسری به نام بابک بود که در 11 شهریور 1346 به دنیا آمد.

غلامرضا تختی و فاطمه توکلی یا شهلا توکلی به رغم اختلاف طبقاتی که با هم داشتند سر سفره عقد می‌نشینند. مراسم از ساعت سه بعد از ظهر در خانه‌ای واقع در محله نمازی برگزار می‌شود. غلامرضا تختی با کت و شلوار تیره با یک پاپیون که مدام اذیتش می‌کرد به استقبال عروس می‌رود که با حضور خبرنگاران و عکاسان ورزشی متعددی همراه بود.

مراسم ساعت 4 با قرائت خطبه عقد آغاز می‌شود. خطبه عقد غلامرضا تختی با آنچه که در عرف رایج است کمی متفاوت می‌شود. مادر تختی از عاقد می‌خواهد به جای اینکه سه بار عقد را بخواند به نیت پنج تن آل‌عبا عقد را 5 بار بخواند که با گریه حاضران همراه می‌شود و فاطمه توکلی در پنجمین بار بله را به داماد می‌گوید.

مهریه این عروس و داماد در ابتدا قرار بود یک میلیون ریال باشد که پدر عروس به دلیل علاقه زیادی که به داماد خود داشت این رقم را 500 هزار ریال اعلام می‌کند و می‌گوید: «توافق و سعادت این زوج بهترین مهریه بین آنها است.» در مراسم عروسی تختی 40 سبد گل برای عروس فرستاده شد که بزرگترین آن را هیات تحریره مجله روشنفکر فرستاد البته یک سبد گل ویژه هم از سوی دانشجویان سال دوم دانشکده تکنولوژی دانشگاه امیرکبیر برای عروس فرستاده ‌شد که فاطمه توکلی در همان دانشکده درس می‌خواند.

شادروان غلامرضا تختی در 4 دوره از بازیهای المپیک 1952 هلسینکی، 1956 ملبورن، 1960 رم و 1964 توکیو حضور داشت. وی 34 ساله بود که با جوانان نام آور جهان همانند مدوید از شوروی، آئیک از ترکیه، مصطفی اف از بلغارستان، گاتزلر از سوئد و کانین از آمریکا و… مبارزه می‌کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=108902
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما