شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 10:55

شکارچی غیرمجاز در کهگیلویه متواری شد

یک شکارچی که در منطقه حفاظت شده کوه ˈخاییزˈ اقدام به شکار دو راس برغاله کوهی کرده بود،با تعقیب ماموران یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه متواری شد .

رییس محیط زیست کهگیلویه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این صیاد با استفاده از پراکندگی وسعت این کوه اقدام به شکار کرده بود که با تلاش ماموران لاشه های شکار شده از وی پس گرفته شد و شکارچی خاطی متواری شد.

سید قدرت علی پور اظهار کرد: هویت صیاد خاطی از طریق فیلمبرداری دیده بان محیط زیست خاییز شناسایی شده است و پس از احضار به مراجعه قضایی با وی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه کوه خاییز به لحاظ حفاظت از این زیستگاه جمعیت کل و بز آن افزایش چشمگیری یافته است، تصریح کرد: افکار عمومی درانتظارند تا از سوی قضات پرتلاش و دلسوز محیط زیست با خاطیان و متعرضان به محیط زیست و شکار حیات وحش برخورد قاطعی صورت گیرد که این امر همواره مورد عنایت قضات خدمتگزاز و همیار محیط زیست قرار گرفته است.

رییس محیط زیست کهگیلویه با اشاره به فصل زاد و ولد وحوش و پرندگان نسبت به مراقبت مردم برای جلوگیری از شکار غیرمجاز در مناطق زیستگاهی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اگر چه عامه مردم شکار گونه های حیات وحش را امری قبیح می دانند ولی هنوز برخی افراد این رویه و فرهنگ غلط را حفظ کرده اند که همکاری همگانی مردم می تواند در ترغیب شکارچیان غیرمجاز به انصراف فعل قبیح شکار گونه های وحش کمک کند.

منطفه حفاظت شده خاییر با 33هزار هکتار وسعت در محدوده شهرستانهای کهگیلویه ،گچساران و بهبهان خوزستان واقع شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=102755
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مرضیه گفت:

    خاک برسرش.واقعانافهمه.آخه باکشتن این بدبختاچی گیرشون میاد؟

  2. مارال گفت:

    وقتی محیط بانها به خاطر انجام وظیفه اعدام میشن شکارچی ها هم جسورتر میشن!!!

دیدگاه شما