یکشنبه 31 فروردین 1393 - 13:01

بازیکن ایرانی شانس اصلي کسب کفش طلاي آسيا

سايت AFC با تمجيد از رضا قوچان‌نژاد اين بازيکن را شانس اصلي کسب کفش طلاي جام ملت‌هاي آسيا معرفي کرد.
به گزارش بویر نیوز، رضا قوچان نژاد، مهاجم ايراني چارلتون انگليس در سال گذشته ميلادي توانست بازي‌هاي خوبي براي ايران به نمايش بگذارد و همراه ايران به جام جهاني برزيل و جام ملت‌هاي استراليا راه يابد. پايگاه اينترنتي “کنفدراسيون فوتبال آسيا” AFC در گزارشي با بررسي شرايط تيم ملي فوتبال ايران به تمجيد از او پرداخت. در اين گزارش آمده است:

«به‌ نظر مي‌رسد فوتبال ايران در يکي، دو سال گذشته پيشرفت خوبي کرده است. صعود به جام جهاني 2014 برزيل به عنوان تيم نخست گروه خود، قرار گرفتن در رده نخست رده‌بندي قاره‌اي فيفا و قطعي کردن حضور خود در جام ملت‌هاي 2015 استراليا بدون شکست نشان مي‌دهد که فوتبال ايران در مسير درستي قرار گرفته ا‌ست.

موفقيت‌هاي اخير ايران نمي‌تواند به خاطر يک فرد باشد اما نقش رضا قوچان نژاد در خط حمله ايران در اين موفقيت‌ها بسيار زياد بوده است. مهاجم سرعتي ايران با گل‌هاي پي در پي خود توانست هم ايران را به جام جهاني برساند و هم به جام ملت‌هاي آسيا. اين مهاجم 26 ساله آنقدر عملکرد خوبي در تيم ملي ايران داشته است که کمتر کسي فکر مي‌کند او پيش از اين بازي ملي نداشته است. و روزهاي اول حضورش را در تيم کي‌روش مي‌گذراند.

رضا قوچان نژاد در کودکي به همراه خانواده خود به هلند مهاجرت کرد و در تيم زير 16 و زير 19 سال اين کشور نيز بازي کرد. اين بازيکن فوتبالش را با تيم باشگاهي هيرنفين آغاز کرد اما پس از حضور در چند تيم هلندي، به تيم استاندارد ليژ بلژيک پيوست اما نتوانست جاي در ترکيب ثابت تيم براي خود دست و پا کند و همين باعث جدايي اين تيم و پيوستن به چارلتون در ليگ دسته يک انگليس شد.

کارلوس کي‌روش اولين مربي بود که نظرش به بازي‌هاي قوچان نژاد جلب شد و توانست رضايت اين بازيکن را براي پوشيدن تيم ملي ايران به دست آورد. قوچان‌نژاد خيلي زود توانست به ستاره تيم ملي ايران تبديل شود و گل‌هاي ارزشمندي نيز به ثمر برساند که مهم‌ترين آن گلي بود که او در بازي برگشت برابر کره جنوبي به ثمر رساند و باعث شد ايران براي چهارمين بار به جام جهاني راه پيدا کند.

گلزني رضا قوچان نژاد در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا نيز ادامه داشت و اين بازيکن توانست در بازي برابر لبنان و تايلند نيز پايش به گل باز شود تا ايران بدون شکست صعودي بي دردسر به جام ملت‌هاي آسيا سال 2015 داشته باشد.

رضا قوچان نژاد اميدوار است بتواند با درخشش در تيم چارلتون تابستان سال جاري به همراه تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل عملکرد خوبي داشته باشد.

ايران در جام جهاني 2014 برزيل با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين همگروه است. تيم نخست آسيا اميدوار است بتواند براي اولين بار از مرحله گروهي جام جهاني صعود کند. رويداد مهم ديگري که قوچان نژاد با آن روبروست جام ملت‌هاي آسيا است که در استراليا برگزار خواهد شد و ايران در اين رقابت‌ها با تيم‌هاي ملي امارات، بحرين و قطر همگروه شده است.

قوچان نژاد که در مرحله انتخابي جام ملت‌هاي آسيا عملکرد خوبي داشت، يکي از شانس هاي اصلي کسب کفش طلاي جام ملت‌هاي آسيا است که به برترين گلزن اين رقابت‌ها اهدا مي شود.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100944
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما