پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 1:42

دبیر و عضو شورای صنفی دانشگاه یاسوج استعفا دادند

سایت مردم استان نوشت: صبح امروز ، دبیر شورای صنفی  این دانشگاه به همراه یکی دیگر از اعضای این شورا از مسئولیت خود استعفا دادند.

مهین بیژنی، دبیر شورای صنفی دانشگاه یاسوج که در دوره سرپرستی شاپور رمضانی، به عنوان دبیر این تشکل دانشجویی انتخاب شد، از ابتدای سال چندین بار نسبت به بی توجهی مسئولان دانشگاه به شورای صنفی اعتراض کرده بود.

حامد قاسمی، عضو دیگر شورای صنفی دانشگاه نیز صبح امروز با انتشار بیانیه ای مشترک با بیژنی استعفای خود را به دانشجویان و مسئولان دانشگاه اعلام کردند.

در بخش آغازین این بیانیه آمده است: « با تابیدن بارقه های تدبیر و امید بر فضای سیاسی و فرهنگی کشور امیدی هم بر اذهان دانشجویان دانشگاه یاسوج سایه پراکنده بود که فضای یخبندان و مه آلود دانشگاه رو سوی زلال شدن و فردایی درخشان تر را به انتظار نشسته بودیم.

 

در ابتدای امر با تعویض ریاست دانشگاه که با حمایت و فشار جنبش آزادی خواه دانشجویی نیز همراه شد، این حس هم در ما ایجاد گردید که می توانیم با جامعه دانشجویی پیگیر مطالبات واقعی خویش باشیم.»

این دو دانشجو ادعاهای کادر جدید دانشگاه مبنی بر آزادی گفت وگو در فضای آرام را کاریکاتوری بیش ندانسته و بیان داشتند: مسئولان دانشگاه با برگزاری انتخابات شورای صنفی صرفا کاریکاتوری از ادعای خود را به ما نشان داد، چرا که در ۶ ماه گذشته شورای صنفی برای اجرا و پیگیری و احقاق تک تک مطالبات دانشجویان که در ذیل اشاره ای به آنها می شود، از هیچ تلاشی دریغ نکرده است؛ ولی متاسفانه به دلیل اینکه همکاری لازم از کادر مربوطه صورت نگرفته است، نتوانست آن طور که باید در اجرای وظایف خو موفق باشد و به نوعی می توان گفت که علی رغم همه تلاش های خود تقریبا در تمامی موارد به در بسته خورده است.

 

این دانشجویان به برخی از مطالباتی که پیگیری کرده و با در بسته روبرو شدند اشاره کرده و بابت استعفای خود از دانشجویان عذرخواهی کردند.

مخالفت با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با ریاست دانشگاه، مخالفت با بررسی قراردادهای اجرایی دانشگاه ، مخالفت با افزایش تعداد سرویس ها، مخالفت با حذف جریمه غذایی، مخالفت با کم کردن تعداد دوربین های مدار بسته و مخالفت با بازگشایی درب جنب خوابگاه فدک از جمله برخی از مخالفت های مسئولان دانشگاه با خواسته های دانشجویان بود.

احضار اعضای شورای صنفی به کمیته انضباطی با انتشار اولین اطلاعیه این شورا، عدم تغییر در کیفیت رفاهی خوابگاه پسران، عدم مجهز کردن خوابگاه های دانشجویی به اینترنت، کاهش حق استفاده از خوابگاه های دولتی از ۳ سال به ۲ سال برای دختران، عدم اعزام تیم های ورزشی به مسابقات برون دانشگاهی و بی توجهی به ورزش دانشجویان دختر و بی توجهی به درخواست های مکرر شورای صنفی مبنی بر ملاقات با ریاست دانشگاه از جمله دیگر مواردی بود که این دو عضو شورای صنفی در بیانیه خود به آن اشاره کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=101611
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مارال گفت:

    کو گوش شنوا…؟؟؟؟؟؟!!!

  2. دلسوز گفت:

    ای روزگار………….. خودم کردم که لعنت بر خودم باد…………..

  3. عباد گفت:

    در تنگای حیرتم از نخوت رقیب یارب مباد که گدا معتبر شود

  4. مارک گفت:

    بادرودوخسته نباشیدبه این دوعزیز بسیارزحمت کشیدن ودرودبرشهامتشون….مارک

دیدگاه شما