دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 1:10

بازداشت کودک 6 ساله فلسطینی/ چشم‌های رعنا و سمیه منتظر حمایت خیران/ خودروی پلیس راهور داعش (+عکس) / زنی‌ که‌ نامزد انتخابات‌ ریاست‌جمهوری ‌سوریه ‌شد

بازداشت کودک 6 ساله فلسطینی به جرم پرتاب سنگ، دلیل بی‌مزگی غذاهای هواپیما کشف شد! و … از جمله اخبار جذاب بسته خبري 7 اردیبهشت است.

به گزارش بویر نیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

بازداشت کودک 6 ساله فلسطینی به جرم پرتاب سنگ

دوربین خبرنگاران در الخلیل لحظات دستگیری “رامی رجبی” کودک فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را ثبت کرد. رامی در حال بازگشت از مدرسه بود که به سمت ایست بازرسی شماره 29  نظامیان رژیم صهیونیستی چند سنگ پرتاب کرد اما بعد از آن از سوی  3سرباز اسرائیلی دستگیر شد.

به گزارش فارس به نقل از فلسطین الیوم، این کودک که بشدت ترسیده بود و گریه می‌کرد بعد از 20 دقیقه تلاش و گفت‌وگوی اهالی و خبرنگاران حاضر در این مکان، آزاد شد. آمار مراکز حقوق بشری و مرکز اسرای فلسطینی نشان می‌دهد که هم‌اکنون دست‌کم 230 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می‌برند.

همچنین یونیسف اعلام کرده است که اقدامات علیه کودکان در سرزمین های اشغالی سازماندهی شده است.

7 اردیبهشت 1344 روز محاکمه عاملان اعدام انقلابی حسنعلی منصور

ایرنا نوشت: هفتم اردیبهشت 1344، محاکمه 13 تن از متهمان به قتل “حسنعلی منصور” نخست وزیر وقت ایران، در دادگاه نظامی ارتش آغاز شد. “محمد بخارایی”، “مرتضی نیک‌نژاد”،
“صفار هرندی” و “صادق امانی” در این دادگاه به اعدام محکوم شدند.

حضور عراقی‌های مقیم ایران پای صندوق‌های رای انتخابات پارلمانی کشورشان

اردوغان: دستگاه اطلاعات موازی همه را شنود می‌کند

“رجب طیب اردوغان” نخست وزیر ترکیه در واکنش به اظهارات انتقادی اخیر  هاشم قلیچ” رییس دادگاه قانون اساسی علیه  خود و حزب حاکم عدالت و توسعه می‌گفت، با اشاره به اینکه دولت او در مبارزه با دولت موازی مصمم است، اظهار داشت: آنچه که ما در جریان تحقیقات‌مان به آن دست یافتیم این است که در ترکیه همه از سوی دستگاه اطلاعات موازی شنود می‌شود، حتی رییس دادگاه قانون اساسی.

به گزارش  عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، وی با ابراز تاسف از اینکه احزاب مخالف دولت در کنار دولت موازی ایستاده و علیه دولت فعالیت می‌کنند، گفت: همه مدارک اینها تقلبی و مونتاز شده است ولی متاسفانه احزاب مخالف کنار اینها ایستاده و علیه دولت با دولت موازی هم صدا شده‌اند. اینها حتی مکالمات وزیر امور خارجه (احمد داوود اوغلو) را شنود کرده و آن را در اختیار دولت‌های خارجی گذاشتند.

اردوغان اصطلاح دولت موازی را پس از افشای پرونده فساد مالی بزرگ برخی منصوبان و منتسبان دولت خود از سوی پلیس و دستگاه قضایی ترکیه در 17 دسامبر سال گذشته میلادی به کار می برد و منظور او از این اصطلاح طرفداران جنبش “خدمت” وابسته به فتح الله گولن رهبر مذهبی ترکیه (ساکن آمریکا) است که در دستگاه قضایی و پلیس ترکیه نفوذ داشته و به امکانات دولتی و ابزارهای اطلاعاتی دسترسی دارند.

زنی‌ که‌ نامزد انتخابات‌ ریاست‌جمهوری ‌سوریه ‌شد

“سوسن حداد” به عنوان سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مدارک خود را به مسوولان انتخاباتی این کشور ارائه کرد. سوسن حداد مهندس بوده و در شهر لاذقیه متولد شده است و برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه از حزب بعث کناره‌گیری کرده است.

به گزارش ابنا، حداد سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوریه سوریه پس از “ماهر حجار” و “حسان النوری” به شمار می‌رود. این در حالی است که تاکنون “بشار اسد” برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، نام‌نویسی نکرده است. پارلمان سوریه از بیست و دوم آوریل کنونی ده روز به نامزدها برای ثبت نام مهلت داده است و سپس اسامی نامزدها اعلام خواهد شد. بر اساس ماده 85 قانون اساسی سوریه، نامزدهای انتخابات باید همزمان درخواست خود را به دادگاه عالی قانون اساسی و پارلمان ارائه کنند.

دلیل بی‌مزگی غذاهای هواپیما کشف شد!

غذاهای ارائه شده در سفرهای هوایی هر چقدر هم که برای آنها زحمت کشیده شده باشد، باز هم به مذاق انسان خوش نمی‌آید و اکنون محققان مقصر آن را غدد چشایی معرفی کرده‌اند. به گفته “گرانت میکلز”، آشپز اجرایی برنامه توسعه آشپزی سرآشپز آسمان LSG لوفت‌هانزا، در ارتفاع 35 هزار پایی، اولین چیزی که از دست می‌رود، حس چشایی است. بنظر می‌رسد که هر نوع غذا از ماهی و گوشت گرفته تا انواع پاستا، در هوا طعمی بی‌مزه‌تر از زمین دارند.

به گزارش بهار، یافته‌های میکلز از پژوهش دانشمندان موسسه فرانهوفر آلمان پشتیبانی می‌کند که مواد غذایی را در سطح دریا و شرایط تحت فشار آزمایش می‌کردند. این آزمایش نشان داد که جو کابین در کنار هوای خشک درون اطاقک هواپیما، باعث بی‌حس شدن غدد چشایی می‌شود که مشابه حالت سرماخوردگی است. در این حالت، درک مسافران از شوری و شیرینی تا 30 درصد در ارتفاع بالا کاهش می‌یابد.

کاهش رطوبت در کابین همچنین بینی را خشک کرده و حسگرهای عطر و طعم را که برای چشیدن بوی افزودنی‌ها یا غذا ضروری هستند، بی‌حس می‌کند. میکلز از طراحی یک نمایه عطر و طعم برای متعادل کردن چهار حس چشایی شیرینی، ترشی، شوری و تلخی خبر داد اما خاطرنشان کرد که این مزه “خوش‌طعم” است که جزء اصلی طعم مناسب غذاهای هواپیمایی است.

دو عکس دیده نشده از آیت‌الله سیستانی خارج از منزل

 

واپسین روزهای آیت‌الله مجتهدی تهرانی

تصویری منتشر نشده از آیت‌الله مجتهدی تهرانی در واپسین روزهای عمر و در حال تلاوت قرآن

تمسخر عینک‌ گوگل‌ در تبلیغات‌ آمریکایی

“عینک دیجیتال گوگل” از سوی یک بانک آمریکایی، دستمایه یک آگهی تبلیغاتی تمسخرآمیز قرار گرفته است. در این آگهی که برای تبلیغ برنامه همراه بانکی First Bank تولید شده اعضای یک خانواده بر سر میز شام نشسته‌اند و به علت آنکه همگی عینک دیجیتال گوگل را به چشم زده‌اند، از جهان واقعی جدا شده‌اند و صرفا در حال دستور دادن به این عینک هستند.

به گزارش جهان به نقل از سی نت، در ابتدای آگهی بیننده تصور می‌کند اعضای خانواده در حال صحبت با همدیگر هستند، اما وقتی که پدر خانواده در زمان پر کردن بشقابش از سوی مادر خانواده جمله برو پی کارت را بر زبان می‌آورد و مادر در پاسخ می‌گوید، پدر از آگهی‌های ناخواسته pop-up متنفر است، مشخص‌می‌شود وی با عینکش صحبت کرده است.

سپس دختر خانواده عکسی از میز شام می‌گیرد و از عینکش می‌ءخواهد برچسب زمان شام را برای آن در نظر بگیرد. در ادامه دستورات متعدد اعضای خانواده به عینک دیجیتال گوگل باعث بی‌نظمی و سردرگمی همه آنها و به هم ریختن میز شام می‌شود. در پایان آگهی عبارت به دنیای واقعی برگردید درج شده و برای برنامه همراه بانک مذکور تبلیغ می‌شود. کارشناسان معتقدند طراحی و انتشار چنین آگهی‌هایی در آمریکا نشان می‌دهد که عینک گوگل هنوز از سوی بسیاری از مردم ابزار اعتیادآوری برای جوانان و نه یک وسیله لازم و ضروری تلقی می‌شود.

پلیس راهور داعش

گروه تکفیری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با تشکیل پلیس داعش در شهر “الرقه” به زعم خود این شهر را به یک شهر اسلامگرا تبدیل کرده است. گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به “داعش” از زمانی‌که کنترل شهر الرقه را با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر به دست گرفته است با اقدامات ضد بشری این شهر را به زعم خود به یک شهر اسلامگرا تبدیل کرده است.

شفاف نوشت: خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره اقدامات غیرانسانی گروه‌های تروریستی در الرقه سوریه آورده است: گروه‌های مسلح ساختمان‌های دولتی در اختیار گرفته‌اند و آنها را تبدیل به زندان و مراکز خود کرده‌اند. به تازگی تصاویری از ساختمان پلیس و خودروهای پلیس راهنمایی و رانندگی عناصر داعش در الرقه دیده شده است که تکفیری‌های داعش همانند پرچم خود ساختمان تحت تصرف را به رنگ سیاه درآورده‌اند.

کلیساها به دفاتر تروریست‌ها تبدیل شده است. دانشگاه‌ها همچنان تعطیل است زیرا به اعتقاد گروه‌های مسلح در آن زنان آموزش می‌بینند و باید بسته بماند.

خوشحالی پس از شلیک آرپی‌جی7

مشرق نوشت: یک نیروی شبه نظامی وفادار به دولت لیبریا پس از شلیک آر پی جی 7 در جریان درگیری با نیروهای شورشی – 20 جولای 2003

چشم‌های رعنا و سمیه منتظر حمایت خیران

فارس نوشت: این روزها چشم‌های رعنا و سمیه که سالهاست جز درد و رنج را به نظاره ننشسته‌اند در انتظار کمک مردم نوع‌دوست هستند تا بار دیگر زندگی عادی خود را آغاز کنند. بدلیل نابینایی سمیه احتیاج به کمک و همراهی اعضاء خانواده دارد.

قاتل کودکان بیت حانون فرمانده اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی شد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: “ژنرال بنی گانتس” رئیس ستاد ارتش اسرائیل تصمیم گرفت که یک‌سری انتصاب‌های جدید را در صفوف فرماندهی ارتش انجام دهد که این انتصاب‌ها در انتظار تأیید آن از سوی “موشه یعلون” وزیر جنگ اسرائیل است. انتصاب سرتیپ “هرتزل هالوی” به فرماندهی دستگاه اطلاعات نظامی (امان) یکی از این انتصاب‌ها است.

به گزارش تسنیم به نقل از پانوراما الشرق الاوسط، هالوی 47ساله درحال حاضر پست فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد را به‌عهده دارد و پیشتر پست‌های متعددی از جمله فرمانده یگان ستادکل و فرمانده تیپ چتربازان و فرمانده تیپ عملیاتی ارتش اسرائیل را به‌عهده داشت.

نام هالوی بعد از شکست او در دستیابی به اهداف یورش زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از منطقه العطاطره در شمال غرب بیت حانون در جریان جنگ “سرب گداخته” در سال 2008  ــ‌ 2009 میلادی (جنگ 22روزه غزه) تیتر مطبوعات شد که در جریان آن ارتش رژیم اسرائیل به‌فرماندهی او پلیدترین جنایت را علیه کودکان و شهروندان بی‌گناه فلسطینی مرتکب شد زیرا دستور گلوله‌باران خانه‌های آنها را بعد از مخالفت آنها با تخلیه خانه‌های‌شان صادر کرد.

هالوی در گذشته گفته بود که صلح همان زمان آماده شدن برای جنگ است. وی درباره دور جدید جنگ گفت: این دور ساده نخواهد بود زیرا جنگ‌ها ساده نیستند و اسرائیل آماده پرداخت هزینه برای ورود به جنگی سرنوشت‌ساز و قوی است که فاصله زمانی هراندازه طولانی‌تری را تا دور بعدی جنگ ایجاد می‌کند.

نشریه آلمانی: فرانسه برای آزادی گروگان‌ها در سوریه باج داده است

هفته نامه آلمانی “فوکوس” در گزارشی نوشت: فرانسه برای آزادی چهار خبرنگار ربوده شده در سوریه، 18میلیون یورو باج داده است. این هفته ‌نامه آلمانی به نقل از منابع نزدیک به “سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)” در بروکسل، اعلام کرد که “ژان ایو لو دریان” وزیر دفاع فرانسه یک هفته قبل از آزادی خبرنگاران، شخصا 18میلیون یورو را به آنکارا برده و آن را از طریق تشکیلات مخفی ترکیه به دست ربایندگان رسانده است.

به گزارش ایرنا،‌ این گزارش حاکی است که به گفته کارشناسان ناتو، نیروهای اطلاعاتی فرانسه به سرعت از ربوده شدن چهارخبرنگار فرانسوی آگاهی یافته بودند اما به دلیل درگیری‌هایی که در سوریه جریان داشت، از مداخله نظامی برای آزاد کردن آنان صرف نظر کردند.

پس از انتشار این گزارش، وزارت دفاع فرانسه این اخبار را تکذیب و در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت اخبار این نشریه آلمانی را تکذیب و اظهارات “لوران فابیوس” وزیر امور خارجه را در مورد آزادسازی گروگان‌ها تکرار می‌کند. فابیوس در مراسم بازگشت خبرنگاران فرانسه به کشورشان تاکید کرده بود که دولت فرانسه هیچ باجی پرداخت نکرده است و “فرانسوآ اولاند” رییس جمهوری فرانسه نیز اعلام کرده بود که آزادی گروگان‌ها با مذاکره و گفتگو ممکن شده است.

راه‌اندازی اولین دادگاه متحرک جهان در امارات

روز گذشته از نخستین دادگاه سیار و متحرک جهان با حضور “شیخ منصور بن زاید آل نهیان” وزیر کشور و رئیس قوه قضاییه امارات در شهر ابوظبی رونمایی شد. این دادگاه متحرک متشکل شده از اتوبوسی که در دو طبقه و به ارتفاع 4.5 متر ساخته شده است. طول این دادگاه بالغ بر 14 متر است.

به گزارش ایسنا، همچنین این دادگاه متحرک دارای تمامی امکانات و اتصال رایانه‌ها به اینترنت و دادگاه‌ها و مراجع قضایی و حکومتی امارات است. این دادگاه متحرک دارای دو قاضی و بیش از شش کارمند است که هر روز در مناطق مختلف شهر ابوظبی در حرکت خواهد بود و به دادخواست‌های مردم رسیدگی می‌کند.

مسولان اماراتی هدف از راه‌اندازی این دادگاه را دسترسی سریع مردم و شهروندان اماراتی به دادگاه و حل مشکلات آنان اعلام کردند. این اولین دادگاه متحرک و سیار جهان است که در شهر ابوظبی امارات متحده عربی راه اندازی و افتتاح شد.

جشن 70 سالگی روزنامه لوموند در “کن”

مستند “La Genes du Monde” (مردم جهان) ساخته “ایو جولاند”، کارگردان فرانسوی به مناسبت هفتادمین سال فعالیت روزنامه “لوموند” در بخش نمایش‌های ویژه شصت‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن به روی پرده می‌رود. لوموند به معنی جهان، مهمترین روزنامه اروپا و فرانسه محسوب می‌شود که در سال 1944 توسط “هوبرت بو مری” بنیان نهاده شد.

به گزارش بهار، لوموند روزنامه عصر است و تیراژ آن در سال ۲۰۱۱، بالغ بر 325 هزار نسخه بوده است. از نظر سیاسی این روزنامه، چپ میانه است. این روزنامه را نباید با ماهنامه لوموند دیپلماتیک اشتباه گرفت، اگرچه لوموند ۵۱ درصد مالکیت لوموند دیپلماتیک را در اختیار دارد، ولی هریک دارای گروه ویراستاری مستقل هستند. شصت ‌و هفتمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 می (24 اردیبهشت تا چهارم خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=102174
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما