دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 16:22

هشدار آیت الله ملک حسینی به مسئولان؛ سرتان را زیر برف نکنید

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد کاهش ازدواج و رشد طلاق در این استان را نگران کننده دانست.

به گزارش بویرنیوز، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی صبح دوشنبه در دیدار قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور که برای معرفی مدیرکل جدید این سازمان در استان به یاسوج سفر کرده است، اظهار داشت: مسئولان نباید سرشان را زیر برف کنند بلکه باید با تحلیل و توجه به آمارهای ثبت احوال به دنبال راهکاری برای رفع این معضل باشند.

IMG17114069

وی با ابراز نگرانی از کاهش آمار ولادت در استان، تصریح کرد: یکی از علل این مسئله شتاب سریع کاهش جمعیت در این استان بود که به تذکرهای دلسوزان و علما در آن زمان در این خصوص توجه نشد.

آیت الله ملک حسینی فقر و مشکلات اقتصادی را از دیگر علل این مسئله دانست و اظهار داشت: باید با فرهنگسازی برای افزایش نسل تلاش کرد و دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص را برطرف نمود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری در خصوص سیاست غلط کنترل موالید فریاد نمی زدند، هیچ کدام از مسئولین هم حرفی از این مسئله نمی زدند.

آمارهای ثبت احوال برای پرکردن مجلات نیست

وی همچنین با ابراز خوشحالی از فراوانی نامهای فاطمه و زهرا در کشور گفت: با تبلیغاتی که برای برخی اسامی زشت صورت می گیرد، فراوانی نام مقدس فاطمه، نشان دهنده عنایت فاطمه زهرا(س) به این کشور است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تغییر موازنه جمعیتی در شهرهای و روستاها را از دیگر مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: هرساله بر جمعیت شهرها افزوده و می شود و جمعیت روستاها کاهش می یابد.

آیت الله ملک حسینی بر توجه مسئولین به آمار ثبت احوال تاکید کرد و بیان داشت: آمارها برای پرکردن مجلات نیست بلکه برای تصمیم گیری است.

وی بیان کرد: دستگاههای مختلف و به خصوص دستگاههای فرهنگی باید با بررسی و تحلیل این آمارها به دنبال شناسایی و رفع مشکلات باشند.

وی افزود: اگر آمار باشد اما توجهی به آن نشود و نتیجه ای به دنبال نداشته باشد، این هدر رفت سرمایه است.

آیت الله ملک حسینی همچنین در پایان با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق ثبت احوال استان و تبریک به مدیرکل جدید، از مدیران این اداره کل خواست در هدفگذاری ها رو به آینده و در روشها به روز عمل کنند.

کاهش ازدواج، ولادت و وفات و افزایش طلاق در استان

همچنین در این دیدار مدیرکل سابق ثبت احوال استان با ارائه آمار 9 ماهه سال گذشته این اداره کل گفت: در سال گذشته واقعه ولادت دو دهم درصد و واقعه فوت چهار درصد کاهش یافت.

سید رضا حسینیان از روند صعودی طلاق و نزولی ازدواج در استان خبرداد و افزود: واقعه ازدواج در این استان در 9 ماهه سال گذشته 14.5 درصد کاهش یافته است که این میزان بالاتر از متوسط کشوری است.

وی بیان کرد: میزان واقعه طلاق هم در 9 ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه 3.7درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در طول یک دهه اخیر طلاق در استان افزایش یافته است، افزود: هم اکنون به ازای هر 9 ازدواج، یک طلاق در استان ثبت می شود.

 برخی مسئولین با آمار مشکل دارند

حسینیان همچنین اظهار داشت: نامهای فاطمه، زهرا و یسنا بیشترین فراوانی را در سال گذشته در این استان داشتند.

وی همچنین با بیان اینکه سریالهای تلویزیون در نامگذاری ها تاثیر زیادی دارد، گفت: اگر یک شخصیت هنری در این سریالها نقش مثبت و محبوبی داشته باشد، گرایش مردم به نامگذاری آن اسم بر فرزندان خود افزایش می یابد.

حسینیان همچنین تحلیل آمار جمعیتی را از فعالیت های این اداره کل در سالهای اخیر عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی مسئولین با آمارها مشکل دارند و از ما می خواستند آمارهای منتشر شده در خصوص طلاق و ازدواج را تکذیب کنیم.

مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=101199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. زمین گفت:

    مثل مدیر کل منابع ملی استان لطفا بررسی کنید.

  2. مانی گفت:

    حضرت ایت الله فقیری و بیکاری 80% عاملین عدم ازدواج وطلاق است

  3. كمال گفت:

    تا زمانيكه شيرخشك در اين مملكت16000تومان وبقيه لوازم كودك قيمت گزاف دارند و خيل تحصيلكرده هاي بيكاري كه ما داريم و ويزيت متخصص اطفال اينگونه است اين حرفها پشيزي ارزش ندارد…هروقت دغدغه ها پاسخ داده شدند و مردم اميدوار اين حرفها خريدار دارد….

  4. ش گفت:

    من که همیشه بعد از نماز  آقای رییس جمهور قبلی را  به خاطر  تحمیل فقر و بدبختی به این ملت ، نفرین می کنم و می گویم خدایا اگه    نفرین ناحق می کنم به خودم برگردد 

دیدگاه شما