یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 - 7:47

این 7 عادت را به فرزندانمان بیاموزیم

همه پدر و مادر ها دوست دارند بهترین عادات را به فرزندان خود بیاموزند، ولی بهترین راه برای انجام این کار چیست؟ یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار این است که برای فرزندتان الگو باشید. کودکان هر چیزی که می بینند را یاد می گیرند و مهم است که چیزی که به آنها نشان می دهید الگوی خوب و درستی باشد تا از آن تقلید کنند. شاید گاهی این ثمربخش نباشد، ولی عموماً کودکان بیشتر چیزها را از والدین خود یاد می گیرند. بنابراین مواظب باشید که چه کار می کنید و سعی کنید به فرزندان خود یاد بدهید که عادات درست و خوب را تکرار کنند.
288706_798
1. نزاکت

اولین چیزی که باید به فرزندان خود یاد بدهید ادب و نزاکت است. اگر به اطرافتان نگاهی بیندازید می بینید که این روزها چیزی که بچه ها ندارند ادب است. بچه ها از هر جایی که بتوانند اطلاعات کسب می کنند، پس باید این شما باشید که ادب و رفتار پسندیده را به آنها یاد می دهید. هرگز فراموش نکنید که در میان جمله های خود از “لطفاً” و “متشکرم” استفاده کنید. بدین ترتیب مشاهده خواهید کرد که فرزندتان هم این کلمات را بکار می برد.

2. محبت

اگر همیشه به فرزندتان یاد دهید که با دیگران با محبت و مهربانی رفتار کند، ولی در مورد افرادی که از آنها خوشتان نمی آید حرف های بدی بزنید، این به فرزندتان مهربانی را یاد نمی دهد. بلکه باید به آنها یاد بدهید که حتی اگر از کسی خوشمان نمی آید دلیل نمی شود که با مهربان نباشیم. زیرا خودمان هم دوست داریم اینطور با ما رفتار شود.

3. بهداشت

بیشتر والدین می دانند که آموزش دادن بهداشت به کودکان چقدر دشوار است. پس باید آماده باشید که زمان زیادی را صرف آن کنید که به آنها یاد بدهید چقدر مسواک زدن و حمام کردن مهم است. باید به او ضرورت شانه کردن موها، شستن صورت و … را یاد بدهید و بهداشت را بخشی از روتین روزانه او کنید.

4. غذاهای سالم

این روزها ما مشکلات زیادی با سلامت کودکان داریم و یکی از آنها اضافه وزن است. همه پدر و مادر ها می خواهند فرزندان سالمی داشته باشند و به همین دلیل است که باید برای آنها عادات غذا خوردن سالم ایجاد کنید. می توانید این کار را اینطور انجام دهید که به او نشان دهید شما فقط غذاهای سالم را می خورید. بجای خوردن چیپس و همبرگر، غذاهای طبیعی بخورید. این بدان معنا نیست که هرگز این چیزها را نخورید، ولی کودک باید درک کند که همیشه نمی توان این چیزها را خورد. غذاهای خوب را انتخاب کنید تا کودکان هم از شما تبعیت کنند.

5. ورزش

اگر دوست ندارید ورزش کنید، انتظار نداشته باشید که فرزندان شما به دنبال ورزش باشند. توصیه ما این است که با هم ورزش کنید. بدین ترتیب زمان بیشتری با فرزندتان هستید و می توانید به او نحوه زندگی سالم را نشان دهید. می توانید بازی های پر جنب و جوشی با او داشته باشید، بسکتبال یا فوتبال بازی کنید و ورزش را تبدیل به روتین روزانه کنید. نباید آنها را مجبور به ورزش کنید و خودتان بایستید و تماشا کنید. شما باید خودتان الگوی سالمی برای بچه هایتان باشید.

6. شفقت و دلسوزی

هر انسانی نیاز دارد که بداند یک نفر به او اهمیت می دهد و برایش ارزش قائل است. اینکه به فرزندتان یاد بدهید شفقت داشته باشد و دلسوز باشد، به او در زندگی کمک زیادی می کند. بچه ها باید درک شوند و بدین ترتیب است که یاد می گیرند دیگران را درک کنند و نیازها و اعمال آنها را بفهمند. با فرزندان خود حرف بزنید و از آنها بپرسید چه احساسی دارند. اگر بتوانید به آنها نشان دهید که چطور می توان دلسوز بود، آنها هرگز از کنار فردی نیازمند و محتاج به کمک با بی تفاوتی رد نمی شوند.

7. مسئولیت

یکی از مهمترین چیزهایی که می توانید به فرزندتان یاد بدهید مسئولیت است. اگر می خواهید فرزندتان مسئولیت کارهایش را به عهده بگیرد، باید کم کم شروع کنید. برای مثال اگر می خواهید او مسئول ظرف هایی که کثیف می کند باشد، باید شما هم مسئولیت ظرف های کثیف خودتان را به عهده بگیرید. این برای کارهای دیگر هم صادق است. قبل از آنکه از او بخواهید تکلیفش را انجام دهد، شما هم نباید تعهدات خود را فراموش کنید. یک نمونه و الگوی خوب تنها چیزی است که باید به فرزندتان بدهید.
برترین ها

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=104991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما