شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 13:00

معمای مرگ مرموز دختر خبرنگار

پرونده مرگ مرموز دختر خبرنگار پس از پنج سال با اعتراض اولیای دم به نظریه پزشکی قانونی و طرح فرضیه قتل او از سوی خواستگارش دوباره به جریان افتاد.
به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین روز شهریور ماه سال 88 ماموران پلیس آگاهی از کشف جسد دختر جوانی در حوالی پل وردآورد با خبر شدند. در ادامه تیمی از کاراگاهان راهی محل کشف جسد شده و متوجه شدند جسد متعلق به دختر جوانی است که حدود 48 ساعت از مرگ وی می گذرد.جسد دختر جوان پس از مرگ در محل دیگری به آنجا منتقل شده بود.
پس از بررسی های مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. ماموران برای شناسایی هویت مقتول به بررسی پرونده افراد فقدانی -افراد ناپدید شده – پرداخته و پس از بررسی های مقدماتی متوجه شدند جسد متعلق به دختری به نام پریسا است که مادرش با مراجعه به پلیس آگاهی ناپدید شدن وی را اعلام کرده بود.
در ادامه تحقیقات کاراگاهان دریافتند پریسا دانشجوی یکی از دانشگاه های تهران بود که به صورت هم زمان در یک نشریه به عنوان خبرنگار کار می کرد.
مادر پریسا به ماموران گفت: چندی قبل دخترم نزد من آمد و پسر جوانی به نام کامران را به عنوان خواستگارش معرفی کرد. کامران پیش از این ازدواج کرده بود و قرار بود پس از جدا شدن از همسرش به صورت رسمی با دخترم ازدواج کند.
با کشف این سرنخ ماموران کامران را بازداشت کردند که وی در بازجویی ها منکر قتل شد و گفت: من به پریسا علاقه داشتم و قرار بود از همسرم که دچار افسردگی شده بود جدا شده و با او ازدواج کنم. روز حادثه قرار شد پریسا را به خانه دوستش برسانم در میان راه با هم درگیر شدیم و من ضربه به صورت او زدم. پریسا را مقابل پارکی پیاده کرده و او پس از 45 دقیقه در حالی که حالت عادی نداشت بازگشت. وقتی سوار ماشین شد از او درباره علت تغییر وضعیت جسمانی اش پرسیدم که مدعی شد با خوردن قرص دست به خودکشی زده است. سریع به سمت بیمارستان حرکت کردم که در میان راه متوجه مرگ او شدم. خیلی ترسیده بودم به همین خاطر جسد را در حوالی وردآورد رها کرده و گریختم.
در ادامه پزشکی قانونی با معاینات تخصصی اعلام کرد علت مرگ پریسا مسمومیت دارویی بوده است. از سوی دیگر خانواده پریسا با مراجعه با دادسرا اعلام کردند که کامران قبل از مرگ پریسا در خودرو با وی درگیر شده و ضربه ای محکم به صورت دختر جوان وارد کرده بود. در اثر این ضربه سر پریسا محکم به ستون کنار خودرو اصابت کرد و به احتمال قوی این ضربه علت مرگ بوده است.
با اعتراض اولیای دم به نظریه پزشکی قانونی قاضی جمشیدی بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت کامران را صادر کرد اما متهم به محل نامعلوم گریخته بود. کاراگاهان با ردیابی های تخصصی سرانجام مخفیگاه کامران را شناسایی و او را دستگیر کردند.
متهم در بازجویی های مقدماتی منکر اتهام خود شد که بازپرس شعبه سوم جنایی تهران، برای وی قرار بازداشت صادر کرد. همچنین به کارشناسان پزشکی قانونی ماموریت داد با انجام تحقیقات تخصصی علت اصلی مرگ پریسا را مشخص کند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=104810
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما