جمعه 23 خرداد 1393 - 12:26

جسد آویزان دختری دیگر در هند + عکس

جسد یک دختر نوجوان دیگر که از درختی به دار آویخته شده بود در ایالت «اوتارپرادش» در شمال هند پیدا شده است.
جسد یک دختر نوجوان دیگر که از درختی به دار آویخته شده بود در ایالت «اوتارپرادش» در شمال هند پیدا شده است.

به گزارش ایسنا، خانواده این دختر به پلیس گفته‌اند که او مورد تجاوز قرار گرفته بود. کالبدشکافی جسد این دختر نیز به زودی انجام می‌شود. روز چهارشنبه (11 ژوئن) نیز جسد زنی 44 ساله که از درخت به‌ دار آویخته شده بود در اوتارپرادش پیدا شد. خانواده این زن نام پنج مظنون را در ارتباط با مرگ وی به پلیس داده‌اند.

خانواده این زن می‌گویند که او مورد تجاوز گروهی قرار گرفته بود اما نتیجه کالبد شکافی این موضوع را تایید نکرده است.

این در حالی است که چندی پیش پرونده تجاوز گروهی به دو دختر نوجوان در تاریخ 29 ماه مه، خشم عمومی در هند را یک بار دیگر برانگیخت. این دو دختر متعلق به یک طبقه و قشر پایین‌دست هند، بودند و مهاجمان بعد از تجاوز گروهی، آنها را به درخت دار زده بودند.

جامعه هند شمار زیادی طبقه و قشرهای اجتماعی دارد و پلیس متهم شده که در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به طبقه‌های پایین جامعه تبعیض قائل می‌شود.

تاکنون سه مظنون به دست داشتن در این حمله و دو پلیس به اتهام کوتاهی در انجام وظایف و دست داشتن در توطئه جنایی بازداشت شده‌اند.

«نارندرا مودی»، نخست وزیر هند گفته است که حفاظت از امنیت و حقوق زنان باید در ارجحیت قرار گیرد. موضوع تجاوز به زنان در هند از 2012 میلادی بیش از هر زمان دیگر مورد توجه مقامات قرار گرفت. در آن سال تجاوز گروهی به یک دختر دانشجو در اتوبوسی در دهلی و در ‌نهایت مرگ او، باعث شد تا جامعه و رسانه‌های هند بیش از گذشته به موضوع تجاوز حساس شوند.

پرونده تجاوز به این دانشجو باعث خشم عمومی در هند و اعتراض‌های گسترده شد. تا جایی که در ‌نهایت مقام‌های هند مجبور شدند قانون تازه‌ای برای مبارزه با تجاوز تدوین کنند. بر اساس قانون تازه، اخیرا در اتفاقی بی‌سابقه سه مرد به خاطر تجاوز به اعدام محکوم شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بر اساس آمار در هر 22 دقیقه یک نفر در جامعه یک میلیارد و 200 میلیون نفری هند مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=108494
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما