شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 22:24

راهکارهايی برای بهتر شدن رابطه زناشويي

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، خيلي ها با عشق ازدواج مي کنند و فکر مي کنند يک رابطه سالم، به خودي خود دنيايي کامل است و به هيچ تغيير و تحولي نياز ندارد. بعضي از مردم، ازدواج را مانند درخت کاج مي دانند و با اين خيال که ريشه مستحکم و سالمي را در باغچه زندگي شان کاسته اند، ديگر سراغي از آن نمي گيرند؛ اما واقعيت اين است که ازدواج درخت کاج نيست و به مراقبت و توجه دائمي نياز دارد. يکي از اين مراقبت ها که وظيفه آن برعهده هر دو طرف (زن و شوهر) قرار دارد «عمق بخشيدن به رابطه» است؛ زيرا همان طور که هر چه ريشه يک گياه بيشتر در خاک نفوذ کند در برابر آسيب ها و حوادث مقاوم تر است، عمق بخشيدن به رابطه زناشويي نيز، آن را در برابر حوادث و اتفاق هاي پيش بيني نشده محافظت مي کند. به همين دليل به شما پيشنهاد مي کنيم با استفاده از راهکارهاي زير به رابطه زناشويي تان عمق بيشتري ببخشيد:

۱. در مورد فعاليت هاي مشترک تان با هم تصميم گيري کنيد.

هر چه علايق و فعاليت هاي مشترک بيشتري با همسرتان داشته باشيد، رابطه شما عميق تر مي شود، پس با هم تصميم بگيريد و با هم آن را به انجام برسانيد. در اين تصميم گيري ها نظر هر دو نفر بايد در نظر گرفته شود. اگر تصميم گيري ها يک طرفه صورت بگيرد و طرف دوم تنها مجري آن باشد، رابطه نه تنها عميق تر نمي شود بلکه آسيب نيز مي بيند. در يک رابطه سالم، پويا و زنده، همسران از طريق مشورت با يکديگر در مورد علايق و فعاليت هايشان به تصميمي مشترک رسيده و به اين ترتيب، بعد و عمق بيشتري به رابطه شان مي بخشند. رفتن به پارک، سينما، رستوران يا منزل دوستان و آشنايان، تماشاي فيلم، رفتن به سفر، مواردي هستند که مي توان درباره آنها با هم تصميم گرفت.

۲. ارتباط عاطفي بيشتري با هم داشته باشيد.

زن و مرد هر دو انسان هستند و بار عاطفي و وقايع زندگي را با هم تجربه مي کنند. هر دو به يک اندازه به حمايت ديگري در برخورد با وقايع ناگوار يا تجربه روزهاي نه چندان خوب احتياج دارند. به همين دليل هر چه بيشتر يکديگر را در برخورد با طوفان هاي زندگي، حمايت و احساس يکديگر را بيشتر درک کنند، زندگي زناشويي و رابطه عاطفي شان عمق بيشتري مي يابد.

ايجاد عمق در رابطه عاطفي اغلب پس از پايان يافتن ماه عسل شروع مي شود؛ چرا که در اين دوران شيفتگي هورموني کم رنگ شده و جنبه هاي واقعي شخصيت افراد نمود بيشتري مي يابد. اينجاست که همسران متوجه مي شوند طرف مقابل نيز مثل آنها انساني است با جنبه هاي مثبت و منفي و خوب و بد بسيار. عمق بخشي عاطفي به رابطه در اين دوران به افراد کمک مي کند به خوبي و خوشي از آن دوران گذر کنند.

۳. معيارهاي اخلاقي و ارزش گذاري مشترکي داشته باشيد.

با ايجاد معيارهاي اخلاقي دو طرفه بين خود و شوهرتان به رابطه تان عمق بيشتري ببخشيد. منظور از معيارهاي اخلاقي دو طرفه، باورهايي است که هر دو نفر به آن اعتقاد دارند و يا به آن احترام مي گذارند. در يک رابطه سالم و پويا، زن و شوهر به راحتي افکار و احساسات، معيارهاي اخلاقي و باورهايشان را با ديگري در ميان گذاشته و امکان و توانايي برقراري رابطه فکر سازنده بين طرفين وجود دارد.

۴. نسبت به يکديگر متعهد باشيد.

تعهد، به رابطه زناشويي، عمق بيشتري مي بخشد. منظور از تعهد داشتن، اين است که هر دو قبول کنيد در زندگي، رابطه تان در اولويت قرار دارد.
ازدواج موفق به راحتي و آساني به دست نمي آيد و هميشه و تحت هر شرايطي فرازونشيب هاي زيادي بر سر راه يک رابطه وجود دارد. تعهد و وفاداري همان رمزي است که با آن مي توانيد از همه مشکلات عبور کنيد.

مهم است که ياد بگيريد علاوه بر متعهد بودن به يکديگر، تحت هر شرايطي پشت يکديگر را خالي نکنيد. شما به شکل يک تيم عمل مي کنيد بنابراين هيچ شخص سومي نبايد اتحاد شما را از بين ببرد.

نکته: همواره به خاطر داشته باشيد که ازدواجي پايدار و موفق محسوب مي شود که در آن، ميان همسران رابطه اي عميق وجود دارد؛ زيرا تنها در صورت عميق شدن روابط عاطفي است که شيفتگي هاي زودگذر به مرحله صميميت مي رسد.

به طور خلاصه، چهار گام ضروري در مسير عمق بخشيدن به يک رابطه عبارتند از:

۱. در مورد فعاليت هاي مشترک مان با هم تصميم مي گيريم.
۲. سعي مي کنيم ارتباط عاطفي عميقي را با يکديگر برقرار کنيم.
۳. با هم معيارهاي ارزشي و اخلاقي يکساني را براي زندگي تعريف مي کنيم و هر دو به آن پايبند هستيم.
۴. نسبت به هم وفادار و متعهد هستيم.

نکته: پس فراموش نکنيد که هر ازدواج و ارتباطي، نيازمند مراقبت و رسيدگي است. ازدواج شما هر چقدر هم که ازدواج موفقي باشد باز هم بايد به آن عمق و معناي بيشتري ببخشيد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=104880
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما