سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 - 1:23

دستگیری شکارچی سابقه‌دار کفتار در کهگیلویه

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه از دستگیری شکارچی سابقه‌دار در روستای کلات این شهرستان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، سید قدرت علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت با اشاره به کشف لاشه یک قلاده کفتار در اطراف روستای کلات شهرستان کهگیلویه، اظهار داشت: به محض اطلاع از موضوع پرسنل محیط زیست برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: پس از تحقیق و تفحص  شکارچی متخلف شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان کرد: فرد مذکور از شکارچیان سابقه‌دار بود و پیش از نیز مرتکب این جرم‌های این چنین شده بود.

علی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و سابقه‌دار بودن شکارچی دستگیر شده، پس از تشکیل پرونده، فرد خاطی به مراجع قضایی تحویل داد شد.

وی با اشاره به اینکه بعضی گونه‌های کفتار در کوه‌های اطراف دهدشت به خصوص کوه خائیز و کوه سیاه زیست می‌کنند، عنوان کرد: در بعضی مواقع و به خصوص در فصول سرد سال بعضی از گونه‌های جانوری از جمله کفتار به تپه‌های اطراف شهر دهدشت و روستاهای اطراف مهاجرت می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با توصیه به همه شهروندان به عدم حمله به حیوانات وحشی ابراز داشت: حیواناتی مثل کفتار هیچ گونه مشکلی برای انسان به وجود نمی‌آورند و بر خلاف ظاهرشان خطری برای انسان ندارند.

علی‌پور اضافه کرد: متأسفانه در موارد زیادی دیده شده که این حیوان ترسناک ولی بی آزار بر اساس یک اعتقاد غلط که همان درمانگر بودن اعضای تناسلی آن می باشد توسط بعضی سودجویان شکار می‌شود.

وی عنوان کرد: این جانور معمولاً شب‌ها برای شکار بیرون می‌آید و به جهت مردارخواری یکی از بهترین نوع رفتگران محیط زیست به شمار می‌آید.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه در پایان متذکر شد: توصیه ما به مردم این است که در صورت مشاهده جانوران وحشی در محل سکونت خود در نخستین فرصت به مأموران محیط زیست و یا پاسگاه های انتظامی اطلاع‌رسانی کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=103370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما