دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 - 18:19

چرا باید برای کارهای روزانه فهرست بنویسیم؟

ما چند دلیل خوب داریم که شما باید برای کارهای خود فهرست بنویسید. در این زندگی هایِ امروزی که مشغله بسیار است، برای موفقیت باید کارهای خود را یادداشت و آنها را اولویت بندی کنید. این باعث می شود تا با صرف زمان کمتر و کیفیت بالاتر کارهای خود را انجام دهید زیرا می دانید چه می خواهید و بدون وقت‌کشی و استرس در مسیر انجام قرار دارید.

در این مطلب 7 دلیل برای این کار برایتان نوشته ایم تا مجاب شوید که باید فهرست‎نویسی برنامه های در حال اجرا را از همین امروز آغاز کنید.

292184_316

1. شما را منظم نگه می دارد

فرقی نمی کند که خانم خانه‌دار یا شاغل باشید، بهترین کار این است که برای کارهای خود فهرست تهیه کنید. این شما را منظم نگه می دارد. برای همه کارهای زندگی خود فهرست تهیه کنید. این کار شما را منظم می کند و تا اندازه بسیاری از استرس دور نگه می دارد.

2. حس آرامش به شما می دهد

وقتی کارها انجام نشده باشد، سرکار، سرکلاس یا در جلسه همه فکر آدم مشغول انجام آنها است. اما اگر کارها را لیست کرده باشید و بدانید چه زمانی کدام را باید انجام دهید، از فشار فکری آن خارج خواهید شد. این حسی از سکوت و آرامش به شما می دهد. وقتی هیجانات منفی کاهش پیدا می کند، انسان با فکر و ذهن بازتر می تواند به کارها رسیدگی کند.

3. زمان شما زیاد می شود

باور کنید یا خیر، فهرست‌نویسی برای کارها باعث می شود تا زمان بیشتری برای خود ایجاد کنید. این کار برای افرادی که همیشه می گویند ایکاش شبانه روز بیشتر از 24 ساعت بود، با این کار می توانند همان 24 ساعت را کاربردی تر کنند. وقتی یک بار برای برنامه ریزی زمان می گذارید، دیگر زمان بیهوده ای را برای فکر کردن و تصمیم گرفتن تلف نمی کنید.

4. باعث پیشرفت در کار می شود

اگر قصد دارید مدیر خود را تحت تاثیر قرار دهید، فهرستی از کارها و برنامه ها و ایده های خود تهیه کنید. برای آنها زمان بگذارید. این باعث می شود تا خودتان نیز اشراف بیشتری بر امور داشته باشید و با دقت بیشتری آنها را انجام دهید.

5. ضد فراموشی است

این گزینه واقعا یکی از بهترین دلایل برای نوشتن امور است. به این دلیل که با این همه مشغله، اصولا آدم کارهای در دست انجام را فراموش می کند و گاهی خیلی دیر یادش می افتد. برای جلوگیری از این امر، کارها، ایده ها، بایدها و نبایدها را یادداشت کنید و بر اساس آن زندگی کنید.

6. شما را قابل اعتمادتر می کند

با نوشتن برنامه ها کارهای زندگی خود و برنامه ریزی کردن برای آنها، به خوبی به مبارزه با فراموشی می روید. این باعث می شود تا مسایل و تاریخ های مهم زندگی را فراموش نکنید. این مساله در کار و در زندگی شخصی نیز برای شما بسیار مفید است.

7. کارهای مفیدتان بیشتر می شود

وقتی برای همه کارهای خود برنامه ریزی دقیق و درست و بر اساس اولویت ها داشته باشید، می توانید با دقت بیشتری کارها را انجام دهید و به این ترتیب، علاوه بر تعداد کارهای انجامی، کیفیت آنها نیز بهتر خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=105217
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما