چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 17:08

امضای مسئول حراست وزارت علوم پای انتخاب رمضانی

این رسانه‌ها حتی اجازه ندادند که یک روز از مدیریت دکتر رمضانی بگذرد که در رسانه‌های خود فریاد وامصیبتا سر دادند که دانشگاه یاسوج از مدیریت دکتر رمضانی آسیب دیده است!!! ولی همه می‌دانستند که پشت پرده این عقده‌گشایی‌ها چه مسائلی وجود داشته و به همین علت کمترین توجه را به این تخریب‌های گسترده علیه دانشگاه یاسوج داشتند…

بویرنیوز به نقل از کبنا؛

ابتکارجنوب نوشت: اگر انتخاب سعید عزیزپور را در کنار سفر هفته پیش رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه یاسوج بگذاریم، به راحتی می‌توان به این تحلیل رسید که وزارت علوم فضای این دانشگاه را مثبت ارزیابی کرده که دست به چنین انتخابی زده است.

سعید عزیزپور، گزینه اصلی دکتر شاپور رمضانی برای تصدی مسئولیت حراست دانشگاه یاسوج بوده که به تشخیص وی و پیش از این، مسئول قبلی حراست دانشگاه از سمت خود کنار گذاشته شد.

انتخاب، سعید عزیزپور که در دوره اصلاحات نیز مسئول حراست این دانشگاه بود، نشان از این دارد که تشخیص شاپور رمضانی برای وزارت علوم قابل احترام است، از سوی دیگر ارتباط نزدیک حراست دانشگاه‌ها با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز موید این موضوع است که فضای دانشگاه یاسوج مورد تایید این نهادها نیز قرار گرفته و برخی غوغاسالاری‌ها و دشمن‌تراشی‌های عده‌ای معلوم‌الحال که متاسفانه برخی رسانه‌های غیرمستقل را نیز با خود همراه کردند، به هیچ عنوان با واقعیت جور نبوده است.

 

از روزی که رئیس دانشگاه یاسوج- دکتر اردوان ارژنگ- بعد از حدود ۸ سال تغییر کرد، برخی افراد سیاسی، غیر سیاسی و متاسفانه رسانه‌ای که به خطر افتادن منافع شخصی آنها محرز بوده، از همان روز اول دست به کارشکنی، دروغ‌پردازی، فضاسازی و بزرگنمایی کردند به گونه‌ای که افکار عمومی با شناختن نیت این افراد و رسانه‌های وابسته به جناح موسوم به راست، می‌گفتند که گویا در این استان به جز دانشگاه یاسوج، اداره و نهاد دیگری وجود ندارد که این رسانه‌ها در هر روز در سه نوبت صبح، عصر و شب به درج یک خبر، شایعه و تحلیل‌های آبکی علیه دانشگاه یاسوج و مدیریت جدید می‌پردازند.

 

این رسانه‌ها حتی اجازه ندادند که یک روز از مدیریت دکتر رمضانی بگذرد که در رسانه‌های خود فریاد وامصیبتا سر دادند که دانشگاه یاسوج از مدیریت دکتر رمضانی آسیب دیده است!!! ولی همه می‌دانستند که پشت پرده این عقده‌گشایی‌ها چه مسائلی وجود داشته و به همین علت کمترین توجه را به این تخریب‌های گسترده علیه دانشگاه یاسوج داشتند.

 

در بسیاری موارد، این رسانه‌ها تنها اقدام به ارسال پیامک‌های تخریبی می‌پرداختند و خبری از درج خبر در این دو رسانه مذکور نبود؛ این دو رسانه تقریبا در این سه ماه همه بخش‌های دیگر خبر را رها کردند و به موضوع دانشگاه یاسوج می‌پرداختند به طوری که از پر زدن یک کلاغ بر بالای سر دانشگاه نیز نمی‌گذشتند تا بلکه موضوعی را برای تخریب مدیریت جدید دانشگاه یاسوج بیابند.

 

در آخرین سناریوی این افراد و رسانه‌های حلقه به گوش آنها، سفر مسئول ارشد حراست وزارت علوم را تیر خلاص به دکتر رمضانی توصیف کردند و بر طبل تغییر سرپرست کوبیدند؛ آنها جلسه کارمندان و اعضای هیئت علمی را با این مقام ارشد وزارت و سخنرانی او در جمع کارمندان را تعطیلی دانشگاه خواندند و فریاد زدند که دانشگاه یاسوج را نیمه‌ تعطیل کردند!! در حالی که برگزاری چنین جلساتی به کرات در سایر دانشگاه و ادارات در سفرهای مقامات وزارت برگزار می‌شود و اینگونه بزرگنمایی نمی‌شوند.

 

این تحلیل آبکی رسانه‌های مذکور در حالی بود که سفر مقام ارشد حراست وزارت علوم نه تنها تیر خلاص به رمضانی نبود بلکه دکتر داریوش سلیمی پای انتخاب دکتر رمضانی را امضا کرد و سعید عزیزپور، سکان هدایت مسئولیت خطیر حراست دانشگاه یاسوج را به عهده گرفت.

 

دکتر سلیمی همچنین در جمع کارمندان دانشگاه یاسوج گفت: فضای جدید دانشگاه یاسوج را درک کردم و این پیام شفاف حمایت پرشور شما را از مدیریت جدید دانشگاه یاسوج به گوش وزیر علوم خواهم رساند.

 

از سوی دیگر فارغ از توان مدیریتی دکتر رمضانی باید گفت که وی علی‌رغم داشتن تفکر اصلاح‌طلبی، به چارچوب نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه اعتقاد راسخ داشته به طوری که دغدغه و منویات معظم‌له همواره مورد توجه وی و تیم فرهنگی‌اش بوده است؛ از این رو دلیلی برای عدم تایید او در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد.

 

دکتر رمضانی، اما در همین مدت اندک تحولات قابل قبولی به ویژه در حوزه بودجه به وجود آورده است. برای نخستین بار اعتبارات این دانشگاه رشدی بالغ بر ۵۰ درصد داشته و برای نخستین بار معوقات کارمندان، پاداش و مسائلی از این دست پرداخت شد.

 

تا قبل از این کارگران فضای سبز مجبور بودند دو تا سه ماه زمستان بدون حقوق و بیمه از کار، بیکار شوند ولی این روند تغییر کرده و اکنون کارگران فضای سبز، خدمات و نظافت لمس کردند که دیده شدند و آنگونه که خودشان می‌گویند این احساس برایشان ارزشمند است.

 

دکتر نوروزی، معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در همین ارتباط مدیر جدید دانشگاه یاسوج را فردی با جدیت و پیگیر دانست و گفت: وی با دفاع علمی و کارشناسی از نیازهای دانشگاه همراه با ارائه آنها بر اساس اولویت، به خوبی از حقوق دانشگاه و دانشجو دفاع کرده است.

 

به هر حال به نظر می‌رسد که وی با روحیه کاری و پر انرژی که دارد می‌تواند بخش زیادی از مشکلات موجود این دانشگاه را برطرف کند و آنگونه که خودش قول داده این دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    بویرنیوز مثله خودت که دست از سر دانشگاه ازاد ودکترجانیپور برنمیداری وهمش کارت شده تخریب این چهره ارزشمند استانمون درود بر دکتر جانیپور

  2. سید گفت:

    درود بر دکتر رمضانی

  3. رضا گفت:

    کارهای دکتر رمضانی نشان از مدیرت خوب بوده و جای ستایش دارد

دیدگاه شما