جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 3:43

هشدار های جدی پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمطلب مرتضویان صبح امروز در جمع خبرنگاران مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شهروندان و هم استانی‌ها توصیه‌های پلیس در خصوص رد بلوتوث‌های ناشناس را جدی بگیرند.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که شهروندان باید در مکان‌هایی مانند اتوبوس و تاکسی هرگونه درخواست را از بلوتوث‌های ناشناس رد کنند  گفت: مردم باید از خرید گوشی‌های دست دوم که نسبت به سابقه آن ‌اصمینان ندارند پرهیز کنند و در صورت خرید قبل از استفاده از این‌گونه گوشی‌ها به طور کامل به تنظیمات کارخانه برگردند.

وی عنوان کرد: شهروندان باید در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن دستگاه‌های الکترونیکی حاوی اطلاعات شخصی و مهم، پلیس فتا را در جریان قرار دهند تا در صورت هرگونه سوء اسفاده از اطلاعات سرقت رفته اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

مرتضویان با بیان این‌که باید هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌های عمومی از بیان اطلاعات مهم مالی و شخصی خود پرهیز کرد، افزود: قبل شروع کار با دستگاه ATM، کیبورد و دهانه ورود کارت را بررسی کرده تا دست کاری نشده باشد.

وی خطاب به شهروندان تأکید کرد: اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید این اطلاعات سارقان را از عدم حضور شما در منزل آگاه می‌کند.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از اتمام کار در کافی‌نت‌ها از حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل خارج شوید و کوکی‌ها و مرور‌گر را پاک کنید و از اطلاعات خود چیزی را روی سیستم به جا نگذارید.

وی خاطرنشان کرد: بر روی لپ‌تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی خود رمز عبور قدرتمند بگذارید تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن اطلاعات آن، به راحتی قابل سرقت نباشد.

مرتضویان در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل بر مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی حضوری، تیمی مجرب متشکل از مأموران دایره جرائم سایبری پلیس فتا از کافی‌نت‌های استان بازدید کردند.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد در پایان افزود: پلیس فتا با هرگونه هنجارشکنی که در پوشش فضای مجازی؛ اخلاق و عفت عمومی را هدف قرار دهند به شدت برخورد می‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=103772
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما