شنبه 30 فروردین 1393 - 9:49

پایان جیب‌بری‌های ۶ زن و ۸ مرد + تصاویر

14عضو یک خانواده، اعضای باند سارقان بودند که به‌صورت سریالی دست به جیب‌بری می‌زدند.

به گزارش همشهری، از مدتی قبل پلیس در جریان گزارش‌هایی قرار گرفت که نشان می‌داد اعضای یک شبکه به‌صورت سریالی دست به جیب‌بری در سطح شهر تهران می‌زنند. با افزایش شکایت‌های مشابه در این زمینه تیمی از مأموران اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را شروع کردند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که، بیشتر جیب‌بری‌ها در مناطق پرتردد مانند ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، مراکز تجاری، اقتصادی و زیارتی صورت می‌گیرد.

کارآگاهان در اقدامات اطلاعاتی خود دریافتند که بیشتر این سرقت‌ها توسط گروهی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار طایفه فیوج و در قالب گروه‌های 2، 3 یا 4نفره انجام می‌شود.تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه مأموران سرانجام موفق به شناسایی اعضای باند سارقان شدند. آنها 14نفر (6زن و 8مرد) بودند و نسبت خانوادگی و فامیلی داشتند.

کارآگاهان پاتوق‌های این گروه را زیرنظر گرفتند تا اینکه 24فروردین‌ماه همه اعضای باند در چند عملیات همزمان دستگیر شدند.

متهمان که همگی سابقه‌دار هستند و پیش از این بارها به اتهام سرقت و جیب‌بری زندان را تجربه کرده‌اند، بعد از دستگیری به ده‌ها فقره سرقت گوشی موبایل، پول و کیف مالباختگان در اماکن شلوغ و پرتردد اعتراف کردند.

پایان جیب‌بری‌های ۶ زن و ۸ مرد

سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت:با توجه به‌احتمال افزایش مالباختگان و جرایم ارتکابی از سوی متهمان، دستور انتشار تصاویر هر 14متهم از سوی قاضی بخشوده، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 16تهران، صادر شده است. از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند؛ همچنین از افرادی که از جرایم ارتکابی متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055391 در اختیار کاراگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100664
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. fff گفت:

    ‘گروه فیر

  2. ناشناس گفت:

    فیر هم فیره

دیدگاه شما