شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 11:26

زن محکوم به اعدام در کهگیلویه وبویراحمد از چوبه دار نجات یافت

درحالیکه حکمش قطعی شده بود و قرار بود یک ماه پیش بالای دار برود تا حکم قصاصش اجرا شود، رئیس کانون اصلاح و تربیت (رئیس اندرزگاه نسوان) با خواهش و تمنا برایش یک ماه فرصت طلب کرد و با وساطت و تلاش های شبانه روزی بالاخره او را از طناب دار نجات داد.

درحالیکه حکمش قطعی شده بود و قرار بود یک ماه پیش بالای دار برود تا حکم قصاصش اجرا شود، رئیس کانون اصلاح و تربیت (رئیس اندرزگاه نسوان) با خواهش و تمنا برایش یک ماه فرصت طلب کرد و با وساطت و تلاش های شبانه روزی بالاخره او را از طناب دار نجات داد.
به گزارش بویر نیوز، طی مراسمی باشکوه در کانون اصلاح و تربیت یاسوج، خانمی که به جرم قتل در اندرزگاه زنان بیش از ۵ سال حبس سپری کرده و منتظر اجرای حکمش بود با واسطه و تلاش رئیس کانون اصلاح و تربیت و مجموعه زندانهای استان کهگیلویه و بویر احمد از چوبه دار نجات یافت.در این مراسم که با حضور مددجویان اندرزگاه زنان، مجموعه کارکنان اصلاح و تربیت استان، جمعی از دانشجویان و تعدادی از خیرین برگزار گردید در ابتدا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید فضایی نورانی بر جلسه حاکم و پس از آن مجری برنامه با قرائت شعری زیبا -با عنوان رهایی- موضوع جلسه را آشکار کرد.

در ادامه برنامه، سید عبدالرحمان توفیقیان رئیس کانون اصلاح و تربیت و رئیس اندرزگاه زنان استان کهگیلویه و بویراحمد که بانی این امر خیر و واسط میان خانواده مقتول و قاتل بود با تقدیر و تشکر از خانواده مقتول که با بزرگواری و عمل به توصیه قرآنی از حق شرعی و قانونی خود مبنی بر اجرای قصاص گذشته و با عفو قاتل فرزندشان، این داغ بزرگ را به فراموشی سپرده؛ تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کانون اصلاح و تربیت در این باره گفت: خوشحالم که در نجات جان یک انسان و برقراری ارتباط میان دو خانواده سهم ناچیزی داشتم و از خانواده مقتول که با بزرگواری و سعه صدر این داغ بزرگ را به فراموشی سپرده و در هر بار مراجعه، ما را با آغوش باز پذیرا بودند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

رئیس اندرزگاه نسوان ادامه داد: ما خودمان خواستیم تا مبلغ ناچیزی بعنوان دیه به خانواده مقتول پرداخت شود و از آنچا که خانواده قاتل از نظر مالی در شرایط خوبی نبودند به ناچار بدنبال خیرینی بودیم که در این امر خیر با ما همکاری کنند.

رئیس اندرزگاه زنان تصریح کرد: وقتی برای رضای خدا قدم برمی داری، خداوند نیز همه موارد را به هم متصل می کند و تمامی مراحل کار را پیش می برد.

از نکات جالب دراین مراسم، دعوت مجری از یکی از خیرین بود. مجری برنامه گفت:”با توجه به این که فردی که قرار است مورد عفو قرار بگیرد یک خانم است و در میان خیرین (که چهار نفر بودند)  یک خانم حضور دارد. با کسب اجازه از سایر خیرین دعوت می کنم از سرکار خانم … خیر محترم که برای چند دقیقه در خدمتشان باشیم.” سه دقیقه اشک شوق تنها چیزی بود که حاضرین شاهد آن بودند و بدون اینکه بتواند جمله ای بر زبان بیاورد، از جایگاه پایین آمد.

در بخش دیگری از این برنامه که در شرایط بسیار خوب و در فضایی کاملا معنوی و صمیمی برگزار شد یکی از مددجویان با حضور در جایگاه، دلنوشته ای از طرف مددجوی قاتل قرائت کرد و اعلام کرد با توجه به شرایط روحی ایشان بنده بجای وی این متن را قرائت می کنم.

سید عبدالرحمان توفیقیان در پایان گفت: تنها عاملی که مرا ترغیب کرد تا این کار را شروع و به پایان برسانم رفتاری بود که از این مددجوی خانم (فرد قاتل) مشاهده میکردم و مرا به این یقین و باور رسانید که از عمل خویش نادم و از صمیم قلب پشیمان است.

این کارشناس امور اجتماعی که سابقه حضور و تجربه کار در بخش های مختلف معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی، استانداری و دانشکده علوم اجتماعی را دارد افزود: قصاص حق خانواده مقتول و از طرفی وساطت و میانجیگری وظیفه ماست. یقینا قصاص حق خانواده مقتول است اما گذشتن از حق شیرین است و به وجدان آرامش می بخشد. نباید فراموش کنیم که به همان اندازه که عمل قتل می نواند جامعه را ملتهب کند و از نظر روانی تاثیرات منفی داشته باشد، بخشش و عفو و انتشار این گونه فعالیت در سطح جامعه می تواند فضای جامعه را امن و آرام کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=102771
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ما نفهیمیدیم
    اخرش این خانم مدد جو بود؟
     یا قاتل؟
    چکار کرده بود؟
    چی شده بود؟
    کیو کشته بود؟
    چرا کشته بود؟
    دردش چی بود؟
    مرضش چی بود؟
    لطفا یا گزارش ندید یا کاملا اطلاع رسانی کنی؟
    یه بار تا عمق قضیه میرید مردم رو رسوا میکنید  یه بار هیچ چتوضیحی نمیدین و مردم رو منتظر میزارین

  2. مهرداد گفت:

    بنظرم رهایی مجرم از عمل بجای قصاص را نباید امر خیر اعراف کرد،بخصوص اینکه نوع قتل و بقیه موضوعات رو مطرح نکرده اید!

  3. اندرز گفت:

    من عقیده دارم بخشش محکومان به اعدام که اغلب متجاوز و قاتل بوده اند زمینه را برای ارتکاب جرائم باز می کند چون انها هم جرات بیشتری در اعمال مجرمانه خود پیدا می کنند به امید بخشش و وواسطه گری در نزد خانواده قربانیان . بگذاریم حدود الهی اجرا شود . من منکر امر پروردگار بر عفو نیستم ولی در موارد استثنائی و اتفاقی و ناخواسته .

  4. نظری گفت:

    اقای توفقیان وظیفه ی شما قبل از وساطت در انصراف خانواده های مقتول   از قصاص قاتل یا قاتلین باید فرهنگ سازی واموزش  و…..برای پیشگیری  وجلو گیری از قتل باشد البته وظیفه همه است فرهنگ مهر مرزی  ادب و تربیت وبالا بردن استانه ی تحمل اماماموریت نهادها  وسازمانها یی که در این زمینه مسولیت دارند بسی بیشتر است  شما بجای زندان علاقه دارید اندرزگاه را جایگزین کنید که بار معنایی دارد وکاش این اندرزگاه کارکردش در بیرون از محل کارتان چنان تاثیر گذار بود که اتفاقی نمی افتاد تا ………….

  5. مارال گفت:

    مسأله تبرئه مجرما تو ایران داره جنایتکارارو جسورتر میکنه… با آینده نگری بیشتر اقدام کنید..

  6. عدالت گفت:

    قصاص حق هرانساني است متاسفانه هر كس هر خلافي انجام ميدهد ميگويند ببخشيد يكي از شما مسئولان پيدا شود و بگويد مجرم بايد مجازات شود اين كار شما زمينه جرم بيشتر را فراهم ميكند

  7. دهدشتی گفت:

    ازفرزند سید محمود توفیقیان بزرگ رضا توفیق هم انتظار همین هست خداوند عزت دهد

  8. حیدری گفت:

    احسن بر این گذشت واحسن بر این میانجیگری . بارک الله

دیدگاه شما