جمعه 2 خرداد 1393 - 12:42

زورگیری با شگرد طعمه قراردادن دو دختر جوان

کارآگاهان پلیس پایتخت دختر و پسرانی را که در قالب باند سرقت با طعمه قرار دادن دختران از رانندگان زورگیری می‌کردند دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، در بیستم فروردین ماه امسال، فردی با مراجعه به کلانتری 109 نامجو به مأموران اعلام کرد که خودروی سواری MVM وی، به شیوه زورگیری و توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت و با تهدید سلاح سرد به سرقت رفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف ( زورگیری ) و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه ششم آگاهی، بلافاصله مشخصات خودرو مسروقه بهمراه دستور دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت و نهایتا در گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خاوران اقدام به شناسایی خودرو مسروقه و دستگیری سرنشین آن به نام داریوش . س ( 20 ساله ) می‌کنند که متهم پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی، در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده و مدعی شد که خودرو را از یکی از دوستانش خریداری کرده اما پس از مواجه حضوری با مالباخته و شناسایی به عنوان یکی از سارقان زورگیر به ناچار لب به اعتراف گشوده و یکی از دوستان و بچه محل‌های خود به نام “محمد” ( 21 ساله و یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر) را به عنوان همدست معرفی می‌کند.
داریوش ضمن اعتراف به دهها فقره سرقت به شیوه و شگرد مشابه، در خصوص نحوه ارتکاب سرقت‌های خود نیز به کارآگاهان گفت: دو دختر جوانی را که با آنها به تازگی آشنا شده بودیم را به عنوان طعمه در مسیر حرکت خودروها بویژه خودروهای مدل بالا قرار می‌دادیم؛ زمانی که راننده‌ای اقدام به سوار کردن آنها می‌کرد، به بهانه ایجاد مزاحمت و معرفی خود به عنوان برادر و یا نامزد دختران جوان اقدام به متوقف کردن خودرو ضرب و شتم راننده کرده و نهایتا زمانیکه رانندگان کاملا مرعوب ما می‌شدند با تهدید سلاح سرد و چاقو اقدام به سرقت خودرو، وجوه نقد و گوشی‌های تلفن همراه آنها کرده و از محل متواری می‌شدیم.
با توجه به اعترافات داریوش. س، دستگیری دیگر اعضای گروه سارقین در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان این پایگاه در 14 اردیبهشت موفق به دستگیری “محمد . م” در منطقه خاوران شدند.
محمد پس از دستگیری و اطلاع از اعترافات صریح سرکرده گروه، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی سه دختر جوان به نام عاطفه، منا و مریم (هر سه نفر 19 الی 21 ساله و دارای اعتیاد به مصرف شیشه)، دو عضو دیگر گروه زورگیری به نام پیمان ( 23 ساله ) و پوریا (22 ساله) را نیز معرفی میکردند که محمد در اعتراف خود عنوان داشت که در مناطق مختلف سطح شهر تهران و در ساعات اولیه بعداز ظهر اقدام به ارتکاب سرقتهای خود می‌کردند که خودروها را پس از مدتی استفاده و چرخیدن در سطح شهر به صورت رها شده، رها می‌کردند که با ادامه تحقیقات تعدادی از خودروهای مسروقه در مناطق مختلف تهران و به صورت رها شده کشف و صاحبان آنها نیز پس از حضور در پایگاه ششم و مواجهه حضوری با متهمان، اظهارات آنها را در خصوص نحوه انجام سرقت از آنها تأیید می‌کردند.
در ادامه رسیدگی به پرونده و همزمان با انجام اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه 5 عضو دیگر گروه، کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه سرکرده گروه علاوه بر کشف یک دستگاه خودرو پژو 405 دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری موفق به کشف دهها قطعه سنگ گران قیمت می‌شوند.
با کشف سنگهای گران قیمت و مقادیر دیگر طلا و جواهرات از منزل سرکرده گروه، صاحب این اموال در منطقه ستارخان شناسایی می‌شود؛ صاحب این اموال پس از حضور در پایگاه ششم و شناسایی متهمان در اظهارات خود با اشاره به این موضوع که در زمینه فروش ساخت و فروش طلا و جواهرات فعالیت دارد، در خصوص نحوه ارتکاب سرقت به کارآگاهان عنوان کرد: برای استخدام منشی خانم اقدام به انتشار آگهی استخدام در یکی از روزنامه کثیرالانتشار کرده بودم، دو خانم جوان به دفتر کار بنده در ستارخان مراجعه و یکی از آنها مدعی شد که برای استخدام مراجعه کرده؛ در حالیکه در داخل شرکت تنها بودم، ناگهان سه نفر آقا در حالیکه قمه و چاقو داشتند وارد شرکت شده و ضمن ضرب و جرح بنده، با چاقو اقدام به سرقت وجوه نقد، چند عدد انگشتر تمام برلیان، مقادیری طلا و جواهرات و دهها قطعه سنگ گران قیمت داخل گاو صندوق به ارزش تقریبی 250 میلیون تومان کرده و بهمراه آن دو خانم جوان از داخل دفتر خارج و متواری شدند.
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت دیگر اعضای گروه سارقین و نقش آنها در ارتکاب سرقتها، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با انجام اقدامات پلیسی اقدام به شناسایی محل تردد و مخفیگاه آنها در منطقه خاوران کرده و طی چند عملیات جداگانه، موفق به دستگیری هر 5 نفر آنها می‌شوند.
سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگیری، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=105743
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما