دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 8:47

سود خالص همراه اول در سال ۹۲ چقدر بوده است؟

به گزارش بویرنیوز به نقل از افکار، سیدمصطفی سیدهاشمی امروز در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ارتباطات سیار ایران اظهار داشت: امسال همراه اول ۲۰ ساله می‌شود و مخابرات به پنجمین سال خصوصی‌سازی وارد خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: هم‌اکنون ۲۷۹ کشور نسل چهارم ارتباطات را به صورت تجاری راه‌اندازی کرده‌اند و تا پایان سال طبق پیش‌بینی‌ها این تعداد به ۳۵۰ کشور خواهد رسید.

وی گفت: در سال ۷۳ که سیم‌کارت وارد ایران شد، ایران دومین کشور خاورمیانه و سی‌وچهارمین کشور جهان بود که نسل دو تلفن همراه را راه‌اندازی می‌کرد.

سیدهاشمی ادامه داد: اما اکنون ۱۹۵ کشور قبل از ایران خدمات نسل سه را ارائه دادند.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران وی با اشاره به تعداد مشترکان همراه اول گفت: همراه اول اکنون در بین اپراتورهای کشور رتبه اول را در تعداد سیم‌کارت‌های دائمی در ایران و خاورمیانه و رتبه شانزدهم را در جهان داراست.

وی ادامه داد: از نظر تعداد کل مشترکان نیز همراه اول رتبه اول را در ایران و خاورمیانه و رتبه بیست و پنجم را در جهان دارد.

سیدهاشمی افزود: در سال ۹۲ با جذب ۶ میلیون مشترک جدید تعداد مشترکان همراه اول به ۵۲ میلیون مشترک افزایش یافته است.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران یادآور شد: این شرکت در سال ۹۲، ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سود خالص کسب کرده و نسبت به سال ۹۱، ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه گفته می‌شود همراه اول سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهد گفت: ‌طبق گزارش حسابرسی و حسابرس قانونی در سال ۹۲ به میزان ۲ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در سال ۹۳ سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات سال ۹۲ گفت: در سال گذشته با چالش‌های بسیار مواجه بودیم؛ تغییر نظام تعرفه‌ای، فضای اقتصادی، بروز مشکلات در تأمین تجهیزات و تحریم‌های ظالمانه از این دست مشکلات بود که اکنون برطرف شده است.

سیدهاشمی گفت: امیدواریم در سال آینده ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سود کسب کنیم تا بتوانیم سود ۱۳۰۰ تومانی را به ازای هر سهم تقسیم کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=101058
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما