یکشنبه 31 فروردین 1393 - 20:24

مخالفت برای تخیصص آب سد کوثر به استان/ مسئولان پی‌گیری کنند

در غیر این صورت تخصیص سهمیه آب مورد نیاز برای بخش‌های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد از طریق سد کوثر به‌طور کامل از سوی وزارت نیرو تصویب نمی‌شود.

بویرنیوز به نقل از کبنا؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار و اطلاعات ارایه شده از سوی شرکت های آب منطقه ای و آبفای شهری و روستایی این استان به وزارت نیرو برای دریافت سهمیه آب استان از سد کوثر باید کارشناسی و قابل توجیه باشد.

سید موسی خادمی در نشست تخصیص آب سد کوثر افزود: برآوردها و پیش بینی های انجام شده در زمینه دریافت سهمیه آب کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر در سه بخش کشاورزی، صنعت و آشامیدنی باید اصلاح، رفع ابهام و به روز رسانی شود.

وی بیان کرد: در غیر این صورت تخصیص سهمیه آب مورد نیاز برای بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد از طریق سد کوثر به طور کامل از سوی وزارت نیرو تصویب نخواهد شد.

خادمی اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم برای رفع مشکل برآورد دقیق سهمیه آب بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر استفاده از آمار و اطلاعات موجود در سند توسعه اشتغال استان است.

وی عنوان کرد: تا پایان هفته جاری وضعیت تخصیص آب از طریق سد کوثر به بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و سایر متولیان امر تعیین و به وزارت نیرو اعلام شود.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: لازم است پیش‌بینی دریافت سهمیه آب کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر در سه بخش کشاورزی، صنعت و آشامیدنی اصلاح شده و با رفع ابهام به‌روزرسانی شود.

خادمی بیان کرد: در غیر این صورت تخصیص سهمیه آب مورد نیاز برای بخش‌های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد از طریق سد کوثر به‌طور کامل از سوی وزارت نیرو تصویب نمی‌شود.

وی ادامه داد:: یکی از راهکارهای مهم برای رفع مشکل برآورد دقیق سهمیه آب بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر؛ استفاده از آمار و اطلاعات موجود در سند توسعه اشتغال استان است. وی عنوان کرد: تا پایان هفته جاری وضعیت تخصیص آب از طریق سد کوثر به بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و سایر متولیان امر تعیین و به وزارت نیرو اعلام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد خود از بزرگترین تأمین‌کنندگان آب کشور است که باید از این ظرفیت برای توسعه بخش‌های کشاورزی و صنعتی بیش از پیش استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: تاکنون نشست های متعددی در مورد تخصیص سهمیه آب این استان از سد کوثر در بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی در استان و وزارت نیرو برگزار شده ولی تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است.

علی لطفی افزود: میزان آب مورد نیاز بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد که باید از طریق سد کوثر تامین شود و به وزارت نیرو نیز اعلام شده ۲۲۵ میلیون مترمکعب در سال است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو بنا به دلایل مختلف با تخصیص کامل این میزان آب به کهگیلویه و بویراحمد مخالفت می کند، بیان کرد: کارشناسان این وزارتخانه خواستار ارایه دلایل، مستندات و توجیهات قابل دفاع در زمینه کمیت و کیفیت منابع آب استان هستند که این امر در حال پیگیری و انجام است.

لطفی اظهار کرد: یکی از مستندات درخواست شده از سوی وزارت نیرو نرخ رشد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری سال ۹۰ و تعیین سرانه مصرف آب در بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی این استان است.

وی عنوان کرد: شهرها و روستاهای شهرستان های گچساران، باشت، کهگیلویه، چرام و لنده و شهرهای سوق و لیکک می توانند در سه بخش کشاورزی، صنعت و آشامیدنی از آب سد کوثر استفاده کرده و بهره مند شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=101007
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. كمال گفت:

    داخل استان ما سد ميسازند و از همه بي نصيب تر باشيم/نكنه بايد مثل يزد و چهارمحال واصفهان مردم به جان هم بيافتند…ما كه سيسخت مشكل اب برايمان خنده دار است/مردم خودشان حقشان را بگيرند…

دیدگاه شما