دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 10:04

آغاز ثبت نام بیمه رایگان سلامت

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی از آغاز ثبت نام بیمه رایگان از صبح امروز- دوشنبه -اول اردیبهشت ماه خبرداد.

« سید مهدی میرشاه ولد » در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : ثبت نام بیمه رایگان در راستای اجرای برنامه پوشش بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت انجام می شود و تا آخر اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا بر اساس اطلاعیه شماره دو سازمان بیمه سلامت ایران، افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه سلامت می توانند با مراجعه به سامانه سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس الکترونیکیwww.bimehsalamat.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

ثبت نام اولیه از اول اردیبهشت آغاز و تا آخر اردیبهشت ادامه می یابد و پس از آن بطور مستمر از طریق سامانه یاد شده برای افراد فاقد بیمه ادامه خواهد داشت.

این اطلاعیه افزود: پس از ثبت نام اولیه چنانچه متقاضیان دارای شرایط لازم باشند، نحوه و محل دریافت دفترچه بیمه سلامت از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام ( یکماه پس از ثبت نام ) به اطلاع افراد خواهد رسید.

بر اساس اطلاعیه بیمه سلامت ایران ، چنانچه امکان دسترسی متقاضیان به اینترنت وجود نداشته باشد، این افراد می توانند به مراکز معتبراز قبیل دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

متقاضیان پس از ثبت نام اولیه ، از طریق شماره ملی و تلفن همراه ثبت شده در سامانه می توانند نسبت به رهگیری مراحل ثبت نام در سامانه اقدام و در صورت مراجعه به مراکز معتبر از مرکز ثبت نام کننده نسخه چاپی ثبت نام نهایی و رسید ممهور به مهر مرکز دریافت کنند.

سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه شماره دو توصیه کرد که متقاضیان ، برای انجام ثبت نام از مراجعه به مراکز غیر معتبر و ارایه اطلاعات شخصی به مراکز یاد شده خودداری کنند و حتی الامکان، مراحل ثبت نام با مراجعه مستقیم به سامانه سازمان بیمه سلامت و یا از طریق مراکز معتبر صورت پذیرد .

این اطلاعیه تاکید کرد: چنانچه در مراحل بررسی ثبت نام اولیه ، مشخص شود که فرد متقاضی ، دارای دفترچه بیمه سلامت یا درمان از سازمانهای بیمه گر است ثبت نام وی کان لم یکن خواهد شد .

** چه کسانی ثبت نام نکنند؟

بر اساس اطلاعیه یاد شده در زمان حاضر روستاییان ، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند بطور رایگان نسبت به بیمه خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند بنابراین افراد یاد شده فاقد هر گونه پوشش بیمه ای ، با مراجعه به ادارات بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و یا نمایندگی های سازمان ، نسبت به بیمه کردن خود و افراد تحت تکفل اقدام و از مراجعه و ثبت نام در این سامانه خودداری کنند.

هموطنان در صورت بروز هر گونه اشکال در طی مراحل ثبت نام ، می توانند به اداره کل بیمه سلامت استان یا اداره بیمه سلامت شهرستان مورد تقاضا مراجعه و نسبت به طرح مشکل و رفع آن اقدام کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=101097
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    خب اینم ثبت نام وقتی هیچ فرقی با ازاد رفتن پیش دکتر نداره چ کاریه بری بیمه کنی

  2. اميرعلي گفت:

    من براي برادرم ثبت نام كردم ولي بهم كد رهگيري نداد مگرچقدر طول ميكشه ثانياً وقتي بريم دكتر همون هزينه آزاد را ازمراحعه كننده دريافت مي كنند حالا چه فرقي بحال دولت دارداگرپول بحساب بيمه واريزكنيم يا نكنيم هردوشان يكي هست بازم هم خسته نباشي

دیدگاه شما