پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 - 0:56

قتل هولناک زن همسایه برای سرقت طلا

حکم قصاص مرد جنایتکار که به خاطر وسوسه سرقت طلا‌، زن همسایه را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود، در دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 17 و 45 دقیقه پنجم مرداد سال گذشته همزمان با شب 19 ماه رمضان‌، از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110‌، وقوع يك فقره قتل در خيابان پنجم نيروي هوايي به كلانتري 128 تهران نو اعلام شد‌.
با حضور مأموران كلانتري و تيم بررسي صحنه قتل اداره دهم پليس آگاهي وانجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد مقتول به هويت مرضيه 28ساله بر اثر ضربات چاقو از سوی قاتل يا قاتلان به قتل رسيده و پسر يک ساله اش نيز براي چندين ساعت در کنار جسد مادرش حضور داشته است‌.

در ادامه تحقيقات براي مشخص شدن انگيزه جنايت‌، بر اساس اظهارات همسر مقتول مشخص شد که مقدار زيادي از طلا و جواهرات متعلق به مقتول از داخل اتاق خواب به سرقت رفته و به احتمال بسيار زياد‌، قاتل يا قاتلين با انگيزه سرقت وارد خانه شده که با مقتول مواجه‌، با وي درگير و او را به قتل رسانده و پس از سرقت طلاجات از محل متواري شده اند‌.

با مشخص شدن انگيزه جنايت و با توجه به “وجود چشمي روي در آپارتمان” و همچنين “وجود آيفون تصويري روي در ورودي”‌، فرضيه وقوع جنايت از سوی فرد يا افراد آشنا قوت گرفت و به همين علت‌، تحقيقات روي همسايگان مقتول در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت‌. همزمان و پس از گذشت دو روز از تاريخ وقوع جنايت‌، يکي از همسايگان مقتول به نام محمود به همراه همسرش به اداره دهم مراجعه و اظهار داشتند که طلاهاي مقتول در داخل جاکفشي آنها پيدا شده است.

کارآگاهان با مراجعه به ابتداي کوچه محل سکونت مقتول، به بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته بانکي پرداختند. بررسي تصاوير نشان داد که همسر مقتول به همراه يکي از همسايگان و ساعت 9 و 10 دقیقه، سوار بر خودروی زانتيا از کوچه خارج شده که نشان از صحت اظهارات همسر مقتول داشت اما در ادامه بررسي تصاوير مشخص شد که خودروی زانتیا دوباره ساعت 9 و 30 دقیقه به داخل کوچه بازگشته که نشان از مراجعه دوباره همسايه مقتول به داخل مجتمع مسکوني داشت.

در ادامه کارآگاهان به تحقيق از محمود 30 ساله پرداختند که متهم به ارتکاب این جنایت با انگیزه سرقت اعتراف کرد.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و مرد جنایتکار به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفت.

در ابتدا جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل تقاضای قصاص کردند. همسر مقتول به قاضی گفت: فرزندم چند ساعت گرسنه کنار مادرش بود. تا چند روز زیر ناخن پسرم رد خون مادرش وجود داشت. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت که با قبول اتهامش گفت: در خانه مقتول کامل بسته نمي‌شد و با وزش باد باز مي‌شد. روز حادثه قرص ترامادول مصرف کرده و حال خوبی نداشتم. وضع مالی ام نیز آنقدر خراب نبود که به خاطرش سرقت کنم. وقتی صندوقچه جواهرات را دیدم وسوسه شده و وارد آپارتمان شدم. هنگام فرار، مقتول از دستشویی خارج شد و شروع به سروصدا کرد. جلوی دهانش را گرفتم که بی حال روی زمین افتاد‌. بعد از آشپزخانه چاقویی برداشته و چند ضربه به او زدم. زمان قتل متوجه حضور کودک خردسال نشدم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه وارد شور شده و متهم را به قصاص، سه سال زندان و 74 ضربه شلاق  محکوم کردند.

با اعتراض متهم پرونده برای رسیدگی به شعبه 27 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجازات مرد جنایتکار را تائید کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=104541
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. چارک میرزا گفت:

    قتل هولناک دیگه چیه ؟ مگر قنل نشاط آور هم داریم؟!

دیدگاه شما