چاپ این برگه

حاشیه های سفر دبیرکل حزب مردم سالاری به دهدشت + تصاویر

به گزارش بویرنیوز، همایش یاد یار مهربان با موضوع تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، عصر امروز با حضور دبیر کل حزب مردم‌سالاری در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهدشت برگزار شد.

‌مصطفی کواکبیان در این همایش با بیان اینکه اگر بخواهیم انقلاب را از انحرافات حفظ کنیم باید مکتب امام را بشناسیم، اظهار داشت: با گذشت 26 سال از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب و 50 سال از قیام خونین 15 خرداد متأسفانه هنوز یک فیلم از این دو واقعه مهم در تاریخ اسلامی ایران ساخته نشده است.

مصطفی کواکبیان در گفت و گو با کبنانیوز گفت: من فکرکنم آقای تاجگردون یک مقدار فعال تر از آقایان زارع و بزرگواری است.

وی ابراز داشت: میزان من ربطی به اصلاح طلب بودن تاجگردون ندارد بلکه وی در کمیسیون فعال تر است و تخصصی تر عمل می کند.

کواکبیان درباره احتمال حمایت از کاندیداهای در حوزه کهگیلویه گفت: ما هنوز تصمیمی نگرفته ایم.

حمایت از آقای بزرگواری سوالی بود که مصطفی کواکبیان به آن این واکنش را نشان داد:«مگر شما حال تان خوب نیست؟»

مدبیرکل حزب مردم سالاری دینی با اشاره به بعد مردمی بودن حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام در رهبری به افکار عمومی توجه و به مردم اعتقاد و باور راسخ داشت.
دکتر مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در همایش یاد یار مهربان پیرامون همایش تبین شخصیت امام خمینی (ره) در دهدشت شخصیت امام راحل را در تاریخ بشر بی نظیر خواند و افزود: امام تنها رهبری است که مکتب سیاسی بوجود آورد و خود آن را رهبری کرد.
وی سه ویژگی امام در زمینه رهبری را شامل پیش بردن مردمی انقلاب، اداره کردن رهبری انقلاب و نظام و به وجود آوردن مکتب سیاسی وتربیت شاگردان نمونه برای آینده اعلام کرد.
کواکبیان با اشاره به مکتب سیاسی امام تصریح کرد: ما باید علاوه بربرگزاری بزرگداشت امام به عمق اندیشه حضرت امام راحل توجه ویژه داشته باشیم.
وی اولین شاخصه امام خمینی (ره) در زمینه سیاسی را اندیشه مردم سالاری خواند و ابراز داشت: امام با شعار میزان رای ملت است شعار سیاسی نمی داد بلکه اعتقاد قلبی به مردم داشت.
کواکبیان با بیان اینکه امام خمینی (ره) هیچ وقت از این شعار عدول نمی کرد عنوان کرد: همیشه به رای مردم اعتقاد خاصی داشت.
وی با بیان تفکرات دموکراسی حضرت امام (ره)ابراز داشت: به گفته امام دموکراسی در ذات اسلام نهفته است.
کواکبیان ذات دین اسلام را مردم سالاری دینی خواند و تاکید کرد: امام خمینی اعتقاد داشت مردم هستند که حرف اول و آخر را در همه زمینه ها بزنند.
نماینده سابق مجلس در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به هوش و زکاوت حضرت امام گفت: نظمی که در زندگی حضرت امام (ره)بود زبانزد خاص وعام بود.
کواکبیان با بیان اینکه امام همیشه خود را با طبقات ضعیف جامعه وفق می داد افزود: این درسی بزرگی است که ما از ائمه اطهار آموختیم.

IMG_0861IMG_0862IMG_0865IMG_0868IMG_0882IMG_0888IMG_0895IMG_0899IMG_0901IMG_0903IMG_0909IMG_0912IMG_0913IMG_0916IMG_0918IMG_0919IMG_0921IMG_0922IMG_0863IMG_0923