دوشنبه 19 خرداد 1393 - 13:56

وجود حدود 50 میلیون کاربر اینترنت ایرانی

خبرگزاری ایرنا: ˈمحمدحسن انتظاریˈ شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در خصوص مرکز عالی فضای مجازی کشور، اظهار داشت: این شورا در اسفند ماه سال 90 با فرمان رهبر معظم انقلاب و بنا بر ضرورت هایی که احساس می شد، تشکیل شد.

وی افزود: مرکز ملی فضای مجازی اهداف و سیاست های مشخصی را دنبال می کند که مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی در سطح ملی و جهانی، جذاب سازی و غنی سازی محتوا و خدمات بومی، مقدم داشتن محتوا نسبت به زیرساخت ها و ساماندهی تبادل اطلاعات با شبکه جهانی از جمله این اهداف است.

انتظاری خاطرنشان کرد: فراهم آوردن شرایط لازم برای دستیابی فضای مجازی کشور به بالاترین سطح از امنیت و سلامت، استفاده حداکثری از فضای مجازی به منظور ارتباط و همکاری وسیع و هدفمند با ملت ها، حضور قوی و هدفمند نظام در مجامع و سازمان های جهانی در عرصه اینترنت و بوجود آوردن بستر عادلانه و اخلاقی برای استفاده از این ابزار از دیگر اهداف و سیاست های مرکز ملی فضای مجازی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی از سه کمیسیون تشکیل شده است که شامل کمیسیون عالی تنظیم مقررات، کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا و کمیسیون عالی امنیت می شود و هرکدام آن ها هم شرح وظایف مشخصی دارند.

وی همچنین اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات و سرویس های مورد نیاز جامعه بر بستر این شبکه را موجب استفاده آسان و راحت تر مردم از فضای مجازی دانست و گفت: علاه بر آن مردم می توانند با امنیت خاطر بیشتری از فضای مجازی داخلی استفاده کنند.

انتظاری خاطرنشان کرد: با راه اندازی این شبکه برای فعالیت در فضای مجازی نیازی به انتقال اطلاعات و ارتباطات داخلی به خارج از کشور نخواهد بود.

وی در خصوص طرح اصلاح آیین نامه های شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون های آن نیز گفت: پس از ارائه نظرات گوناگون از سوی اعضا، رییس جمهوری مقرر کرد پیشنهادهای احتمالی به دبیرخانه شورایعالی مجازی ارسال شود و دبیرخانه آن را پس از جمع بندی در شورا مطرح کند.

انتظاری، فضای مجازی در امنیت ملی اثرگذار و یک بخش کلیدی در اقتصاد جهانی است که باید در کشور گسترش یابد.

در پایان نیز، تفاهم نامه ایجاد تهیه طرح استان مجازی کرمانشاه میان دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه به امضا رسید.
برترین ها

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=107823
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما