چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 22:26

طلای دهدشت توزرد از آب درآمد

مسئول نمایندگی استاندارد در کهگیلویه گفت: عیار طلای عرضه در دهدشت با استاندارد ملی مغایرت دارد.

خبرگزاری فارس: مغایرت عیار طلای عرضه در دهدشت با استاندارد ملی

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، سپهدار حقدوست عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگی استاندارد در شهرستان از زمان راه‌اندازی خدمات خوبی در شهرستان ارائه داده است.

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه تصریح کرد: از زمان آغاز به کار این نمایندگی در شهرستان 35 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه کالا و خدمات در سطح شهرستان صورت گرفته است.

حقدوست با اشاره به بازرسی از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی تصریح کرد: تاکنون 97 مورد بازرسی از واحدهای تولید آجر و 59 بازرسی از واحدهای شن و ماسه انجام شده است.

این مسئول انجام 614 مورد بازرسی از واحدهای عرضه کالا در کهگیلویه را متذکر شد و با اشاره به گشت‌های مشترک با صنعت، معدن و تجارت در 62 مورد از این بازرسی‌ها، افزود: این بازرسی‌های منجر به کشف هزار و 628 قلم جنس غیراستاندارد در سطح شهرستان شده است.

مسئول نمایندگی استاندارد در کهگیلویه از شناسایی 15 واحد متخلف در عرضه اقلام غیراستاندارد و معرفی به اتاق اصناف کهگیلویه خبر داد و گفت: با تذکرات و اخطاریه‌های صادر شده به واحدهای مورد بازرسی، در مراجعات بعدی بازرسان استاندارد مشخص شد استاندارد کالا بهبود یافته و اجناس غیر استاندارد مکشوفه به دو هزار قلم تقلیل یافت.

وی، آزمون 728 قلم وسایل سنجش در مراکز عرضه کالا را از دیگر اقدامات نمایندگی استاندارد شهرستان عنوان و تصریح کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح شهرستان‌های کهگیلویه و چرام مغایرت 29 دستگاه اوزان با استاندارد مشخص شد.

حقدوست با اشاره به بازدید از  9 جایگاه‌ عرضه با 66 نازل سوخت در کهگیلویه و چرام ابراز داشت: دو مورد نقص و ایراد وجود داشته که در مهلت تعیین شده نسبت به رفع عیب اقدام شده است.

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه بازرسی از طلافروشی‌های دهدشت و سنجش عیار طلا در واحدهای عرضه طلا خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده مغایرت عیار طلای 12 واحد طلافروشی در دهدشت کشف و به اتاق اصناف شهرستان معرفی شدند.

به گفته حقدوست؛ عیار طلای مورد عرضه در این واحدهای عرضه کمتر از حد مجاز یعنی 750 در 18 عیار بود.

این مسئول از شهروندان و مشتریان طلا و جواهرات در دهدشت خواست از خرید طلای فاقد کد شناسایی که نشاندهنده ساماندهی واحد تولیدی طلا است خودداری کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=101572
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دهدشتی گفت:

    طلافروشان دهدشت مردم را بیچاره کرد ه اند ببینید بررسی و تحقیق تفحص کنید و ببینید هر کدامشان چند خونه توی معالی آباد شیراز و تهران خریده اند و حسابهای بانکی آنها … / مردم استان ما دارای بافتی عشایری روستایی بوده و حتی شهروندان استان ما از نحوه محاسبه خرید فروش طلا و گرم و مثقال و سایر جزییات آگاه نیستند و سر در نمی آورند طلا فروشان آنها را غارت می کنند . مسئولین و متولیان امر به داد مردم برسند. ما مخالف پول و سرمایه داشتن و کسب کار حلال نیستیم اما با چپاولگران بی رحم و متقلبین و متخلفین بی رحم به شدت و بدون اغماض و تسامح باید برخورد کرد.

دیدگاه شما