پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 22:19

دستگیری عاملان آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری عاملان آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری عاملان آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده «دیل» گچساران

به گزارش  بویرنیوز، جمشید عبدی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع برخی آتش‌سوزی‌ها در مراتع و مناطق حفاظت ‌شده مناطق گرمسیری اظهار کرد: این آتش‌سوزی‌ها به صورت عمدی و سهوی رخ می‌دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست با توجه به رسالتی که بر عهده دارد به صورت جدی با عاملان آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده برخورد می کند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

عبدی‌پور عنوان کرد: بر اساس گزارش‌هایی مبنی بر وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده «دیل» بلافاصله ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران به اتفاق ماموران نیروی انتظامی و اعضای شورای اسلامی و اهالی «دیل» به محل وقوع آتش‌سوزی اعزام و شروع به خاموش نمودن آتش کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملیات شناسایی عاملان آتش‌سوزی توسط نیروی انتظامی گچساران و یگان حفاظت در اسرع وقت صورت گرفت، گفت: در همین رابطه دو جوان که اقدام به آتش‌سوزی در منطقه نموده بودند توسط پاسگاه نیروی  انتظامی شناسایی و پس از تنظیم صورتجلسه توسط ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست تحویل مراجع قضایی شدند.

این مسئول در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون پرونده آنان بر اساس ماده 675 قانون مجازات اسلامی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان در حال پیگیری است.

وی با هشدار به همه کسانی که به صورت سهوی یا عمدی اقدام به آتش زدن جنگل و مرتع می‌کنند بیان داشت: عاملان آتش‌سوزی‌ها بدانند که دیر یا زود در چنگ قانون گرفتار خواهند شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=108439
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما