چاپ این برگه

شیوا مقانلو : یاسوج به مرکز فرهنگی تبدیل شده

به گزارش بویرنیوز، شیوا مقانلو امروز در گفت‌وگو با فارس که به منظور داوری جشن ملی داستان کوتاه متیل «خلیج فارس» به این شهر سفر کرده بود، اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته جشن‌های ملی خوبی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است و جای بسی خوشحالی دارد که یاسوج به مرکز فرهنگی تبدیل شده است.

13930212000017_PhotoA

داور چهارمین جشنواره ملی داستان کوتاه متیل «خلیج فارس» با ابراز خرسندی از علاقه خوب هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد، اذعان کرد: با وجود اینکه مرکز این استان به مرکز فرهنگی تبدیل شده است ولی شاید به اندازه مراکز استان‌های بزرگ و توسعه‌ یافته‌تر شناخته شده نباشد.

این نویسنده و مترجم با اشاره به اقدامات خوب و وجود پتانسیل‌های بی‌نظیر هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی اذعان کرد: برگزاری جشن‌های بزرگ ملی در این استان بدون شک فرصتی خوب برای هنرمندان استان خواهد بود.

مقانلو اذعان کرد: زمانی که یاسوج تبدیل به یک گذرگاه فرهنگی می‌شود تا از همه استان‌ها به جشن‌ها و جشنواره‌ها حضور به هم رسانند هم برای هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد که نشان می‌دهند ظرفیت بالایی دارند و هم مهمانان ورود پیدا می‌کنند، خوب است.

داور چهارمین جشنواره ملی داستان کوتاه متیل «خلیج فارس» با ابراز خوشحالی و خرسندی از برگزاری جشن ملی داستان کوتاه در یاسوج، اذعان کرد: چند بار مهمان مردم یاسوج بودم که بسیار راضی هستم و امیدوارم برگزاری این حشن‌ها در این استان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است ارتقای فرهنگی صورت گیرد هر نوع اثر سازی در زمینه هنر و فرهنگ بهترین راه است.

مقانلو در پاسخ به سؤالی مبنی اینکه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: خواندن در بین هنرمندان این استان رایج است آن‌ها خوب می‌خوانند و در جریان تولیدات ادبی قرار می‌گیرند.

داور چهارمین جشنواره ملی داستان کوتاه متیل «خلیج فارس» با بیان اینکه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل بالایی دارند، گفت: امیدواریم خوب خواندن هنرمندان این استان تبدیل به خوب آفریدن شود.