جمعه 29 فروردین 1393 - 23:32

خبرسازی ماموران پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور

 گروه فضای مجازی – گسترش روزانه کاربران دنیای الکترونیک و فضای مجازی بر هیچکس پوشیده نیست که این روند با سرعت چشمگیری همچنان در حال رشد است.

به گزارش «بویر نیوز»، از دنیای اینترنت و میلیون ها سایت با اهداف و کاربردهای مختلف گرفته تا کارت های بانکی و شبکه های تجارت الکترونیک همه و همه زندگی مردم را به خود مربوط کرده اند و اگر فرد هم تمایلی به استفاده از دنیای فناوری نداشته باشد این دنیای فناوری است که به اجبار جامعه را در برگرفته است و خدمات بی نظیر هم ارائه می دهد.

31

همانطوریکه سرویس های که فضای مجازی به آسودگی مردم کمک کرده اند تقریبا به همان میزانی یا بدون اغراق بسیار بیشتر خطراتی هم متوجه مردم و کاربرانشان می شود.

سوء استفاده های اینترنتی از طریق برداشت غیرمجاز گرفته تا انتشار تصاویر غیر اخلاقی برای هتک حرمت افراد و همچینین کلاهبرداری های اینترنتی و جعل عنوان افراد در شبکه های مجازی نمونه هایی از جرائم اینترنتی بشمار می روند.

اکثر افرادیکه مرتکب جرائم رایانه ای می شوند از اطلاعات بالایی نسبت به عامه مردم برخوردارند و نوع جرم نیز از سطح تسلط مجرم و آشنایی آنان با دنیای فناوری خبر می دهد.

قطعا رسیدگی به این جرائم علاوه بر تخصص و توانمندی بسیار بالا نیازمند حوصله فراوان بعلت وقت گیری و راههای بن بست فراوان در کشف این جرایم است که به همین منظور نیروی انتظامی به واحد پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات سپرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد که  ضریب نفوذ اینترنت در میان مردم آن حدود 40 درصد برآورد شده است، یکی از خبرسازترین مراکز جرائم رایانه ای در ایام اخیر بوده است.

fata

ماموران تلاشگر پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ( فتا ) استان کهگیلویه و بویراحمد هم پا به پای مجرمان با ردیابی و کشف جرائم مختلف خبرساز بوده اند و خدمات قابل تحسینی ارائه داده اند.

تا زمانیکه به زیر و بم فضای مجازی آشنایی کامل نداشته باشید درک این موضوع بسیار مشکل است که شناسایی عامل انتشار عکس های یک دختر جوان یا متهم برداشت از حساب بانکی افراد، چه سختی هایی و دشواریی هایی دارد.

توجه به این نکته که بسیاری از متهمان خارج از محل زندگی و کار خود مرتکب جرم می شوند و راههای شناسایی خود را بسیار محدود می کند و عملا کمترین سرنخی از خود بجای نمی گذارند، به فهم اهمیت و پیچیدگی کار پلیس فتا کمک می کند.

در استانی که به گواه آمار مردم کمترین آشنایی را با دنیای مجازی دارند، ارتکاب جرم و سوء استفاده برای مجرمان بسیار راحت تر است که خوشبختانه تعهد و تخصص ماموران پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد فضای بسیار ناامنی برای مجرمین رایانه ای بوجود آورده است.

وقتی همه روزه به اخبار حوادث رایانه ای در کشور می نگریم بعید نیست شاهد کشفیات و دست آوردهای ماموران بی اداعای پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم که بازتاب های زیادی هم در رسانه های کشور دارد.

یقینا شاکیان و کسانی که بنحوی متضرر واقع شده اند هم به اهمیت و سخت کوشی ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آگاهی ندارند و باید برای رسیدن به اهمیت موضوع به حیرت زدگی برخی از مجرمان حرفه ای در هنگام دستگیری استناد کنیم.

اگر مدعی شویم مجرمانی که امروز فضای مجازی را برای کلاهبردای، سرقت، هتک حرمت افراد، اخاذی و … به دنیای واقعی ترجیح داده اند هیچ حاشیه امنی از دست ماموران پلیس فتا ندارند، سخن به گزاف نگفته ایم.

از اینروست که معمولا برخی از اقدامات پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از جنبه فنی بودن نه تنها در سطح استان بلکه حتی در سطح ملی بازتاب های گسترده ای پیدا می کند و حتی در برخی موارد که شناسایی مجرم به دلیل تغییرات متعدد آی پی کاری بس دشوار و در بعضی موارد تقریبا ناممکن است اما در مواردی با انجام چنین عملیاتی از سوی پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد، خبر این اتفاقات در صدر اخبار رسانه ها قرار می گیرد.

نباید از این نکته هم چشم پوشی کرد که برخورد ماموران پلیس فتا در استان کهگیلویه و بویراحمد با شاکیان و حتی متهمان بسی جای تامل و تقدیر دارد.

«بویر نیوز» بر خود لازم می داند تا از طرف همه مخاطبان فرهیخته و فهیم خود به پاس خدمات ماموران تلاشگر و بی ادعای پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ( فتا ) استان کهگیلویه و بویراحمد که سال گذشته عملکرد بسیار مثبتی از خود نشان دادند، تقدیر و تشکر کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100590
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا قوت خسته نباشید

  2. مارال گفت:

    اجرتون با اون بالا سری 

  3. ناشناس گفت:

    خسته نباشید. خدا خیرتون بده

دیدگاه شما