دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 11:49

زمان اعلام قیمت جدید بنزین و گازوئیل/ آمار ثبت شده در رفاهی خوشایند نبود

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه تا 3 روز آینده قیمت جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی اعلام خواهد شد، خبر داد: تمامی ثبت نام کنندگان در سایت رفاهی در اردیبهشت ماه یارانه نقدی می‌گیرند، ضمن اینکه بخش اندکی از مردم درآمد خود را در سایت رفاهی، بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردند.

به گزارش بویر نیوز به نقل از مهر، محمد شریعتمداری در نخستین گردهمایی معاونین برنامه ریزی و اشتغال و مدیران کل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور به تشریح چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کشور و همچنین تبیین برخی آسیب شناسی های ناشی از اجرای مرحله اول این قانون پرداخت.

وی با بیان این که دولت تلاش دارد در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به تکلیف قانونی خود عمل کند، اظهارداشت: پس از ثبت نام مردم برای دریافت یا انصراف از یارانه در حال پردازش داده های خوداظهاری هستیم.محمد شریعتمداری در گردهمایی مشترک معاونان برنامه ریزی و اشتغال و مدیران کل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری های کشور افزود : آنچه از این ثبت نام تاکنون مشخص شده است نشانگر اطلاعات خوشایند در برخی زمینه ها نیست.

رئیس ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: آنچه که مردم در ثبت نام ها ابراز کردند به سمت حداقل دستمزد میل می کند که اگر این موضوع صد در صد درست باشد نا مطلوب است و اگر واقعیت هم نداشته باشد به شکل دیگری نامطلوب توصیف می شود .

شریعتمداری اظهارداشت: البته آمارها هنوز خام است و بانکهای اطلاعاتی باید در این خصوص کارهای دیگری انجام دهد.

وی با بیان اینکه ‌میزان شرکت مردم درخصوص ثبت نام متناسب با نظرسنجی ما بوده است، تصریح کرد: از نظر ما دهک های 9 و 10 درآمدی باید ثبت نام نمی کردند اما از مجموع 10 درصدی که گفته بودند ثبت نام نمی کنیم نظر سنجی کردیم که با نتایج جالبی مواجه شدیم،

شریعتمداری گفت: آنهایی که خودشان معتقد بودند یارانه به آنها تعلق نمی گیرد، 45 درصدشان گفتند که ما بهتر می توانیم یارانه را میان فقرا توزیع کنیم و عده ای هم می گفتند که اگر ثبت نام نکنیم به عنوان ثروتمند شناخته می شویم و مالیاتی ها سراغ ما می آیند.

رئیس ستاد هدفمندی یارانه ها خاطرنشان کرد: دولت درهرحال به تکلیف قانونی خود عمل کرد و همه دستگاه‌ها در اقصی نقاط کشور و روستا ها امکان ثبت نام را فراهم کردند.

شریعتمداری گفت:‌ 85 درصد ثبت نام ها از طریق ای پی شخصی و کافی نت و بقیه ازطریق دفاتر کمیته امداد ، بهزیستی و پیش خوان دولت انجام شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد که روزانه از 2 تا 4 میلیون و 200 هزار نفر برای دریافت یارانه ها ثبت نام کرده اند، ضمن اینکه هرچند آمار به دست آمده خوشایند نیست و میزان درآمد بخش قابل توجهی از جامعه به سمت حداقل دستمزد میل می‌کند، اما فکر می‌کنیم کاری که با دقت انجام شده صحیح بوده و هم اکنون در زمان بدست آوردن آمار خام قرار داریم و این آمار نیازمند پردازش است.

وی ادامه داد: تا دو سه روز آینده قیمت بنزین ، گازوئیل و سی ان جی اعلام خواهد شد و به طور قطع شیب قیمت کند خواهد بود.

شریعتمداری تصریح کرد : ما در خصوص اجرای گام دوم هدفمند سازی یارانه ها گفتگوهای خوبی با اتحادیه ها داشته ایم و دربحث کالاهای اساسی و موضوع حمل و نقل مشکلاتی ایجاد نخواهد شود.

وی گفت:‌ در بحث اتوبوس و حمل و نقل عمومی نیز بنا داریم در سه ماه نخست امسال قیمت ها بر مبنای سال گذشته باشد. وی از مسئولان حاضر در این نشست خواست به گونه ای اوضاع را کنترل کنند تا از آنارشسیم و اجحاف به مردم و افزایش سطح عمومی قیمت ها خودداری شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ابراز امیدواری کردکه این روزها با آرامش طی شود و منابع ایجاد شده در عرصه های بهداشت، درمان ، بیمه و اصلاح حمل و نقل برون شهری مورد  استفاده قرار گیرد.

وی گفت: دربحث ثبت نام دریافت یارانه ها آنچه که در تبلیغات تلویزیونی مشاهده کردیم، این بود که همه مردم مخاطب بودند. در هر حال صدا و سیما تلاش خود را برای تحقق هدفی خوب انجام داد.

شریعتمداری تاکید کرد: براساس قانون، در سال 93 مکلف هستیم صرفا به نیازمندان یارانه پرداخت کنیم. برهمین اساس، پرداخت یارانه صرفا به اشخاصی تعلق می‌گیرد که نیازمند دریافت یارانه باشند. البته برای اردیبهشت تمام ثبت نام کنندگان یارانه می گیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=101119
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما